Keskustelut Tekniikka Raivaus-sahojen,1.pyssy.

Esillä 10 vastausta, 561 - 570 (kaikkiaan 986)
  • Raivaus-sahojen,1.pyssy.

    Olen hankkimassa uutta raivussahaa.
    Itselleni kuutioita pitäisi olla yli .50.cm
    terä.230.mm.vaihtoehdot tilhi .490-560.
    Onkokäyttökokemuksia sahoista.
    200.MM. en huoli lapset sahaa sillä.
    paputikkuja ja alle 50cm.sahaa.
    Löylyä pitää olla vastassa välillä.
    Yliikäistä leimikkoa. isosta sahasta
    on hyötyä kuin jodut sahaan kaatolovella.
    Siitä 4.M parenpi kuin moottorisahalla.
    Kontaten risukkoa nurin. niihän laulussa.
    Lauletaan jälkeen pirtulekkerin pyykäisin.
    Kokohetaarin. reean kutosalilla .3.kertaa
    Viikossa parini kanssa tosissaan talonpiikki.
    Metsurit Meillä lukee lupuissa Tilhi timbersports,

  • huski

    555:iin vaihdetaan puolimoottoreita parhaillaan ihan riittävästi johtunee heikoista männistä.Mutta pääasia että puska kaatuu.Stillillä on omat ongelmat kulmien kannssa 490:ssä .Kaivattaneen parempaa laatua kummaltakin ehkä keväällä??

    jakke

    En ole kuullut kyllä mäntäongelmista ruotsalaisissa koneissa,kulmia menee kyllä.

    Tee Ström

    En ole kyllä minäkään kuullut, että täälläpäin olis takuuhuolto vaihtanut Huskun 555:een mäntiä. Tottakai jos sahaustunteja on takana reippaasti yli tuhannen, voi männänvaihto olla paikallaan jos välttämättä haluaa sahata raivurinsa ”tappiin” asti. Luulen, että näinpaljon sahatuille vehkeille ei tehdä takuuhuollon puolesta mitäään männänvaihtoja ainakaan maahantuojan laskuun.
    Jos käyttää halpoja mineraaliöljyjä bensan sekoitukseen, voi tulla ns. ennenaikaisia mäntävaurioita. Mutta kukaan konettaan huolella vaaliva, ei noita tahmeita mineraalimönjiä bensiinin sekaan sotke. Esimerkiksi Mobilin 2 T mineraaliöljyn jähmepiste on jo – 12 astetta kun taas täyssynteettisen Mobil 1 Racingin jähmepiste on – 42 astetta celciusta. Meikäläinenkin pitää auton takakontissa noita 2 T -öljypurkkeja. Taitais olla aika taikinaa tuo mineraalipohjainen seosöljy tammikuun kovilla pakkasilla. Viime talvenakin tuli raivailtua välillä jopa 20 asteen pakkasissa kunkerran lunta ei juurikaan maassa ollut.

    arto

    Bensankulutus johtuu pitkälti kaasuläpän asennosta . On harha luulo kaasuläppä määrää ilmankulun, suuttimet määrää bensan määrän eli kulutuksen…. Mineraali öljyistä jonkin verran ei se bensassa jähmety kulkee niin kuin muutkin öljyt, mutta lämmön kesto verrattuna muihin öljyihin huono, pikeyttää moottoria sisältä tehden mustaa tervan näköistä karstaa.

    Tee Ström

    Mineraali öljyistä jonkin verran ei se bensassa jähmety kulkee niin kuin muutkin öljyt, mutta lämmön kesto verrattuna muihin öljyihin huono, pikeyttää moottoria sisältä tehden mustaa tervan näköistä karstaa.
    Lähetetty: 1 h, 31 min sitten
    Lähettäjä: arto

    En tarkoittanutkaan, että mineraaliöljy bensan seassa jähmettyisi. Mut saattaisi se 2 T -kannun sisältö olla aika taikinaa tuolla ulkona olevan jaappaniauton takaluukussa kun ottaa kannun sieltä 20 asteen pakkasessa. Mulla ei ole tapana tämmösiä öljyjä pirtin puolelle kantaa. Mobil 1 2 T Racing -seosöljyn jähmepiste on -42 celciusta. Luulisin, että sitä käyttämällä pärjää Enontekiönkin metsurit.
    Männän yläosa mustuu melko pian noilla mineraaliöljyillä sahattaessa. Parempi öljy maksaa hintansa takaisin moottorin pidemmällä käyttöiällä.

    Metsuri motokuski

    Olette oikeassa tuon mineraaliöljyn suhteen. Mineraaliöljy toimii kuten kesälläkin myös talvella mutta se pitää sekoittaa lämpimään bensaan. Siis kanisteri ja öljy vaikka puuvarastoon jossa on plus asteita ja siellä sekoitus kun ainesosat ovat lämmenneet (yönyli) . Sen jälkeen sekoitettu bensiini voi olla vaikka – 20 asteen pakkasessa eikä ongelmia synny. Sekoitetetussa bensassa ei öljy enää erotu tai pisaroidu.

    Nämä synteettiset 2- t öljyt sekoittuvat myös pakkasessa joten jos tarvitsee sekoittaa öljyjä pakkasessa olleeseen bensaan niin synteettinen on turvallisempi valinta. Voiteluominaisuudet eivät synteettisessä ole paremmat laadukkaaseen mineraaliöljyyn verrattuna. Mutta jos katsoo että synteettinen on parempi vaihtoehto niin siitä vaan. Kyllähän sitä voi käyttää mutta koneen kestoikään lisäävästi sillä ei ole vaikutusta kun pidetään noista sekoituslämpötiloista huolta.

    Metsuri motokuski

    Ei vaan ole. Käryämisellä ei ole mitään tekemistä voitelun kanssa. Savuttaminen on vain yksi ominaisuus öljylle. Sillä ei ole vaikutusta sahan voiteluun tai kestoon. Käryttämisen vähentäminen on vain sahaajasta johtuva seikka joka on ilmanmuuta yksi tärkeä seikka muiden lisäksi.

    MIKANDER

    Kyllä on pikkuisein käsitykset akikaanasa jääneitä.
    Mineraaliöljyt on heikkojavoiteleen käryttää pirusti.
    ihan mittasekoituksella Jos parhailla öljyillä
    Ajetaan mp.kioja kierokkset eri luokkaa
    kuin moottorisasahassa taii raivarissa
    Kehitetty äärimmäsiin olohin .

    Mänty

    Enpä ole bensoja koskaan lämmitelly, vaikka olen käyttänyt seosöljynä 30w moottori-öljystä alkaen kaikkia öljyjä kesät talvet, eikä yhtään sahaa ole leikannut kiinni.Artolle vielä bensan kulutuksesta, että kaikilla polttomoottoreilla bensan kulutus kasvaa mitä enemmän moottoria rasitetaan kierroksilla.

    yhistyksen metsuri

    Sama täällä aina on bensat sekoteltu pakkasessa kun ei ole paikkaa missä lämmitellä. Sisälle asuntoon ei kehtaa bensapänikkää viedä.Jonkun aikaa olen raivaillu melko laihoilla säädöillä kun Arto anto niin ohjeita. Tänään meni hermo ja kiersin suuttimia takasin auki päin. Menköön vähän enemmän bensaa mutta en lähe rikkomaan konetta bensan säästön takia.

Esillä 10 vastausta, 561 - 570 (kaikkiaan 986)