Keskustelut Metsänhoito Onko Huski 555FXT hintansa väärti

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 220)
  • Onko Huski 555FXT hintansa väärti

    Merkitty: 

    Olisi tuollaista alustanraivausta6 – 7 hehtaria,jossa suuri osa poistettavasta puusta lähes kuitukokosta.Maahankaato.Tarvitaan 225 terä..Nykyinset sahat Stihl 480 ja ikivanha Jonsered 45

    Tutut suosittaa stihl 490 hankintaa,kestää,ei murheita.Huski kuitenkin 150e halvempi.Muttakuinka Huski mahtais kestää.Olen kyllä joistain murheita tuolla moottorisapuolella kuullut Huskista.Kokeilin tuota 555 ja oli ärhäkkä kiihtymään

  • pihkatappi

    Kulutus on nyt ollut melko alhainen, alle 4 litraa menee päivässä, kun 450 stihlillä menee noin litran enempi. Vielä tuo paksu terä käytössä, sen kun vaihtaa ohuemmaksi ja säätää vielä hiukan tarkemmalle, niin pitäisi kulutuksen pudota edelleen. Käyntiin lähtee kylmällä kelillä aina toisella nyppäyksellä, kun napsauttaa ryypyn pois heti nykäisyn jälkeen ja lämmin kone aina yhdellä kevyellä nyppäyksellä. Oikean käden sormet hieman puutuu, voi olla valjaiden säädöstä johtuvaa, eli verenkierto oikean hartian kohdalla heikentyy tai sitten tärinä yhdistettynä peukalokaasuun, vasen kahva tärisee samallalailla ja siellä ei sormet puudu. Risut kaatuu ison terän ansiosta paremmin suuntaansa ja voimaa on riittävästi. Alle 150 tuntia nyt sahattu ja mitään ihmeellisyyksiä ei ole ollut, suurin osa palstoista sellaisia että pikku tilhillä joutuisi odottamaan kierrosten nousua tyveltä tyvelle siirryttäessä, tuo hiukan isompi huskun kone vain tottelee ilman lirputuksia. No aika näyttää miten kestää.

    Jätkä

    Tuohon tärinään: onko varmasti kaikki asnnukset kohdallaan kahvojen ja moottorin välillä? Trinänvaimentimet kahvojen ja runkoputken välillä?

    Kaasukahva on lähempänä kuin vasen kädensija, joten siinä tärinä on nopeatempoisempaa.

    H- suuttimen säädässä: Jos moottori röpöttää kaasu pohjassa huudattaessa, suutin on liian suurella. Jos sitä pienentää esim kaksi minuuttia, eli kääntää kiinni niin vähän kuin mahdollista, saattaa röpöytys muuttua! Ja teho lisääntyy!

    tamperelainen

    Vuoden sahattu 555,ei täristä sahauksen aikana,mutta kaasua hellätessä kylläkin jkv.Olen ollut hyvin tyytyväinen Huskiin.Isoissa puissa täysin ylivoimainen.Hermostuin myös stilin kierrosten odotteluun,nuhapumppuun 480.Kyllä sahan pitää vähän röpöttää täsyskaasulla,silloin suuttimet ok

    Jätkä

    Saha ei saa röpöttää, mutta sen pitää olla ”rajalla”. Pysyy pakoputkikin puhtaana.

    pihkatappi

    Tärinän tuntee kun laskee kierroket alemmas, vähempi täristää jos avaa L-ruuvia, mutta sitten nousee kulutus. Ruuvit on nyt noin kierroksen auki.

    Jätkä

    Älä avaa L-ruuvia, siinä ei ole mitään järkeä. Jos tyhjäkäynti on hyvä (matala) ,niin suutin niin pienelle, kuin käynti on hyvää.myös tyhjäkäynti matalaksi.

    Sahattaessahan ei kierrosten pitäisi kaasua hellittäessäkään laskea värinän tasolle.

    Kahvat tärisevät jossain vaiheessa kiidytettäessä, mutta kun kierrokset nousevat sen vaiheen yli, niin tärinä loppuu. Samoin kierrosten laskiessa samalla kierroslukualueella raivausosa väriseen, Älä käytä sitä aluetta, värinä johtuu akselin taipumisen aiheuttamasta tutinasta. Jos käytät sitä aluetta paljon, akseli katkeaa.

    Raivurin akseli on niin ohut, että kun se on asennettu paikoilleen, se väljien tukilaakerien osalta painuu mutkalle. Se toimii kuin hyppynaru: Kun hyppynaru pyörii tarpeeksi lujaa, se pyörii suorana.

    Älä usko niitä juttuja, jotka ilmestyvät esim Harjavallan suunnasta. Ne ovat pöpilän juttuja.

    arto

    Kyllä on taas tietämys vm 60 Et varmaan ole kuullut tärinän vaimneuksesta , Ei nykysahat tärise sen kummenin millään kierros alueella aina sama tärinä olkoon nopeus mikä vaan, Hurjaa valetta akselista onko sinun sahassasi pyykkinaru umpiteräs akselin paikalla. En ole kuullut 555 akselin keltään katkenneen on vahvaa rautaa.

    Lenkopetäjä

    Minä oon kuullu.nähäny ja vaihtanu katkenneen akselin kyseiseen malliin. Ja se on meleko lakeria.

    arto

    Jätkälle sinä täällä tyhmä olet. Käsittääkseni et ole oikeita töitä tehnyt juuri ollenkaan vieraantunut niistä kokonaan. Istunut vaan tuolilla ja kuvitellut miten kaikki toimii. Se tärinä tulee moottori akseli kulma ovat jäykkä yksikkö. Kahvat taas erillään niistä erotettu jousilla ja kumeilla omaksi yksiköksi, Mutta menee yli sinun ymmärryksen kuten sanoin ne sinun opit mallia vm 60 Et siis tajua nykyaikaa ollenkaan elät viimme vuosisataa. Kyttäät tietokonetta päivät pitkät ketä pääset mollaamaan se sinun elämää minusta ei semmoiseen ole elän raittiina onnellista ja rikasta elämää…Se sinulta puutuu.

    Tolopainen

    Ja mikä on pohdiskelun anti. Kun sahaa käyttää vetoakseli on viimeinen josta tarvitsee huolehtia. Riittää kun tankissa on bensaa ja kone toimii. Jos terän teroittaa kerran vuodessa harrastelijalle riittää.

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 220)