Yksi hyvä kysymys on että miten on mahdollista saada motolta pituus ja läpimittaluokkatiedot (liite 1) niistä tukeista jotka ovat jääneet jäljelle kun epäkelvot on raakattu pois esim.ajomiehen toimesta?Jalapa voisi jo tuoda vähän valoa tähän tapaukseen.
Kuski päättää puulajin. Aptiin perustuen moto päättää taas paksuusluokkien perustuen runkolajista josta se ehdottaa runkopankkiin perustuen rungon jaon, apteerauksen. Tai kuski tekee osan tai koko rungon laatuun perustuen kuituun.
No tuota,kysymykseni oli retorinen.Tuota liitettä 1 jossa taulukosta on siivottu ne tukit jotka moto on tehnyt mutta raakattu jossain välissä ei tietenkään voi saada moton tietokoneelta.
Joko kyseessä on sahan tehdasmittauksen tulos tai sitten kuten aloittaja epäili on käytetty luovuutta…
Pystykaupoissakin käytetään joskus kahta mittaustapaa. Kuidut motomitalla ja tukit tehdasmitalla. Kauppasopimuksesta riippuu käytetäänkö luovutusmittana motomittaa vai molempia. Tuo selostus ei ihan motomittalistalta näytä eikä se sitä olekaan.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.