Keskustelut Tekniikka ms200

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 11)
  • ms200

    Otsikon mukainen saha alkoi käymään epätasaisesti. Välillä sammuu ja eikä kiihdy. Välillä taas kierrokset nousee itekseen ja sitte sammuu. Huippukierrokset saa houkuttelemalla. Vaihdon tulpan, ei mitään vaikutusta. Putsasin ilmanpuhdistajan ja irroitin myös bensasuodattimen, kokeilin ilman sitä, ei vika siinäkään. Saha toimi tänä aamuna hyvin kaksi ensimmäistä tankkillista, mutta sen jälkeen alkoi nuo oireet. Missähän vika? Kaasarit kalvot?

  • Jätkä pätkät

    Kaasutin vaihtoon – tai ainakin kiihdytyspumppu huollettava ja ultrapesurilla puhdistettava.
    Kankaanpäästä saa edullisia tarvikekaasuttimia.

    arto

    Kyllä vika viittaa venyneisiin kalvoihin, ja hapettuneisen neulaan…Muihin merkkeihin saa korjaussarjoja sisältää kalvot ja neulan.

    Jätkä pätkät

    Vanha totuus on se, ettäkalvot ovat kaasuttimessa aina kunnossa, oli venynyt tai ei.
    Neulaventtiilin vika voi olla sen vuotaminen, mutta se ei ilmene kerrotulla tavalla.

    e-h

    Voit myös kahtoo tyristoriin menevän johdon liitoksen.

    koivunkaataja

    Kiihdytyspumppu vika tai kiihdytyspumpun alla oleva sihti tukkeutunut.

    arto

    Vanha totuus on se, ettäkalvot ovat kaasuttimessa aina kunnossa, oli venynyt tai ei…..Niin voi sen noinkin ajatella jos ei tiedä muuta. Mutta totuus venyneestä kalvosta sotkee seoksen.(liian pitkä liike) sitten kun lämpiää kunnolla menee veltoksi sotkee jo liikaa, joskus pika remppana auttaa neulan säätimen jousen venytys säätö, on hetken taas ok. Mutta ei pitkäikäinen. Mikä sitten venyttää kalvoa jää bensa kaasuttimeen pitkäksi aikaa

    raivaussahaaja

    Missä kiihdytyspumppu sijaitsee?

    raivaussahaaja

    Sahassani on käsittääkseni kiinalainen Zama kaasutin. Vanhemmissa MS200:sissa on ollut kai laadukkaampi Walbro kaasutin. Onkohan mahdollista laittaa Zaman tilalle Walbro?

    Korpituvan Taneli

    Se saha on vain käynyt työsuojekurssin ja niiden tietojensa perusteella on päättänyt rajoittaa työskentelysi kahteen tankilliseen päivässä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    huithapeli

    Omassa 200:ssa oli samantapaisia käyntihäiriöitä. Paikallinen huoltoliike suositteli suorilla uutta kaasaria (zaman) tilalle. Kannibalisoin vanhasta sahasta Wallbron kaasarin tilalle ja taas pelittää. Ainoastaan yhdelle säätöruuville piti tehdä uutta reikää kopan kylkeen, muuten meni ihan heittämällä.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 11)