Keskustelut Puukauppa Puunhinta 2024

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 717)
  • Puunhinta 2024

<p>Mainoksia yhtiöiltä tuplabonuksista harvennuksille kun teet kaupan vuoden loppuun mennessä ja muita kylkiäisiä. <br />Tiedä tässä , tekiskö kaupan enska ja toka harvennuksista vai odottasko ens vuoden puolelle..?</p><p>Mitä ajatuksia tulee muille palstalaisille?</p>

• Tolopainen

Visakallolla on niin pieni eläke, että pakko myydä puuta joka vuosi eikä osuuskorkojakaan tule tilille. Se syö miestä.

Visakallo

Älähän nyt Tolopainen. Eläke riittää hyvin jokapäiväisiin kuluihin, ja niitä osuuskorkojakin tulee enemmän kuin arvaatkaan. Minkäs minä sille voin, että metsät kasvaa täälläpäin Suomea niin hyvin kuin kasvavat, ja niistä kalikoista maksetaankin täällä ihan kelvollisesti. Vaikka olen kaikki nämä vuosikymmenet puuta myynyt, niin aina vain enemmän on puuta metsässä.

Nostokoukku

Kymmeneen vuoteen en ole puuta myynyt, paitsi muutaman motin klapeja. Keski-Suomessa metsä ei kasva yhtä hyvin kuin Päijät-Hämeessä, mutta vaikka kuinka olen yrittänyt polttaa kasvun pannuhuoneessa, niin nyt näyttää, että en enää ehdi perillisten kanssa kaikkea polttamaan. Tosin olen mukamas ajan puutteen vuoksi tehnyt klapeja etupäässä koivutukkirungoista, joista niitä saa nopeimmin. Nyt näyttää, että tiheyden takia jo osin pilalle menneistä ensiharvennuskuvioista täytyy tehdä klapeja jo myyntiinkin. Onneksi klapikauppa on vilkasta ja hinnat kohtalaisen hyviä. Tulee kuitenkin työntäyteinen kevät.

Metsuri motokuski

Onhan tuo toloppa ihan avoimesti kateellinen henkilö. Jos jollain menee paremmin kuin minulla tai ihminen on onnellisempi kuin minä niin onko se jotenkin minulta pois. Ilmeisesti on.

Nostokoukku

On paljon ihmisiä, jotka ymmärtävät, että jos kaverin pussissa on vitonen se on heiltä pois. Sieltä se kateus kumpuaa. Jos sen aiheuttaman energiankulutuksen saisi johtoihin, Olkiluoto ja kaikki tuurivoimalat saisi purkaa.

Kalle Kehveli

Tolopainen on Pattijoelta (nyk.raahe), jossa ihmiset kuuruilevat toisiaan verhojen välistä ja soittelevat verottajalle, jos naapuri on vaihtanut autoa, saati ostanut uuden veneen.

Puuki

<p><p>Kuitupuun hinnat on palanneet ”normaalille” tasolle. Eli sille tasolle, joka niillä olisi ollut ilman kartelleja ja muita enemmän tai vähemmän julkisia sopimuksia  jo pitkään.  Koivukuidun hinta on kohonnut eniten.    Venäjän puun tuonnin hyytymisestä on ollut  hyötyä kotimaisille puun kasvattajille. </p><p>Nyt on entistäkin selvempää, että jk ei pärjää tasaikäiselle kasvatukselle tuottovertailuissa kuin korkeintaan harvoissa poikkeustapauksissa.</p></p>

Tolopainen

Mitäs kadehtimista Visakallon puukaupoissa on en näe mitään syytä. Ei ne myyntitulot synny ilman sijoitettua pääomaa. En ole koskaan nostanut euroakaan puukaupparahoja, kyllä ne jotain tuottaa, vaikka ei myy mitään.

Visakallo

Eikös niin ollutkin, ettei Tolopainen ole metsistään mitään maksanutkaan? Tuottohan on silloin ääretön.

Kalle Kehveli

Tolopainen on kiivennyt nuoren rouvan reittä pitkin rikkauksiin…!

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 717)