Keskustelut Tekniikka Partner B405 raivaussaha – kaasarin kurkku jäätyy?

  • Tämä aihe sisältää 35 vastausta, 11 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 5 vuotta sitten Pavekka toimesta.
Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 35)
  • Partner B405 raivaussaha – kaasarin kurkku jäätyy?

    Partner B405-raivaussaha ja sateisella nollakelillä yhtäkkiä sammuu. Ja ei millään käyntiin. Sahan kun vie lämpimään talliin kuivamaan, niin taas pelaa kuin ei mitään. Eli luultavasti syynä on kaasarin kurkun jäätyminen? Onko olemassa mitään kikkakolmosta millä ko ongelman voisi estää? Vai onko se vaan niin, että tuollainen tilanne tietyillä keleillä on ominaisuus?

    ps. sahan vuosimalli on 1994

  • Jätkä

    Tuo on juurikin se versio, joka pyörii ”Väärinpäin” (Katso käynnistinnarun sisäänmenoa. Myös kaasutin on eri puolella sylinteriä ja tämän kaasuttimen paikalla on äänenvaimennin.)

    Ne reiät tuohon muoviseen väliseinään oikeaan reunaan – ja kotelosta kaikki muut aukot jesarilla tukkoon lukuunottamatta puhaltimen ottamaa ja läpityöntämää ilmaa.

    arto

    Tuo on justiisa sama ku hva 39r.ja tais 240r……Joo sama  on, mutta malli .r Silloin ammattimallit oli rx . Jotka toimi talvellakin jos toimi.

    savo’ttamies

    Pyöriikö tuossa kuvan sahassa teräkiekko erisuuntaan, kuin oikeessa raivurissa ?

    Jätkä

    Ei, kulmavaihde hoitaa homman.

    JHH

    Niin kannattaako ko raivaussahasa käyttää valmisbensaa vaiko itsetehtyä? Ja jo tekee itse, niin pitääkö se olla 95 vaiko 98:a? Ja moniko prosenttinen seos? Ja mitä 2T-öljyä suosittelette?

    Jätkä

    Riippuu siitä, paljonko tarvitset 2T-bensaa. Jos käyttöä on paljon, kannattaa normaalisti tehdä seos itse. Tarkka seos ja ilmajäähdytettyihin kaksitahtikoneisiin tarkoitettu – mieluummin synteettinen öljy.

    Teboililla ja Mobililla on hyviä – tietenkin muillakin, mutta jos purkin kyljessä lukee Husvarna taikka Stihl, se ei ainakaan ole halvimmasta päästä.

    Vähintään kaksi prosenttia öljyä, korkeintaan kolme. Ruotsalaisiin suositellaan 2,5 %.

    Bensiiniksi ottaisin ehdottomasti 98 Okt.

    Jos pienkonebensaa saa jakeluaseman mittarista, niin sitä käyttäisin, mutta siinä ei ole öljyä, se on lisättävä.

    JHH

    Ohhoh, on hiukan jäänyt tämä harrastesahan parantelu kesken. No nyt kun talvi taas lähestyy, niin tuli homma yhtäkkiä mieleen. =) Eli tässä muutama kuva.

     

    1. Mihin kohtaan teen ne kaksi 10mm reikää? Tuohon piikillä osoittamaani kohtaanko?

    2. Ja olisiko järkeä esimerkiksi pienellä muovinpalalla (ja vaikka popniiteillä kiinni) peittää tuo käynnistinkotelon alareuna kokonaan? Eikös se sieltä vedä kylmintä ilmaa?

    3. Kotelon päältä ei vissiin saa tukkia mitään ilmanotto/jäähdytysaukkoja?

    sitolkka

    Viimeisissä partnereissahan luki muistaakseni: Husqvarna, Made in Italy ja joissain mallissa rungossa vielä lisäksi Made in Sweden.

    Jätkä

    Päällyskopassa voi surutta jesarilla peittää ne yläpuolen reiät. Ainoastaam pakoaukon viereen jätetään ulostulomahdollisuus jäähdytysilmalle, koska se on kuumin paikka. Kun katsoo koteloa sisäpuolelta, niin ne reiät kytkimen puolelle ja aikkaan, johon tulee mielellään ”patopaine”, eli sieltä ilma ei pääse esteittä sahaajan suuntaan. Käytännössä kaikki imuilma pitäisi ottaa sylinterin ripojen läpi tulleesta ilmasta ja paras paikka olisi sylinterin ylosan rivoilta.

    Ketjusahassa teipataan käynnistyslaitteen alaosasta väh. puolet aukoista. R-sahassa lumi tulee käynnistimeen ylhäältä, joten käynnistimen aukoista voi yläosan teipata ja näillä teippauksilla mennään, kunnes lämpö on pysyvästi yli nollan.

    Jätkä

    Kolmannessa kuvassa piikki on lähinnä oikeassa kohdassa. Myös tuossa valkoisessa muovissa pitää olla reiät siinä kytkimen puoleisessa laidassa.

    Nuo tupla-väliseinät ovat sen takia, että kesähelteellä sylinterin kuumuus ei kuumentaisi kaasutinta liikaa.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 35)