Keskustelut Puukauppa Puunhinta 2024

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 648)
  • Puunhinta 2024

    <p>Mainoksia yhtiöiltä tuplabonuksista harvennuksille kun teet kaupan vuoden loppuun mennessä ja muita kylkiäisiä. <br />Tiedä tässä , tekiskö kaupan enska ja toka harvennuksista vai odottasko ens vuoden puolelle..?</p><p>Mitä ajatuksia tulee muille palstalaisille?</p>

  • käpysonni

    Kesäkuussa tein kaupat..,nyt moto puimassa toista päivää..Ensi vuonna sitten koivua ja mäntyä tilalle..,elikkä tämä vuosi jää viimeiseksi kun pärjää alle 100 litralla tricoa..,heh..

     

    Nopeaa toimintaa, tein maaliskuussa kaupat kesähakkuukelpoisesta mäntyleimikon päätehakkuusta, mutta vielä ei ole  käyty edes nauhoittamassa hakattavaa aluetta.

    Panu

    Vaihtelee paljon, itselläni on muutaman kerran mennyt lähes 2v, nopeimmillaan ehkä puoli vuotta. Paljon saa kuitenkin palstoilta lukea juttua miten moto saapuu kaupantekoa seuraavana päivänä.

    Puuki

    Usein moto tullut n. viikon kaupanteon jälkeen ja kantorahat on jo siihen mennessä osin tuhlattu.

    Panu

    Hakkuuta nopeuttanee jos pyytää ennakon. Pienemmistä kaupoista en ole aina pyytänyt.

    Apli

    Sehän on miten se ostajan kanssa sovitaan, yhden kaupan tein kesäkuussa tänä vuonna ja parin viikon sisällä nyt pitäisi alkaa hakkuu..

    Panu

    Minkälaisia hakkuuaikoja olette saaneet sopimuksiin, siis kirjallisena? Omilla hakkuillani ei yleensä ole niin kiire että 2 vuotta olisi mikään ongelma. Tuleva hakkuukertymä vaan kasvaa joka kasvukausi.

    Metsäkupsa

    Sopimuksissa 2 vuotta, mutta hakkuut on tehty viikoissa tai kuukausissa kaupoista. Nyt myytyjen suurleimikoiden hakkuu alkaa kolmen viikon päästä. Itse tykkään nopeasta toiminnasta ja olen itse aika pitkälle päässyt korjuuaikataulun sopimaan.

    kim1

    2 vuotta..,mutta hakkuut ovat toteutuneet yleensä kuukauden sisällä,esim.nyt viimeisen kaupan yhteydessä ostaja ilmoitti kaupanteko hetkellä että hakkuut suoritetaan heinäkuun jälkinmäisellä puoliskolla..,niinkuin sitten tapahtuikin..

    Ola_Pallonivel

    Metsänkäyttöilmoitus ja sen käsittely rajoittaa, milloin hakkuu alkaa.

    Panu

    10 päivää ennen hakkuuta tehtävä. Usein ostaja käyttää maksullista nopeutettua käsittelyä vaikka kaupat on tehty 1,5 vuotta sitten.

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 648)