Keskustelut Puukauppa Puunhinta 2024

Esillä 10 vastausta, 461 - 470 (kaikkiaan 716)
  • Puunhinta 2024

<p>Mainoksia yhtiöiltä tuplabonuksista harvennuksille kun teet kaupan vuoden loppuun mennessä ja muita kylkiäisiä. <br />Tiedä tässä , tekiskö kaupan enska ja toka harvennuksista vai odottasko ens vuoden puolelle..?</p><p>Mitä ajatuksia tulee muille palstalaisille?</p>

• ihmettelijä

Mhy esim päijät- häme sanoo ”Keskihintoihin verratessa kärkitarjouksien maksimihinnat ovat jopa kymmenisen euroa korkeammalla tasolla. Hintatilastot laahaavat nyt pahasti perässä!”

Eli kun tukin hinta on 80 euroa tilastossa niin joistakin maksetaan jopa 90 euroa nyt.

Apli

Leimikkokohtaisia ja myös asiakaskohtaisia nuo puun hinnat on, se on tullut huomattua kyllä mutta hintatietoja en ole koskaan pimittänyt jos esim metsänaapuri on niitä kysynyt ja samoin toimivat myös hekin minua kohtaan.. Kyllähän tuo 40e koivukuidulle kuulostaa erittäin kovalta ja hyvältä hinnalta en ole koskaan itse saanut 4 alkavaa hintaa siitä..

Visakallo

Kuidun hinta ei itseasiassa nouse, vaan ainoastaan normalisoituu lähemmäs sitä tasoa missä sen pitäisi olla. Liian halpaahan se kuitupuu on ollutkin, kun tienvarret ovat kovanaan vanhoja kuitukasoja, jotka ovat jääneet kuljettamatta tehtaille.

Panu

Koskaan aiemmin sitä ei ole voinut saada mutta nyt pitäisin mahdollisena itse saamaani hintaan peilaten, joka alkoi kolmosella.

Itämaan ihme

Täälläkin on jo huhuttu, että eräs pienempi puulaaki maksaa tietyllä alueella enskasta 35-41€/m3.

Isot maksaa vielä näillä tienoilla sen 25-30€/m3, yrittävätkö sitten vähän hillitä hintojen nousua tuolla tavalla? Hinta ero on kuitenkin roima tähän pienempään toimijaan verrattuna.

Panu

Juttu on nyt ilmestynyt. Koivukuitu 43€ kasvatusharvennuksella eikä ollut edes kovin iso leimikko, 550m3.

käpykaartilainen

Onko yleinen käytäntö että tarjouksessa on kuusiparrun läpimitta 100-230 ja hinta kuidun luokkaa? Arvioitu ja toteutuva määrä ei iso, mutta parempi tehdä tietoinen päätös.

Panu

Katsoin menneestä puukaupasta ja siinäkin tosiaan kuusiparru oli 100 – 230. Pikkutukki oli 130 – 150. Jos tukin minimipituus on pienempi kuin parrulla niin tuosta voi olla hyötyä tai jos parruun käy huonompi laatu. Kannattaa kysyä ostajalta.

Apli

Omat puukaupat on tänä vuonna tehty 2kpl, korjuu alkanee muutaman viikon sisällä, metsänaapuri näytti eilen saamiaan tarjouksia 3ha kuusikon päätehakkuusta ja 5ha 2 männikön 3 harvennuksesta, sahat oli kyllä erikoisen huonoja tarjouksia, kolme suurta sen sijaan yllättävän hyvät hinnat, kertoo taas siitä että sahoilla tukin hinnan kipukynnys tuntuu olevan lähellä.

A.Jalkanen

Runkohinta Keski-Suomesta: 73,50 euroa, veikkaan että männylle. Ei ole minun kauppani.

Esillä 10 vastausta, 461 - 470 (kaikkiaan 716)