Keskustelut Tekniikka Moottorisahan säilytys palstalla

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 52)
  • Moottorisahan säilytys palstalla

    Miten olette säilyttäneet metsässä yön yli moottorisahaa? Pidemmän matkan takaa sahan raahaaminen edestakakaisin on raskasta, joten tarkoitus on säilyttää sahaa leimikolla. Onko vinkkejä?

  • arto

    Puun juurella kypärä kopanpäällä. lippa takapotkusuojaan kiinni. Raivarissa kypärä kaasukahvassa. sillalailla menty 10 vuosia.

    Jätkä

    Sahan paikka on metsässä, kypärän paikka on olla kuivumassa yön yli.
    Kohta on sellaiset kelit, että saha on syytä saada pussiin yöksi ja raivurissa kaasukahvalle suoja.

    arto

    En ole koskaan säilyttänyt säkissä tsm. umpitilassa sahaa. jos ei talvea kestä ei sillä silloin tee mitään. raivarin kahvassa juuri kypärä suojaa sen minkä se tarvitsee. Aina ovat heränneet aamulla käyntiin niin kesällä kuin talvellakin.

    Jätkä

    Kypärä on suunniteltu suojaamaan kaikkein tärkeintä osaa….
    Suurimmalla osalla ihmisiä tärkein osa on pää, joillakin se on sukupuolielin, mutta rs:n kaasukahva ??? No jollakin se on se!

    Metsuri motokuski

    Itse en ole jättänyt mitään koneita palstalle. En luota siihen että ne aamulla sieltä löytyy, Raivaussaha tulee hyvin olkapäällä kun sieltä kuitenkin on pois käveltävä. Mt-saha tulee myös kun laippa on olkapäällä ja sahaosa selänpuolella.

    Korpituvan Taneli

    Kyllähän se sahan kanniskelu edes takaisin on ylimääräistä työtä. Sillä energialla raivaa jo ison läntin. Kaikille palstoille kun ei edes pääse ajoneuvoille ihan viereen.
    Taitaa olla aika pieni riski että saha metsästä varastetaan. No, jokainen tietää ne olosuhteet oman palstansa suhteen.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    pikkutukki

    Jätän sahan palstalle ja muutama havu päälle niin ei paista kenenkään silmään .

    arto

    rs:n kaasukahva ??? No jollakin se on se! ….. Minulla kypärä suojaa päätä työmaalla. en tarvitse kypärää kävellessä , kotona vaimo on sen verran kiltti että voi kypärän unohtaa…

    Petkeles

    Rosvoesta: Tästäkkii syystä kannattaa alottoo hommat palstan periltä nii ee asijattomat ehi ees hoksata että on savotta mänössä. Ite oun laettanna vehkeet aena niin, että ee tielle nävy. Rajottaa aenakkii potentijaalisija hakijoeta.

    Kesäkelissä ee tule juurikkaan sahoja suojattuva jos on tarkotus tulla het lähiaekona takasin. Talavella heettää vaekka kuusen persiiseen tae par havua piälle. Nykyvehkeet ee mää pilalle vaekka vettä sattaa piälle. Entisaekaan esmes Tilihin 220 raevur ol siitä veemäenen että vetäs huopasuojattimmeen kosteuven joka satteella.

    Jätkä

    Jos tankkaus- ja evästauot tehdään aina autolla (arto), niin ihmettelen, miksi kypärä ja saha jäävät metsään?

    Kypärässä on ns hikinauha, jonka kuivumista ja hygieniaa voi kotonakin hoitaa. Samoin siinä on kuulosuojaimet, jopa radiolla varustetut, mutta ennen kaikkea kupeissa on pehmikkeet ja sisuskalut, jotka kyllä kostuvat käytössäkin. Ei ole myöskään mieltä ylentävää, kun etanat ovat majoittuneet kuulosuojaimeen ja sieltä limaisena korvaan jne.
    Onpa joskus nähty jyrsittyjäkin osia mainituissa varusteissa.
    Sahan on hyvä olla pussissa varsinkin talvella.
    Olen naputellut alijäähtyneen sateen kuorruttamaa M-sahaa kannon päällä vietetyn yön jälkeen, että olen saanut liipasimet ja käynnistimen toimimaan sen verran, että saa koneen käyntiin.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 52)