Keskustelut Metsänomistus Puukaupat v. 2019

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 320)
  • Puukaupat v. 2019

Huomasin jossain lehdessä  yksityismetsien puukauppojen määrän. Vähennystä oli hienosti edellisiin vuosiin.  Toivottavasti saadaan tänä vuonna lisää vähennystä 10 – 15%.

Metsien eläimet ja luonnon ystävät kiittävät.

• jees h-valta

Minulla Toloppa riittää ymmärrys tällaiseen kyllä varsin hyvin. Kuten sanoin, H-vallan yksikkö tuottaa ja on tuottanut tähänkin asti. Siitä konkreettista näyttöä paperilla koska olen pitänyt omaa nk. haamukirjanpitoa jo vuosia taaksepäin tässä yksikössä. Vaikka se on vain tulojen päivittäistä kirjaamista ollut se näyttää aivan riittävän hyvää kuukausimyyntiä. Siitä saa vuokrat ja muut kulut hyvin kuitattua. Oma palkka on ainut mitä pitää jäädä. Ja se joustaa aina tarpeen mukaan. Tämä ei myöskään ole aivan pelkkä talouskysymys. Tämä on harmittanut ennen muuta ikänsä asiakkaiden kanssa olleen ihmisen näkökulmasta. Sosiaalinen panoskin on olemassa. Olen ollut kuustoistasesta asti tiskin takana. Isoja pausseja ei ole ollut. Lähinnä normaalit lomat. Onhan tämä metsässä ryynäys taas päivittäisenä hienoa ollut ja tykkään kyllä. MUTTA, jotain puuttuu. Ja se vieläkin pitää järjestää. Muutaman vuoden vielä olisi mielikseen tietynlaisessa ammattiköörissä mukana johon liittyy aika montaa asiaa niin tukkuporrastuttuja kuin asiakastuttujakin. Siitä kaikesta ei tykätty eräillä tahoilla. Se että minulla ramppasi porukkaa ennen joulua ärsytti (varsinkin kun hiukan vielä lisä-ärsytin) ja se saikin aloituksen lomautukseen jouluaatoksi joka monen mielestä on ollut törkeyden huippua. Mutta jollain piti hiukan kolauttaa ja se heille suotakoon.

Tolopainen

Näille yhden miehen putkifirmoille ei oikein ole tilausta. Olisi ollut parempi tilanne, jos olisit aloittanut aiemmin ja nyt myynyt firman pois ja kuitannut muutaman sata kiloa. En lähtisi enää vastavirtaan, se on karseaa olla eläkkeellä,  maksella velkoja ja asua vuokralla.

jees h-valta

Tiedä sitten tilauksesta mutta tarvitsijoita kyllä on. Ei tuollaisen perustaminen maltaita maksa ja yhteiskuntakin on näissä pikkuriikkisen mukana.

Visakallo

Tolopainen: ”Minäkin olen tehnyt suurimmat vuosiansiot eläkeiässä”

Otatko sen takia aina hatun pois päästä kun käyt puun takana virtsomassa?

Apli

Hiukan aloittajan aiheesta ohi, mutta jos työuran on aloittanut 20-25 vuotiaana pitää 50 vuotiaana olla sen verran omaisuutta sukanvarressa että voi heittämällä hellittää ja alkaa tekemään muita asioita kun jatkuva työ, näin on ainakin itsellä. Tietysti jos tykkään työstään ja se on koko elämä niin antaa mennä vaikka 70 vuotiaaksi töissä.

Tolopainen

Olenkin vasta varttuneella iällä tajunnut, miksi olin aikoinaan niin kysytty, että piti olla jonotuslista.

A.Jalkanen

Saahan sitä aina työmarkkinatuen Kelalta ellei liitto maksa päivärahaa kuten pitäisi.

Visakallo

Missä ilotalossa Tolopainen kävit jonottamassa?

Tolopainen

Minä en usko näihin juttuihin,,että joku jää  töistä pois alta  50v. Vain ne jäävät, jotka myyvät yrityksensä. Tavistöistä, ei jäädä kuin sen takia, että, työmarkkinoille ei pääse enää takaisin.

Rane

Nimenomaan myyntityössä ikä tuo vaan uskottavuutta,moni asiakas asioi mieluummin kokeneemman myyjän kanssa.

Tutun firman osto varsinkin jos paikkakunnalla ei ole kilpailua voi olla hyväkin liike.Jos on virtaa ja ideoita eikä radikaalisti vähenevä vapaa-aika haittaa niin siitä vaan.

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 320)