Keskustelut Metsänomistus Perästä kuuluu

  • Tämä aihe sisältää 33 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten mehtäukko toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 33)
  • Perästä kuuluu

    Merkitty: 

    ”…Suhdanteista riippumatta kannattaa muistaa keitä varten eri puukaupan ja metsänhoidon palvelut ovat rakennettu. Metsänhoitoyhdistykset ovat ainoita metsänomistajien etuja ajavia palveluorganisaatioita.
    Metsäyhtiön hintatakuujärjestelmät ovat logiikaltaan rakennettu läpinäkymättömiksi ja metsänomistajia itseään vastaan. Hintatakuun varaan heittäytyvä metsänomistaja voi vain toivoa, että muut metsänomistajat toimivat kirittäjinä puukaupan kilpailuttamisessa saavuttamaan yleisesti reilun puukaupan ehdot.”

    Miksi tällaista soopaa latoo Mhy jäsenilleen? Jatkuvien uhkakuvien sijaan olisiko syytä keskittyä omaan erinomaisuuteensa, jos sitä on. Jos ei ole, anti  on tuollaista jota en vielä koskaan ole nähnyt klusterilta tai sahoilta!

  • e-salo

    Tehdaspuu-lehdessä kirjoitti aikanaan nimimerkki ’ostopomo’ samansuuntaisia ajatuksia kuin mehtäukko nyt. Ostopomo tais olla muutama vuosi sitten edesmennyt TP:n ostojohtaja. Mihinkähän mehtäukon jäljet johtaakaan…

    mehtäukko

    Kuinka niin?

    Kalle Kehveli

    Tehdaspuu-lehdessä kirjoitti aikanaan nimimerkki ’ostopomo’ samansuuntaisia ajatuksia kuin mehtäukko nyt. 

    Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat?

    isaskar keturi

    Tämän ajan ydinkysymys on: Miten mhy eroaa käytännön toimissaan muista metsäpalveluyrityksistä? Jos unohdetaan paperiliturgia ylevistä tavoitteista, joita osaavat yhtiötkin markkinoinnissaan ladella.

    Etuna mhy:llä on kattavat asiakastiedot ja pääsy tietoihin, jotka eivät ole muiden palveluntarjoajien käytettävissä. Hyödynnetäänkö tätä tietoa muuhun kuin kaupallisten metsäpalveluiden myyntiin?

    mehtäukko

    Kallen laulu putosi heti nuotin viereen..? Yksityinen mpy ei voi mokata siten kuin myhistys. Leikki loppuu hyvin pian. Tämänpäivän tietotekniikka tekee ”asiakastieto-edun” tyhjäksi, kirje-aikaan oli toisin.

    isaskar keturi

    Nyt mehtäukko ei tiedä, mistä puhuu. Tietotekniikka tekee asiakastiedosta vielä arvokkaampaa kuin ennen.

    mehtäukko

    Mikä ero ja etu myhistyksen kortistoilla on vaikkapa MG hoitosopimusasiakkaiden tilanteessa?

    isaskar keturi

    Etu on siinä, että myhistyksen jäseniä on enemmän kuin MG hoitosopimusasiakkaita. Siis myhistyksen rekisterit kattaa myös potentiaalisia asiakkaita, kun hoitosopimusasiakkaat on jo asiakkaita. Asiakkaissa on kaksi hankalaa kohtaa: 1. ne pitää saada asiakkaaksi 2. ne pitää saada pidettyä asiakkaana. Myhistyksellä on erinomainen asema asiakkaiden hakemisessa. Eri asia osaavatko hyödyntää?

    mehtäukko

    Asema voi olla, mutta kyllä moni jos suinkin koettaa pysyä kaukana putiikista. Eniten ärsyttää lipevä mainostus, taitamattomuus, kusetus ja rahastus. Tietysti se on heistä riippuvaisille hallaa, jos palveluja sitten karsitaan. Ei hyvä sekään.

    Olisi yhteiskunnan etu, jos toimeliaisuus (ja akselit) pyörisi tasaisesti huojuen.Tasaistahan se ei ole ollut koskaan.

    e-salo

    Semmonenkin poitti vielä etta eihän firmojen sopimusasiakkaiksi pääse jos on jotakin alle 30-40  ha metsää. Pitää olla enempi ja  puuta pitaa kanssa myydä säännöllisesti.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 33)