Toki monissa osissa on audin tai VAG:n merkit, mutta suurin määrä Audin osista on sellaisia, että niitä ei koskaa löydy Seatista, Volkkarista, Skeidasta, eikä muistakaan konsernin autoista.
Onko kukaan teistä kokeillut tuota keuruussa valmistettua terää? En nyt muista terän koko nimeä mutta ostin kokeilun vuoksi kun luki isolla että valmistettu suomessa. Näyttää vähän erikoiselta terältä kulmaa näyttää olevan vähempi kuin scarletissa.
”-Onko kukaan teistä kokeillut tuota keuruussa valmistettua terää? En nyt muista terän koko nimeä mutta ostin kokeilun vuoksi kun luki isolla että valmistettu suomessa. Näyttää vähän erikoiselta terältä kulmaa näyttää olevan vähempi kuin scarletissa.”
Terän kulma on viilauksen jälkeen se, minkä viilaaja haluaa sen olevan. Laserterän terillä onsahattu paljonkin, ei mitään vikaa.
Kyllähän niissä muuten on sama moottori. Tutulla oli passat 1,9td ja a4 1,9td aivan samat moottorit olivat ja kumpaankin valmistaa vag-konserni moottorit että kyllä ne aiko paljon ovat sukua toisilleen. En ksynyt mikä viilaus kulma jää viilauksen jälkeen vaan että onko muilla kokemusta teristä esim. onko miten pehmeää materiaalia
Milloin raivurin terä on loppuunkulunut, mistä sen voi päätellä, että on aika vaihtaa uusi. Minulla on 10v vanhoja teriä ja mielestäni ovat ihan kunnossa. Terät kestävät kauan kun niitä ei jatkuvasti hankaa viilalla, eikä sahaa turhan matalaan kantoon.
Husku 550xp:”-Kyllähän niissä muuten on sama moottori. Tutulla oli passat 1,9td ja a4 1,9td aivan samat moottorit olivat ja kumpaankin valmistaa vag-konserni moottorit että kyllä ne aiko paljon ovat sukua toisilleen. En ksynyt mikä viilaus kulma jää viilauksen jälkeen vaan että onko muilla kokemusta teristä esim. onko miten pehmeää materiaalia”
Jos tarkoitat kysyä, minkälainen terämateriaali on, niin se selviää parhaiten kysymällä esim. ”Minkälainen terien materiaali on, onko se pehmeää vai kovaa”?
Tuttusi kannattaisi varmaan mennä neuvomaan Tekniikan maailman toimittajia, jotka jo muutama vuosi sitten päivittelivät, että VAG- konsernin käyttämien moottoreiden kirjo on valtava, kun saman kokoluokan moottoreitakin on lukematon määrä, joista selvän saa vain koneen numeroiden perusteella.
Tollolle sen verran, että eihän terä kulu loppuun koskaan, jos sitä ei viilaa, eikä juurikaan käytä. minullakin on pari terää ollut naulassa neljäkymmentä vuotta ja ovat vieläkin kuin uusia, tosin hieman hapettuneet, mutta kulumaa ei ole havaittavissa. Luulen, että ne säilyvät siinä vielä hyvin pitkään.
….tai jos se eläke onkin juuri sen vuoksi parempi. Me muut viilaillaan teriä ja ostellaan uusia kuka keksii vain uuden terän. Jos se teroittelu ja terien osto vieki meidän yritysten kannattavuuden ja tuleva eläke jää maksematta. 🙂
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.