Keskustelut Puukauppa Puun hinta 2025

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 101)
  • Visakallo Visakallo

Kävin tekaisemassa puukaupan. Hinnat olivat mielestäni aivan asialliset, ja avohinta turvaa mahdollista hinnannousua. Latvusmassan ja kantojenkin hinnat ovat myös aivan asialliset.

jees h-valta

Ai että oikein Visa KÄVI tekaisemassa puukaupat? En ole toistaiseksi juurikaan käynyt kuin katselemassa oston kanssa sovitut kuviot ja puukaupat tehdään tietysti verkossa, Metsäverkossa! Hinnat ovat siis tavallaan myös avoimet koska loppuvuodesta tulee hintojen tarkastus. Juuri tonnin verran viime vuoden kaupoista tuli tammikuun alkuun tilille. Pienistä kaupoista, lähinnä haapa-alan hakkuusta.  Latvusmassan jätimme minun omaan kaupantekoon hakkuun jälkeen ja siitä saadaan oma tilinsä sitten aikanaan. Kantoja täälläpäin harvemmin kuokitaan enää.

Visakallo Visakallo

Mikäs sen mukavampaa, kuin käydä vaihteeksi joskus vaihtamassa vähän kuulumisia ja tehdä kaupat samalla! Kyllä Jesse ne verkkopalvelut minullekin aika tuttuja ovat. Tuli niiden kanssa painettua töitä parikymmentä vuotta.

Apli

Aamukahvit juotu ja samalla pienen harkinnan jälkeen pistin 4:lle alueeni ostajalle tarjouspyynnön 4, 8ha männikkö sekametsän päätehakkuusta, aikaan annoin heille 3vk vastata siihen katsotaanpa millaisia hintoja saadaan ja tuleeko kaupat tehtyä.

Tarjoukset tulikin nopeasti, kaupat tehty, Havutukit 85.50e kuusi ja Mänty, Koivutukki 62e, Kuidut Kuusi 35,50e, Mänty 35e, koivu 35e laho 25e

Avohinta kauppa eli voimassa hinnantarkistus.

Panu Panu

Aika hyvä, onko tuossa tukkien hinnassa hakkutähteiden hintaa mukana vai miten niiden kanssa tehdään? Männyn osaltahan niitä ei yleensä kerätä.

Apli

Tässä leimikossa hakkuutähteet jää maahan samoin kannot tietenkin, istutus männylle.

käpysonni käpysonni

Eikös tuo kantojen nosto ole lopetettu jo kokonaan nykypäivänä?

Apli

Kuusikoista nostavat vielä, ei muista näin olen itse käsittänyt eikä kaikki ostajat sitä tee ollenkaan..

Metsuri motokuski

UPM nostaa täällä vielä kantoja. Toki vähentynyt se on mutta kyllä sitä tehdään.

Nostokoukku

Onko kantoja nostettu muualtakin kuin kuusikoista?

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 101)