Keskustelut Metsänomistus Perustettava moottorikelkkareitti

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 62)
  • Perustettava moottorikelkkareitti

    Kun ”yleinen etu” vaatii perustettavaksi uuden moottorikelkkareitin yksityisten maille, niin millaisia korvauksia maanomistaja saa ja vaikuttaako kelkkareitistön alle jäävä maa yksityisteiden tieyksiköintiin?

  • isaskar keturi

    Tästäpä tuli mieleeni 30 vuoden takainen kokemus, ettei näitä suojelijoita näytä juurikaan polttomoottorivoiman käyttö haittaavan. Oli vireillä tuolla pohjoisessa laaja talvihakkuualue, josta suojelijat kiinnostuivat, kun oli vanhaa metsää ja joku historiallinen postireitti, jota ei saanut koneilla muka ajaa. Mentiin suunnittelupomojen kanssa kohdetta kesällä katsastamaan, miten tehdään huomaamattomat ja tarpeelliset hakkuut ja kuljetukset. Käveltiin reilut 9 km sitä postireittiä perillä olevalle kämpälle. Pihaan päästyämme pihaan kurvasi maastoautolla suojelijaporukka – joka oli siis ajanut meidän perässä autolla reittiä, jota ei saisi heidän mukaan ajaa ja kuluttaa! Heh heh – kyllä piti napaa painaa.

    arto

    riksgränseniss tuli ruotsissa aikoinaan käytyä kelkkailemassa kotoa reitille ja menoksi. Hienoja reissuja turbo jammun kanssa. Nyt kävi kaverit ennen joulua lunta oli ollut kainaloita myöten. Kivat vuoret kelkkailla ja ihan vapaata ajua.

    Korpinen

    Mielestäni on eri asia annetaanko lupa kelkkailla vapaaehtoisesti vaikko otetaanko lupa kelkkailuun isomman oikeudella yleiseen etuun vedoten.

    Jätkäpätkä

    Toki siinä isaskar oli kymmenkertainen painoero ja monikymmenkertainen ero jäljissä, jotka luontoon jäävät. Kaikkinensa hupi moottorikelkkailu on täysin turhaa.

    rööri roope

    Jouto kelkkailulle pitää säätää vuotuinen hupimaksu esim 1500e/vuosi.

    Saisi valtio takaisin sohvaperunoilta euroja mitä näille joutomiehille kela maksaa.Yleensä kelkailijat raavaita työikäisiä miehiä.

    isaskar keturi

    Jätkäpätkä – niin metsämies käveli ja suojelija autoili – ei minusta ainakaan saa kymmenellä kertomalla 80-luvun maastoauton painoa :). Ei toki koneilla ajettu reittiä, vaan tehtiin talvitiet. Eli kuka otti käytännössä huomioon ympäristöarvot? Tavallisella autolla sinnei ei olisi päässyt, joten jonkinlaiset jäljet jäi kyllä maastoautostakin.

    Korpinen on asian ytimessä. Luvallinen on luvallista ja ok. Kun vielä voisi päättää kenelle luvan antaa.

    arto

    Onhan tuo metsähallitus herännyt suomessakin vapaaseen kelkkailuun freeride      näkyy olevan monta aluetta suurimat 2500ha  hyvää matkailua ja rahaa tulee talvisin.

    Perassic Park

    Joskus tulee mietittyä mitä yleistä etua tuottaa vapaa-ajankelkkailu hiihtokeskuksen ympäristässä.

    Ei noita tule hyväksyä ainakaan kiinteistörasitteena missään tapauksessa.

     

    Nimetön

    Matkailulle huomattava tulonlähde kelkkailu, kelkkailija huomattavasti parempi asiakas mitä laskettelija, köyhä murtomaahiihtäjä kaikista surkein, parempi kun pysysivät kotona.

    arto

    Kaikkinensa hupi moottorikelkkailu on täysin turhaa.    Eli kaikki hupi on turhaa. Autoilu. veneily , kävely, ratsastus, lenkeily, hiihto, jne lista jatkuu maailma tappiin. jos uusi kelka maksaa 12-17t e ajovarusteet 1500-3000e  kallis mutta kiva harrastus. Saahan siitä valtio kivan rahamäärän.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 62)