Keskustelut Tekniikka MS 201 M-tronic temppuilee

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 77)
  • MS 201 M-tronic temppuilee

    Merkitty: 

    Kertokaapa kyseistä sahaa käyttävät onko teillä ollut vastaavaavia ongelmia. Eli jos saha käy tyhjäkäyntiä jonkun aikaa, niin ensimmäisellä kaasun painalluksella ei saha ota aina heti kierroksia, vaan ääntelee  nimensä mukaan MOOO..ttorisaha.  Muuten toimii kuin pitääkin.

    On koitettu kalibroida, terälaitten kanssa ja ilman terälaitetta( se 1min ryyppy päällä ja sit off-asentoon,. tosin tätä joutuu välillä tekemään useamman kerra, sillä saha sammuu kesken kalibroinnin) tämän jälkeen ajetti kaasu pohjassa 5 kiekkoa- >näillä kalibroinneilla ei mitään vaikutusta.

    Saha on käynyt neljä kertaa huollossa ja siihen on vaihdettiukaasarin kurkku, magneettiventtilli ja nyt viimeiksi koko älyboxi, mutta ei vaan tule kuntoon.

    Ennen tuota kurkun vaihtoa saha sammuili useasti eikä meinannut lähteä käyntiin sitten millään. eli oikeean suuntaan menossa, mutta ei toimi lähellekän samalla tavalla kuin iso veljensä 241, jossa vastaava M-tronic. Mitä tästä opimme, ei kannata ensimmäisten joukossa mennä uutukaisia testaamaan. Alku kyllä näytti kyllä lupaavalta. Enemmän mennyt dieseliä autossa huoltokeikoilla, kuin mitä tuon sahan läpi ajettu bensaa ;/ kerron sitten jatkoa josko viidennellä kertaa löytyy sitten se viimeinen vika.

  • Berza

    Vuoden verran ”taistelin” ensimmäisen  uudenpolven 201.n kanssa.

    Sahalle tehtiin kaikki mahdollinen, muttei saatu toimintavarmaksi.

    Vaihdettiin ruiskut, boksit ja jotain muutakin

    Tyhjäkäynti mitä sattui ja sammuili.

    Lopulta vaihdoin uuteen pienellä välirahalla ja se on pelannut ainakin toistaiseksi hyvin.

    tmvii

    Minulle vaihdettiin kiihdytyspumppu ja kovettunut bensaletku, remppa osineen 88 euroa. Nyt pelittää hyvin.

    MS201 2016

    Löytyikö aloituspostin ongelmaan lopulta ratkaisua? Itsellä 1.2016 ikäinen saha ja aivan sama vika ollut uudesta saakka. Harmittaa, etten ole takuuseen korjauttanut.

    RaivAri

    Ensimmäinen MS201 yksilöni kävi usean  kerran ongelman takia parissa  -kolmessa eri merkin valtuutetussa merkkihuollossa, eikä tullut kuntoon, lopulta vaadin uutta sahaa, jonka sainkin. Tässä uudessa sahassa oli täsmälleen sama vika kuin aiemmassakin. Tässä vaiheessa käpy paloi ja  kirjotin maahantuojalle vinkkilistan miten vikoja yleensä etsitään jos jossain yksilöissä on vikaa ja joissan taas ei…No tuskin purkaukseni Saksaan asti kantautui, mutta sain tiedon huollosta, että ratkaisu löytynyt. No vein sahan taas huoltoon. Eli kuulemma kaasari viallinen ja sen vaihtoivat ja nyt en voisi olla enempää tyytyväinen. Toisena sahana 241 ja jos kohtuu kokoisia kaadettavia/karsittavia/pätkittäviä, niin 201 on parempi kompromissi. Mitä olen muualtakin kuulllut, niin 201 tulevat kuntoon kaasarin vaihdolla, eli vaadi vaan samaa, vaikka takuu ohi. Ns. tyyppivika.

    MS201 2016

    Kiitos tosi paljon vinkistä. Arvelutti, että mahtaako neljä vuotta vanhaan viestiin saada vastausta. Tämä tieto voi auttaa muitakin.

    aegolius

    Oma 201 M-Tronic näytti olevan 2013 leimalla, vaikka ostettu 2017. Tutun kuuloista ongelmaa. Jälkikäteen ajatellen liian passiivisesti olen asiaan muutosta vaatinut. Kiihdytyspumppu on vaihdettu ja se paransi tilannetta. En aivan usko, että ongelmat olisivat poissa. Tuo mooooooo…ttorisaha booo kaasua painaessa on oireena. Hivuttamalla toimii. Kaasu pohjaan kerralla, niin sammuu.

    Muutaman kerran olisi jättänyt pulaan tankkauksen yhteydessä tehdyn pienen sahaistauon jälkeen. Ei käyntiin sitten millään. Päivän päätteeksi käynnistyi kyllä taas normaalisti. Varasaha on aina mukana – on oltava.

    Tolopainen

    Taisi mennä niin, vasta 2016 MS 201 mallit alkoivat pelittää ja tehot vastasivat vanhoja MS 200.

    Pavekka

    Tronic tuli muistaakseni -16 ja vasta se toi 201:en vanhemman 200:en tasolle suorituskyvyn suhteen. Mun mielestä digitaalisella moottorinohjauksella korvattiin myös kiihdytyspumppu. Tuntuisi että menee nyt kaksi erityyppistä moottoria samaan keskusteluun. Omassa tronikissa oli myös kuvattua oiretta, mutta lievempänä. Kaasutin vaihdettiin takuuseen eikä se siitä paljoa parantunut. Aattelin että se vaihtokaasutin oli ehkä samaa tuotantosarjaa. Tekee tuota kuitenkin sen verran harvoin että en ole välittänyt sen enempää päätä asialla vaivata. Tekee juuri tuota että hetken tyhjäkäynnin jälkeen mooahtaa tai sammuu. Voi sammua kaasuun koskematta jo kun nostaa maasta. Lähtee heti uudestaan käyntiin ja toimii muuten normaalisti.

    Haba

    2011-15 ms 201 c seossäätö ruuveilla, 2015- ms 201 c-m tämä kyseinen m-tronic.

    aegolius

    Hmm. Oletin, että malli on m-tronic, jos kaasutinta ei säädetä enää. Asia ei olekaan näin?

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 77)