Keskustelut Puukauppa Nuori moto- kuljettaja työmaalla

Esillä 5 vastausta, 61 - 65 (kaikkiaan 65)
  • Nuori moto- kuljettaja työmaalla

    Merkitty: 

    Minkälaisia kokemuksia nuorista kuljettajista olet saanut, palstalaisia on ilmeisesti tervehtinyt työmaan aloitukksessa nuori kuljettaja moton hyyistä ?

    Oppilaitoksessa metsäopetus on käytännönläheistä ja itsenäisyyteen kannustavaa. Ammattitaidon perusteet opitaan käytännön työtä tekemällä koulun harjoitustyömailla ja työssäoppimisjakson aikana metsäkonealan yrityksissä.

     

     

  • Rane

    Jos ajokonekurssin jälkeen ajaisi vuoden tai kaksi ammatikseen kuormatraktoria ja sen jälkeen harvesteriopintoihin niin siinä näkisi onko ala oikea ja olisi paljon valmiimpi.

    reservuaari-indeksi

    Ranelta hyvä ehrotus. Vielä erelleensä, jos opintojen aikaaset harjoottelujaksot olisi riittävän pitkiä niin opiskelija saattaasi jo silloin huomata että oliko alan valinta oikia.

    Suukot sunnuntaihin.

    Leena

    Kalle Kehveli

    Jos ajokonekurssin jälkeen ajaisi vuoden tai kaksi ammatikseen kuormatraktoria ja sen jälkeen harvesteriopintoihin niin siinä näkisi onko ala oikea ja olisi paljon valmiimpi.

    Eiköhän se käytännössä näin menekin.

    metsä-masa

    Oikein hyviä huomioita palstalaisilta. Pääsääntöisesti nuorem moto kuljettajan aloitus työelämässä alkaakin juuri ajokoneen käsittelystä.

    Ajokoneessa ollaan aitiopaikalla seuraamaan miten kokenut kuljettaja suunnittelee uraverkostoa harvennukselle, kokooja- ja keruu-urat. Päätehakkuu palstoilla huomio oisi olla kasojen sijoittelu palstalle, sijoittelu ja ajojärjestys korostuu jos tavaralaji valikoima on laaja.

     

    Perko

    Laaja tiedonmäärä koko työhön liittyvistä  asioista ei ole haitaksi, etenkään vieraassa  yrityksessä  vuosikymmenten tuloksenteossa.   Todella  pitäis olla  varma tehtävässä ettei synny tuhoja.   Jälkien parsintaan  ;  ”  on niin  kiire ettei jouva  konetta laskemaa  lavetilta”,  selitti puunostaja.  jos on tekijällä niin hommat  antaa ajaa ohi vaan.   Vaara piilee  syvällä kauppasopimuksessa   jota on tuhon jälkeen mahdoton korjata.   Se koulutus kuuluu  toiseen  kurssiin!

    Tunnen muutaman   urakoitsijan  niin keskustelussa ilmenee, että heiltäkin  puuttuu  laaja tietämys erilaisen  puuston tuottavuudesta.      Silloin  pittää olla nauhoitus  joka puussa jos m- kuskikin on samaa lajia!     Miten  m-motokuski   vastaisi  opetus ohjelmankohtiin, jääkö joku punaiselle ?   Koivuvastan teko on vanha juttu ja saksalaiset maksajat oli jo valmiina ostamaan.

     

Esillä 5 vastausta, 61 - 65 (kaikkiaan 65)