Keskustelut Tekniikka Moottorisahan-kiinni-leikkaus.

Esillä 5 vastausta, 11 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Moottorisahan-kiinni-leikkaus.

    Työparini lainasi pikkuveljelleen yhtä.moottorisahaa.
    TILHI.260.vanhaversi pikkuveli teki sahalla jätkänkynttilöitä.
    Paloi kiinni me mentiin poikkeen Tilhikauppiaalla.
    uusi mäntä sylinteri .160.ekua korjattiin itse talonajalla.
    kuntoon. Sanoin työparille mieti lyökö leiville korjata.
    saha muutekin TILHI.260.vanhaversio ei niitä
    virkeenpiä sahoja.Sitten kyäsin mikä johti kiinnileikkamiseen.
    Bensa oikeeta seos ok jäähdytyskanavat auki.
    Teräväteräketju.Itse sahannut yli 20v
    1.ei ole kiinnipalanut sahoistani
    Nykysin teen 3%.bensaa Mobil 1.raicingöljyllä
    Öljy ei tyhjätaskuille 20.ekualitra.
    Siellä on sen verran kesyt palkat
    Täytyy ottaa luontaisetuja. .sen verran pienet liksat
    Ketujussa arvostiliolle rahalla saa työtehoa ja motivaatiota.

  • lastunraapija

    Kampikammion tiiviys on tarkastettava, jos kone leikkaa kiinni oikealla bensaseoksella. Uusikin mäntä leikkaa pian kiinni, jos kampiakselin tiivisteet vuotavat.

    huski

    aivan 2-tahti moottori ei kestä vakiokierroksia minuuttitolkulla,sahoille riittää 2pros seos mitä öljyä valmistaja suosittelee,yleensä sahat hajoaa väärään käyttötapaan,väärään säätöön joskus jopa käyttämättömyyteen ja kutsuun sahojen taivaasen.

    abietis

    Ostin uuden Stihl 260 sahan ja siihen 20″ laipan.

    Ensimmäinen sahaustyö oli kuuskyynäräisen haapapelkka kehikon (halki)sahaus Pelkkojen lisäksi syntyi myös tarvittava lankkutavara.

    Kyllä siinä tilhi lauloi. Tukit olivat parhaimmillaan 50 senntistä 4,5 metriä pitkää. Runsaat 90 tukkia soittelin sahalla halki.

    Polttoaineen seos sisäänajon jälkeen ohjeen mukainen.

    lastunraapija

    Tuossa on yksi selittävä vihje joidenkin sahojen kärähtämiseen. Kuminen välikappale kaasuttimen ja sylinterin välillä voi vuotaa kuumassa koneessa, vaikka on tiivis kylmänä testattuna!

    Jätkä

    Meillä leikkasi huskuja kiinni, kun uudessa sahamallissa kurkku / imupuoli vuoti kaasu pohjassa sahattaessa ilmaa koneeseen.
    Samoin on leiponut kiinni, kun hittenveistossa sahat ovat olleet hakkuusäädöissä ja ukot ovat kalvaneet koirankaulaa 15 minuuttia kaasu pohjassa.
    Yksi syy leipomiseen voi olla öljy, jota ei ole tehty moottorisahaa varten, 2 -2,5 % riittää kyllä parhaille sahoille, yli 3 %:n seos on aiheuttanut männän karstoittumista myös alapuolelta, jolloin se kuumiaa liikaa.
    Ruotsalaiset metsurit sahasivat ennen valmisbensaa 1 %:lla seoksella ilman ongelmia.

Esillä 5 vastausta, 11 - 15 (kaikkiaan 15)