Keskustelut Tekniikka Pienkonebensa

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 169)
  • Pienkonebensa

    Mikähän mahtaa olla nykyisin Nesteen hinta pienkonebensalle mittarista? Tynnyrin hinta noussut reippaasti viime vuodesta. Aspenin hinta on halvempi, tiedä sitten onko laadussa eroa. Nesteen bensa on ainakin hyvin toiminut sahoissa.

  • Jätkä

    Kyllä taitaa ne kaikki puheet pienkonebensan toimimattomuudesta ja tehon vähenemisestä sillä sahattaessa olla aivan vikaa.

    Olen muutaman kerran vaihtanut koko opetusluokan bensat valmisbensaan ja otos on ollut 400 litraa pienkonebensaa ja n. 20 sahaa. Ei mitään muuta huomattu, kuin pakokaasut haisee erilaiselta. Sitten taas on vaihdettu 98 oktaaniseen, eikä muutosta mihinkään päin.

     

    Korpituvan Taneli

    Petep: ”8 euroa maksaa 5 litraa veepoveria ja siihen öljy niin ollaan kympin paikkeilla. 15 euroa valmisbensa niin jonkun mielestä 5 euroa on että ihan sama….”

    Jos kerran lähdetään muulle kuin 98+öljy tielle, niin kyllä se pitää sitten ostaa jo valmiina seoksena. Ostella nyt pienkonepensaa pikku kannuissa ja sekoitella siihen öljyä, höh. Mittaritavarana pienkonebensaa saa aika harvoista paikoista, niin että pääsisi tekemään 20 litran satseja.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    husku550xp

    En tiedä mikä oli mutta ei toiminut aspenilalla voi olla että vettä seassa tiedä sitten

     

    petep

    Eihän veepoveria ole shellillä kuin 98 korvaavaa ja siihen olen sekoitellut ja joskus toki 98-bensaan. Ja voisihan sen vaikka tehdä niin että ostaa valmista ja ajelee sillä ainakin sen viimeisen tankin ennen pidempää säilytystä. Tietenkin joku on sitä mieltä että ota kaikki bensat pois tankista säilytyksen ajaksi

    Jätkä

    Kyllähän se vesi pitäisi näkyä bensan joukossa, varsinkin, kun siinä on öljykin. MUTTA: on ollut myös maininta, että VOI vaatia uutta säätöä ja jos saha säätyy ”kiekottamalla”, niin se kai olisi sitten kiekotettava.

    Bensiini ei järjestelmästä poistu sillä, että tyhjentää tankin ja vaihtaa sisällön.

    Toni Berndtson

    Kaksi vuotta sitten siirryin periaatesyistä sahaamaan alkylaatilla itse seostaen 2% teboilin täyssynteettiseen öljyyn (nesteen pumpusta 2,19e/l). Ensin hva 560, ja sittemmin dolmar 6100 pääasiallisena sahana. Kaikenlaisia käyntiongelmia oli 560 autotune säädöillä 98:lla sahatessa, mutta ne oli niitä kyseisen sahasarjan lapsentauteja. Dolmarin kaasarissa käsisäädöt, eikä alkylaatin kanssa ole ollut mitään ongelmia. Tuntuu kuin nämä kaikki mystiset pienkonebensa-ongelmat on käyttäjän asenne-ongelmia, tai ihan virheellisiä kaasarin säätöjä. Jokainen tietty tekee omat valintansa omilla perusteillaan, mutta itsellä ei ole 98 bensaan paluuta. Lisäksi teräketjuöljynä menee puhdasta ruokaöljyä, joka pesee hinnassa ja laadussa halvimmat sitkostetut teräketjuöljyt.

    Jätkä

    Tuohon bensajuttuun en sano enää mitään. Teräöljynä olen kokeillut Rypsiöljyä, teräketjuöljyksi sekoitettuna. Halvatun liukasta öljyksikin, Kesätauko liimaa ketjun laippaan, kärkipyörän tahmeaksi ja pahimmillaan öljypumpun tukkoon. Eli pitäisi kauen lopuksi käyttää mineraaliöljyä. Ruokaöljyä en ole kokeillut, tahmaako se?

    Toni Berndtson

    Ruokaöljy ei tahmaa ollenkaan. Vaikka on aika lirua, ei laipat kuumene eikä kärkipyöriä ole itselläni hajonnut sitäkään vähää mitä ”oikeilla” teräöljyillä.

    Jätkä

    Minä olen käyttänyt Traktorin Hydrayliikka – ja vaihteistoöljyä terävnvoiteluun. Se on käytännössä puhdasta ja soveltuu tehtävään mainiosti. Jos öljynsyöttö on niin säädetty, että bensiinitankin tyhjennyttyä öljysäiliössä on vielä vaikkapa puoli tankkia jäljellä, on voitelu takuulla riittävää.

    Käytetty peräöljy on vähintään yhtä hyvää kuin tavallinen teräketjuöljy, joka on siivilöity jäteöljystä ( väri sen kertoo).

    jees h-valta

    Stihlin öljypumppu ainakan mitään siivilöintejä tarvi. Kun jättää hiukan lekkerin pohjalle siinä on siivilöityä.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 169)