Keskustelut Tekniikka MS261 C-M Stihl kokemuksia??

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 70)
  • MS261 C-M Stihl kokemuksia??

    Millainen peli on uusi MS261 CM -Stihli? Kestääkö, toimiiko, kesällä, talvella? Millaisia kokemuksia?

    Nykyinen saha on Hva 346XPG, on ollut luotettava, vahva ja näppärä saha. Meinasin kokeilla S-konetta vaihteeksi. Oisko tuossa mallissa vastinetta?

  • tamperelainen

    Jätkä:

    ”Kannattaisi Tilhin 241:n kohdalla kokeilla yhtä hammasta pienempää vetorissaa. Tiedän, että kaikki palstalla ovat isomman rattaan kannalla, mutta voin vakuuttaa : – He eivät tiedä, mistä he puhuvat!”

    Vakiona myydään 6?-hampaisella profiiliketjupyörällä,on just sopiva.Löytyykö edes 5-hampaista profiilipyörää?

    kuusessa ollaan

    Eli summa summarum, kuten kommenteista voi todeta, 241 tarvitsisi saman faceliftin kuin 261. Pikkasen painoa pois ja hiukan lisää räväkkyyttä moottoriin ja huskun 543 saisi kunnollisen vastuksen. Nyt saha painaa melkein saman kuin 261, mutta häviää tehossa selkeästi. Kaikki kun ei kaipaa vaakasylinteristä sahaa ja haluavat myös lämpökahvat. 241 oli tullessaan huippusaha, nyt muut mallit ajavat ohi. Itsellekin tuon kokoinen saha olisi riittävä kuitumetsiin.

    Jätkä

    Yleensä vetorissoja löytyy, mutta voi olla, että pienempi ei enää sovi akselin päälle. Kysymyshän on akselin paksuudesta.

    Tuo 325 – ketjun raskaus johtunee pelkästään siitä, että siinä on tiheämmässä leikkuuhampaita.

    petep

    Tässä ketjussa kun sivuttiin jo tätä markkinaosuuksien jakoa niin Metsälehdessä  luki seuravaa.

     

    ”Epävirallisen tiedon mukaan ammattikäyttöön  tarkoitettujen  moottori ja raivaussahojen sarjassa  Stihlin markkinaosuus on lähes 50 prosenttia”.

     

    No eikös se sitten mene niin että Huskulla on se toinen puoli ?

     

     

    Tolopainen

    Karsintasahassa sylinteri pitää olla vaakasuoraan.  Noita ropottavia pystysylinterisiä kukaan viitsi pyöritellä kehävoimat suuntautuvat vasten työlikkeitä, ei hyvä.

     

    Jätkä

    Älä viitsi!

    Tolopainen

    NIin kun Huskeissa ei ole näitä asioita huomioitu, sille ei mitään voi.

    Metsuri motokuski

    No nythän Tolopainen meni ihan uudelle ”levelille”. Kun otti hyrrävoimat kehiin. Ny ollaan asian ytimessä. Lähestytään jo F1 teknologiaa ja sitähän puunkarsintaan tarvitaankin.

    Tolopainen

    Tietenkin kehävoimat vaikuttaa, kun sahaa pitää pyöritellä karsinnassa. Vaakasylinteristä pikku Tilhiä ei siinä mikään voita käytön helppoudessa.

    kuusessa ollaan

    Totanoin, hyrrävoimat vaikuttavat sahaan samalla tavoin, oli sylinteri pysty tai vaakamallinen. Se kun syntyy vahtipyörästä ja muista pyörivistä osista. Huskun 550 ja 560 kun vuorotahtiin kiihdyttelee, huomaa miten 560 räväkämpi kiihtyvyys ja suuremmat pyörivät massat saavat laipan kärjen kevenemään.

    Ja jos männän edestakainen liike vaikuttaa sahan liikkeisiin, on valmistaja tehnyt suuren suunnitteluvirheen tasapainotuksessa…

    Vaakasylinterisen ketteryys karsinnassa tulee sahan painpisteen alemmasta sijannista, se pitäisi olla mahdollisimman lähellä takakahvasta lähtevää vaakasuoraa linjaa. Huskuhan muutti 550/560 kohdalla radikaalisti juuri painopisteen sijantia lähemmäs ideaalia.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 70)