Keskustelut Puukauppa Puunhinta 2024

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 717)
  • Puunhinta 2024

<p>Mainoksia yhtiöiltä tuplabonuksista harvennuksille kun teet kaupan vuoden loppuun mennessä ja muita kylkiäisiä. <br />Tiedä tässä , tekiskö kaupan enska ja toka harvennuksista vai odottasko ens vuoden puolelle..?</p><p>Mitä ajatuksia tulee muille palstalaisille?</p>

• Tolopainen

Miten Visakallo saa myhistykseltä ilmaisia palveluja, ei ole oikein tasapuolista.

Visakallo

En minä, eikä Tolopainenkaan mistään ilmaisia palveluja saa, vaan ne maksetaan aina tavalla tai toisella. Kun teen puukaupat mhy:n kanssa, raha liikkuu ainoastaan ostajalta minulle päin, sillä tilitettävästä hinnasta on jo kaikki kustannukset vähennetty aivan samoin kuin muidenkin ostajien kanssa tehdyissä kaupoissa.

Apli

<p>Mhy:n korjuupalvelut ovat yksiä ostajia muiden joukossa, joskus ne pärjää tarjouskilpailuissa joskus ei… Tarjoukset olen aina niiltä pyytänyt samalla kaavalla kuin muiltakin. Energiapuussa heillä oli joskus erittäin hyvä hinta, nykyään samoissa muiden kanssa. </p>

Tolopainen

Mistä syystä Visakallo maksaa myhistykselle jäsenmaksua, jos kaikki kustannukset maksetaan puukaupan yhteydessä. Eihän niillä mitään edunvalvontaorganisaatiota ole vaikka muka sellaisesta toiminnasta rahaa keräävät.

Puuki

<p>En ollut uskoa miten huonoa kantohintaa myhistys ilkisi tarjota suht. hyvästä leimikosta. Oli kuulemma tullut viime vuonna takkiin ostoissa joten ilmeisesti koettivat korjata virhettä tämän vuoden aikana. </p>

Visakallo

Mitäpä näistä vääntämään, minulle riittää, että olen ollut täkäläisen mhy:n toimintaan hyvin tyytyväinen.

Timppa

<p>En ollut uskoa miten huonoa kantohintaa myhistys ilkisi tarjota suht. hyvästä leimikosta. Oli kuulemma tullut viime vuonna takkiin ostoissa joten ilmeisesti koettivat korjata virhettä tämän vuoden aikana.

En ole koskaan ymmärtänyt, miten myhistykset voivat toimia puukaupassa laillisesti ja liiketaloudellisesti järkevästi.  Ne tekevät myyntisitoumuksia kiinteään hintaan puusta, jota ne eivät omista.  Hintojen noustessa käy noin.

Saa nähdä miten tuolle Puukin kuvaamalle myhistykselle käy.  Ilmeisestikin on piilottanut tappioitaan ja siirtänyt ne tälle vuodelle, muttei sitä voi jatkuvasti siirtää.   Joko tulee noutaja tai on sitten huiputettava puunmyyjiä.

Metsuri motokuski

Timppa: tuo on juuri noin. Se miten he pystyvät toimimaan on tehdä tarjoukset sellaisista leimikoista joista muut eivät halua tehdä tarjousta.  He pyyhkivät kätensä suoraan hyvistä leimikoista ja kilpailuttavat ne valtakirjalla. Silloin voi tarjota mitä haluaa kun muuten ne jäisivät hakkaamatta. Heidän markkinarako on pienissä ja huonokuntoisissa leimikoissa. Energiapuusta he pystyvät hyvinkin kilpailemaan kun kysyntää on vähemmän kuin ainespuulle.

Apli

<p>Tulee mieleen yksi noin 600motin tukkikauppa, 80% kuusta loput mäntyä ripaus koivua, tarjouskilpailu 3 sahaa 3 suurta ja yhdistyksen korjuupalvelu, tukin hinta muilla ok, paitsi yhdistys -5e motti, risut -3e motti kuidut ok. Palsta tienvarressa ns kelirikkoleimikko noin 2v sitten. Mutta kysytään heiltä jatkossakin kun jäseniä ollaan.. </p>

Metsäkupsa

<p>Nyt on hakkuutähteetkin hinnoissaan 41 euroa tienlaidassa luovutettuna. Paritonnia jää hehtaarilta nettoa ajon jälkeen, sillä rahalla aukon muokkaa ja taimet saa hyvin. Jaksollisen kasvatuksen kannattavuus on hyvin kilpailukyinen tapa metsänhoidossa, voin todeta. Toisella toimijalla hinta 25 euroa motilta olisi ollut.</p>

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 717)