Keskustelut Tekniikka Partner B405 raivaussaha – kaasarin kurkku jäätyy?

  • Tämä aihe sisältää 35 vastausta, 11 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 5 vuotta sitten Pavekka toimesta.
Esillä 5 vastausta, 31 - 35 (kaikkiaan 35)
  • Partner B405 raivaussaha – kaasarin kurkku jäätyy?

    Partner B405-raivaussaha ja sateisella nollakelillä yhtäkkiä sammuu. Ja ei millään käyntiin. Sahan kun vie lämpimään talliin kuivamaan, niin taas pelaa kuin ei mitään. Eli luultavasti syynä on kaasarin kurkun jäätyminen? Onko olemassa mitään kikkakolmosta millä ko ongelman voisi estää? Vai onko se vaan niin, että tuollainen tilanne tietyillä keleillä on ominaisuus?

    ps. sahan vuosimalli on 1994

  • Pavekka

    Mikä sylinteri tässä pakussa on? Viistonnisessahan oli Mahle, mutta se olikin ammattisaha.

     

    Muistaakseni hq 45. Jokatapauksessa huskin muovimoottorisaha tekniikalla.  Samoin huskit ja jonssit. En muista valajaa. Varmaan mahle. Ihan hyviä raivureita. Metallirunko. Ei kärsi muovirungon ongelmista toisin kuin sahat.

    Lenkopetäjä

    Jos ei mahle nii gilardoni.avokanavaiset yleensä ollu gilardoneja

    Jätkä

    Tuosta Huskun sukulaisraivurista vielä hieman: Jossain Huskun versiossa oli – siinä vaiheessa, kun bensiinitankki laitettiin raivausosan kehtoputken päälle (mikä olikin hyvä ratkaisu) – jäi sahan rungossa oleva tila bensiinille aivan tyhjäksi. Sitten joku keksi imuäänien vaimentamiseksi laittaa ilmansaannin tyhjän bensatankin kautta.

    Ratkaisu oli hyvä, mutta myös huonosti toteutettu, koska ilma imaistiin kytkimen vierestä. Tällöin pian huomasin (oikeastaan ensimmäisenä päivänä), että kytkimessä syntyvä hieno metallipöly imaistiin ilmanputsariin ja siitä osa kaasuttimen kurkkuun.

    Vähän myöhemmin muutettiin rakennetta niin, että imuilma otettiin kauempaa – oikeastaan niin kaukaa, kuin vain voitiin. Nyt imuilma kylmällä säällä lämpeni kiertäessään kampikammion ulkopintaa pitkin kaasuttimelle. Kesäkuumalla ilmavirta myös jäähdytti kampikammiota, joten koneelle ratkaisu oli kyllä oikein hyvä.
    <div></div>

    arto

    Nykyään imuilma otetaan pakoputken lämmöstä moottorin alakautta kaasutinkoteloon. Pohjalevyssä kanavat saa läpän aukaisulla auki. 300 piti ostaa uusi pohjalevy kuuluu talvisarjaan. Joka muuten tuli fxt sahan mukana.

    Pavekka

    Mahlea näytti olevan kaikki muutama mitä käteen osui. Gilardonia ollu kaksataa sarjalaisissa. Hiljan näin muussakin. Oisko ollut jossakin neljäsataa sarjaisessa.

Esillä 5 vastausta, 31 - 35 (kaikkiaan 35)