Keskustelut Puukauppa Puun hinta 2025

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 291)
  • .

Miten visakallolla voi edes olla energiapuukohteita kun 5-600 litraa palaa bentsiiniä raivurissa/vuosi

Visakallo Visakallo

Mistäs se 600 litraa nyt tuli? Korona-vuosina tuli sahailtua vähän enemmän, kun ei oikein muutakaan voinut silloin tehdä. Kuten olen jo muutama kymmenen kertaa toistanut, minun energiapuukohteeni ovat olleet hoidettuja nuoria metsiä, jotka on ensiharvennettu aivan normaalisti, mutta sillä erotuksella että myös lavaosa on korjattu talteen. Tällä tavalla hakkuukertymä on ollut tavalliseen ensiharvennukseen verrattuna hieman suurempi. Näin on toimittu viimeiset 20 vuotta. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

.

Ihan itsesi kirjoittama 16.12 2020 klo 07:19

Visakallo Visakallo

Mitähän siinä mahtoi lukea, en nyt viitsisi kahlata sinne asti?

.

”Se huomio on minullakin tämän ensinmäisen eläkevuoden aikana ollut, ettei raivaussahan käyntihäiriöitä ole ollut lainkaan. 600 litraa bensaa on mennyt sahasta läpi.”

Visakallo Visakallo

No niin, jäin eläkkeelle 31.10.2019, eli 1,5 kk yli vuosihan siitä silloin 16.12.2020 tuli, eli kieltämättä epätarkkahan tuo ilmaisu oli.

jees h-valta

Tyypillinen metsän omistaja, raivaussahan ja ehkä jonkinnäköisen moottorisahan räyskän omaava. Kuka viitsii tuollaisia määriä noin vuoden aikana metsässä ”asua” raivaamassa? Kannattaisi laajentaa omaa osaamistaan. Tulisi paljon lisää mielekkyyttä metsäpuuhiin.

Apli

Aamukahvit juotu ja samalla pienen harkinnan jälkeen pistin 4:lle alueeni ostajalle tarjouspyynnön 4, 8ha männikkö sekametsän päätehakkuusta, aikaan annoin heille 3vk vastata siihen katsotaanpa millaisia hintoja saadaan ja tuleeko kaupat tehtyä.

Visakallo Visakallo

Heh, heh Jesse! Kuka tykkää mistäkin. Kyllähän sitä silloin vielä maatalousaikaan sai istuakseen aivan riittävästi traktorin kopissa ja yrittää pysyä penkissä kivisiä peltomaita kolutessa ja talvella puita vinssatessa ja teitä lingotessa. Nyt olen erittäin tyytyväinen, ettei ole enää poltetta konehommiin, ja rahat voi käyttää aivan muihin tarkoituksiin.

jees h-valta

Mitä niitä sinne Viroon rahtaat, rahojasi.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 291)