Keskustelut Puukauppa Puun hinta 2023

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 808)
  • Puun hinta 2023

Merkitty: 

Metsälehden jutun mukaan harvennuskoivukuidun hinta Keski-Suomessa on jo jopa 36€ pystykaupalla. Hintatilastoissa tuollaisia hintoja ei näy. Minkälaisia hintoja palstalsiset ovat viime aikoina saaneet, erityisesti koivukuidusta? Itselläni viimeisin kauppa oli syksyllä ja siinä koivukuitu oli 20€ harvennuksella, tosin hyvin mäntyvaltainen harvennus. Mäntykuitu sama 20€ + 1€ bonuksia, Pohjois-Savo.

• Visakallo

Sokerivarastoni arvo näkyi parissa kuukaudessa pompsahtaneen liki sadalla prosentilla!

Timppa

Eilen päättyi n 1000 m3;n kuusileimikon hakkuu ja täysin suunnitelmien mukaan.  Kauppa maaliskuussa, hakkuu keväällä ja latvusmassa kerätään elokuussa.  Mätästys syksyllä ja istutus ensi keväänä.  Ei tarvitse pelätä kirjanpainajia.

Puumäärä lisääntyi arvioidusta n 2 % ja sikäli hyvin, että koivut vähenivät ja havupuut lisääntyivät.

Puuki

Kehvelistä ei ole minun matikan taitojen arvostelijaksi.

Rukopiikki

Visalla on rosenttien suhteen asiat hyvällä mallilla jos on iso varasto sokeria.

Kalle Kehveli

Visa varautuu pula-aikoihin. Sokeria ja kuivahiivaa kannattaa jemmata.

torna0136

Aiemmin täällä pohdiskelin mutta nyt puukauppa tehty kesäkorjuu päätehakkuu 90-120 vuotista kuusikkoa ja männikköä. Yksi lisäkuvio mukaan eli reilu 7ha leimikko. Nähtäväksi jää teinkö kaupat hyvään aikaan koska jos jää kyttäämään mahdollista vielä parempaa hintaa niin voi käydä kuin nimimerkki Timpalle kuten hän aiemmin kirjoitti. Hintatakuu kyllä tuli myös.

Puu Hastelija

Itse en ole vielä tälle vuotta kauppaa tehnyt.  Ajattelin syssymmällä pläjäyttää taasen hankintapuita työn alle. Vaimo kyllä sanoi tehneensä 1800m3 kaupat.

Olin tyytyväinen, hinnat olivat sillä tasolla,  mitä olin sanonut, että niiden kuuluisi olla. Tukit n. 80e ja kuidut >30e. Kohdekin kyllä ihan pikitiessä kiinni. Tämä kait viime viikolla.

Apli

Metsäteollisuus kyykkäsi, ja nyt tuhansia työntekijöitä uhkaa pakkoloma | Yle Uutiset

Metsäteollisuuteen ennustetaan synkkiä aikoja, ehkä ensivuonna alkaa pikkuisen helpottaan, toivottovasti näin!

Jalmari Kolu

04-kuusikon päätehakkuusta ja parista harvennuskuviosta pyydetty tarjoukset.

Tänä vuonna käsittelyssä n. 8ha. Seuraava tukin  hintapiikki lienee sitten kun Ukrainassa aletaan tarvita muottilautaa uusiin siltoihin ja sokkeleihin..

Rukopiikki

Ukrainan sodan vaikutukset puunhintaan tulevat sitä kautta mitä sota vaikuttaa maailman talouteen ja Venäjän puukauppaan. Ukrainassa on metsää yli kymmenen miljoonaa hehtaaria ja sahateollisuutta. Valumuotteihin löytyy kyllä laudat siellä ihan omasta takaa. Ukraina voisi olla sen lisäksi että on maatalouden suuri maa, myös metsätalouden suuri maa. Metsänhoitoa tehostamalla se voisi hyvinkin nopeasti kasvattaa metsiensä puumäärää paljon ja hakkuita moninkertaisiksi. Havupuuta ukrainan metsistä on vajaa puolet.

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 808)