Keskustelut Metsänomistus Puukaupat v. 2019

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 320)
  • Puukaupat v. 2019

Huomasin jossain lehdessä  yksityismetsien puukauppojen määrän. Vähennystä oli hienosti edellisiin vuosiin.  Toivottavasti saadaan tänä vuonna lisää vähennystä 10 – 15%.

Metsien eläimet ja luonnon ystävät kiittävät.

• jees h-valta

Toloppa, en ole mikään fossiili vielä eli ei mitään putkia eläkkeelle. Putkia on tullut vain myytyä nyt tarpeeksi kun kerran firma suljettiin alta. Kaksi uutta yrittäjää räpistelee puolen vuoden jälkeen viimeisiään eli hommasta ei tainnut tulla yhtään mitään. Mutta minä olin ensimmäinen joka tuottavasta yksiköstä laitettiin lomautukselle ja samaa kyytiä ovet kiinni. Valitettavasti uudet virheet eivät korjaa jo tehtyjä joten odotettavissa on että koko tarina päättyy. Enempää en toistaiseksi voi asiasta kommentoida koska tässä on monta aika ”kuumaa” asiasuuntaa auki. Kevät keikuttelee uuteen asentoon monta asiaa.

Visakallo

Eipä Jessen tarvitse laittaa myyntitaitojaan naulaan, sillä osaavista myyntimiehistä on useilla aloilla pulaa. Myyntihän tapahtuu saman periaatteen mukaan ihmiseltä ihmiselle myytävästä tuotteesta tai palvelusta riippumatta.

Rane

Keskusteluista olen saanut käsityksen ettei Jesse ole mies joka jää tuleen makaamaan.Ehkä automyyjä olisi sopiva homma?

https://avointyopaikka.fi/avoimet-tyopaikat-automyyjä

Tolopainen

Saa Jesse varautua siihen, että kortisto jää viimeiseksi työpaikaksi, ei yli 50v enää kukaan palkkaa. Sehän menee pari vuotta ansiosidonnaisella ja sen jälkeen alkaa myydä palstoja vähitellen pois, niin pääsee kitkuttelemalla eläkkeelle. Jos velkaa ei olisi toisen puoliskon työtulot riittäisi juokseviin kuluihin, voisi oleskella tupasella, siivoilla ja laitella rouvalle ruuat valmiiksi, kun tulee töistä. Nyt Jessellä on aikaa tehdä kunnon puuvaja, jossa voi tehdä klapeja sateelta suojassa ja on aikaa fundeerata. Kiireet on ohi, kyllä se taistelua on ollutkin pimeässä metsässä kerätä poltinpuita.

jees h-valta

Kiitos vain Rane linkistä ja kannustavasta kommentista! Mutta nyt katsotaan ensin tuo jatkumo yrittäjänä eli tosiaan maaliskuussa menen yrittäjävalmennukseen ja kaikki tästä eteenpäin tähtää putkiliikkeen jatkamiseen omissa nimissä. JOS ei joku ole sitä jo sitä ennen paikkakunnalle perustamassa. Minulla menee väkisinkin kesälomien jälkeiseen aikaan. Kyllä työllistymismahdollisuuksiakin vielä tosiaan on, Rane siinä oikeassa. Ei se myyntihommissa aivan noin ole kuin Toloppa meinaa. Kokemus ratkaisee paljon. Visakallo tässä oikeassa. Haluan vain varmistua ainakin että Harjavaltalaisilla LVI-alan palvelut saatavilla omaltakin paikkakunnalta. Liikaa on jo erikoisliikkeitä menetetty. Tämä meidän yrityksen kuvio oli tosi ikävä osoitus siitä mitä ammattitaidottomuus myös yrittäjälle/yrittäjille voi saada aikaan. Ei aivan kaikista siihen ole. Minulla ei aivan taloudellisesti mitään paniikkia ole. Kyllä velkaakin on mutta aika malillisesti ja pankissa vieläkin maltillisemmiksi kulueriksi hyvin sovittavissa. Liitosta tietysti alkaa aikanaan jotain myös tulla. Siinäkin vain pitää jaksaa pyörittää käsittämätöntä byrokratiaa koska he haluavat pelata aikaa. Olihan tässä TV-ssä juuri hiljan juttu kuuskymppisestä joka joutui liiton kanssa neljä kuukautta turhaa shovta pyörittämään ennen kuin alkoi päiväraha juosta. Eli puskuria pitää olla.

Tolopainen

Älä ala yrittäjäksi, putkiliike on konkassa vuoden sisällä. Se on varma tie menettää pääomat ja luottotiedot.

Visakallo

Tuo mitä Tolopainen sanoi, ettei yli 50 vuotiasta enää kukaan palkaa, on kyllä menneen talven lumia. On huomattu, että elämänkokemus ja sitä kautta ongelmanratkaisukyky ovatkin niitä, mitä nykypäivän työelämässä eniten tarvitaan. Osaltaan yli viisikymppisten kysyntää lisää myös nuorempien ikäluokkien pieneneminen ja vääränlainen koulutus.

Tolopainen

Nythän sinä aloit satuja kertoilla, tietenkin nuoret ratkoo ongelmia paljon nopeammin ja heillä on ajantasalla oleva koulutus. Vihoviimeinen juttu on että yli 50v alkaa vielä perustamaan omaa yritystä. Jonkin suunnittelutoimiston ymmärrän, mutta että alkaisi ostaa putkiliikkeen varaston, se menee yli ymmärryksen.

Visakallo

Minäkin olen yksi esimerkki siitä, että kaikkein paras työura aukesi 50 ikävuoden jälkeen ja kaltaisiani on vaikka kuinka paljon. Se on korvien välissä eikä missään ikänumeroissa kuka pärjää työelämässä ja kuka ei.

Tolopainen

Minäkin olen tehnyt suurimmat vuosiansiot eläkeiässä, eikä kyse ollut pääomatuloista.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 320)