Keskustelut Tekniikka Raivaus-sahojen,1.pyssy.

Esillä 10 vastausta, 681 - 690 (kaikkiaan 986)
  • Raivaus-sahojen,1.pyssy.

    Olen hankkimassa uutta raivussahaa.
    Itselleni kuutioita pitäisi olla yli .50.cm
    terä.230.mm.vaihtoehdot tilhi .490-560.
    Onkokäyttökokemuksia sahoista.
    200.MM. en huoli lapset sahaa sillä.
    paputikkuja ja alle 50cm.sahaa.
    Löylyä pitää olla vastassa välillä.
    Yliikäistä leimikkoa. isosta sahasta
    on hyötyä kuin jodut sahaan kaatolovella.
    Siitä 4.M parenpi kuin moottorisahalla.
    Kontaten risukkoa nurin. niihän laulussa.
    Lauletaan jälkeen pirtulekkerin pyykäisin.
    Kokohetaarin. reean kutosalilla .3.kertaa
    Viikossa parini kanssa tosissaan talonpiikki.
    Metsurit Meillä lukee lupuissa Tilhi timbersports,

  • Harrastelijavaan

    ”Mitkähän mahataisi olla tuon stilhi 480 sopivat säätöarvot”

    Kokeile ensin tehdasasetuksilla, L auki 1 kierros ja H 3/4 kierrosta, siitä sitten hakemaan kelin mukaan.

    Koiramies

    Ihan hyvin noilla tehdasasetuksilla on tullut toimeen, mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin vain, josko kokeneemmilta löytyisi paremmat säätöarvot stilhille, kuten tuolle hussellekin.

    Tässä on vielä pitkä aika ennen kuin taas pääsee pärisyttelemään, kun näyttää tuota lunta olevan sääkartan mukaan metsikössä yli 80cm

    Nuorimetsämies

    Älkää sotkeko 355 545 ja 555 vehkeitä keskenään. Niissä ei ole suositus säädöt samanlaiset.

    Metsämestari

    Ja kahta samanlaista sahaa EI ole olemassakaan. Kaikki sahat on yksilöitä, niitä ei valmisteta käsityönä vaan sarjatuotantona. Jokainen saha säädetään erikseen. Ei niihin pädet montako kierrosta suutinta auki vaan se on noin arvot joista hienosäädetään kulloisenkin tarpeen mukaan. Jokaisen se pitää tajuta kun moottoreiden kanssa pelaa..

    arto

    Ja kahta samanlaista sahaa EI ole olemassakaan…. Olisiko noin. esimerkki….JJJ kolme samalaista j. koneet tekee tasalaatua niin valu, kasaus hoituu koneilla. eli ei voi olla erilainen kuin toinen.

    jees h-valta

    Komppaan kyllä artoa. Melkeinpä sanoisin ettei niissä kyllä taviskäyttäjä sisäänajon ja säätöjen jälkeen eroja huomaa kädellä.

    lastunraapija

    Stihl on julkaissut netissä mainosvideon tehtaaltaan, missä oli yhtenä kohtana ammattiluokan moottorisahan testaus koepenkissä. Sanottiin, että joka saha testataan ennen pakettiin panoa. Isompaa säätövirhettä ei siis pitäisi voida olla. Kilpailevien merkkien laaduntarkkailusta en tiedä.

    torppari

    tilhen 450 ollut nyt ”koekäytössä” kuusi vuotta. tosin vähällä harraste käytöllä raivattu n. 8 ha. + trimmerikäyttö. tehtaan säädöillä mennään vieläkin.
    ainut vika ollut käynnistinkäpälöiden jumittuminen pulverilumen jälkeen…vika korjautui crc:llä

    MIISU4F

    Itse olen luopunut raivaussahan säätöhommista jo vuosia sitten, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta.
    Keväällä mh-kauden alussa ostaessani tarvikkeita, säädätän liikkeessä keväthuollon yhteydessä. Yleensähän kun lopetan kauden, heitän raivurit varastoon ja keväällä perushuollot sitten, kun on lämmintä ja valoisaa. Itse putsaan raivurit ja vaihdan suodattimet kylläkin.

    Kun kelit kuumenevat, saatan käyttää raivurit taas liikkeessä tai jos tulee joitan sytytysatulpanvaihtoa isompaa huoltoa. Syksyllä sitten taas, kun viilenee, säätöjen tsekkaus. Minä saan ne säädöt ostosteni kaupan päälle ja jos jotain isompaa huoltoa, se myös kuuluu hintaan.
    Itselläni ei edes ole *sävel*korvaa eikä kierroslukumittaria. Sahamyyjäni käyttää kierroslukimittaria ja hyvä niin.

    Jonseredilla tyytyväisenä raivaussahannut vuodesta 2005.

    Harrastelijavaan

    ”Stihl on julkaissut netissä mainosvideon tehtaaltaan, missä oli yhtenä kohtana ammattiluokan moottorisahan testaus koepenkissä. Sanottiin, että joka saha testataan ennen pakettiin panoa. Isompaa säätövirhettä ei siis pitäisi voida olla. Kilpailevien merkkien laaduntarkkailusta en tiedä.”

    Echo, Husq, Jonsered, Stihl. Kaikki raivurit ja moottorisahat koekäytetään, joskus tehtaalta tullessaan on jäänyt bensaletku yläasentoon koekäytön jälkeen. Täytyy kuitenkin muistaa että tehdassäätöihin ->ei voi luottaa<-. Kone voi seistä kuukausia varastossa ja myyntihetkellä sääolosuhteet voivat olla aivan muuta kuin testausvaiheessa.

    Testaus aiheuttaa joskus (harvoin harvoin) myös sen, että "kakkua" on jäänyt kaasuttimeen ja uusi vekotin ei käykkään toivotulla tavalla kun neulaventtiili jumittaa kanavassaan.

Esillä 10 vastausta, 681 - 690 (kaikkiaan 986)