Keskustelut Metsänhoito Monimuotoisuus jatkaa köyhtymistään

  • Tämä aihe sisältää 8,863 vastausta, 119 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , 6 tuntia sitten Kurki toimesta.
Esillä 10 vastausta, 7,361 - 7,370 (kaikkiaan 8,864)
  • Monimuotoisuus jatkaa köyhtymistään

    Merkitty: 

    Valtava määrä lajeja on uhanalaisia. Ihmekös tuo kun , metsien hakkuita jatketaan samalla kaavalla kuin aina ennenkin.

    Apulanta ja räkäpetäjä porukka ei tajua , että laji kato iskee omaan nilkkaan! Itketään liiallisesta hirvi määrästä. Samaan hengen vetoon huudetaan , että kaikki sudet on tapettava.

    Yksipuolinen puupelto , kuusen viljely altistaa puuston lukuisille kasvi taudeille ja hyöteisille , mm. kirjanpainajalle.

    Apulanta ja räkäpetäjä porukka : koskaan et muuttua saa!

  • Rukopiikki

    Mutta näyttäisi ainakin täältä Lapista katsoen olevan tuo lentoliikenne kovassa kasvussa. Silloin päästötkin kasvanevat. Eikös niitä päästöjä pitänyt pyrkiä kaikin tavoin vähentämään. Sillähän autoilijoitakin ahdistellaan.

    A.Jalkanen

    ”Ihminen on osa luontoa joten ihmisen aiheuttamat luontovaikutukset ovat luonnollisia.” Tuo summaa tämän keskusteluketjun sisällön melkoisen hyvin.

    Nostokoukku

    Lentoliikenteen päästöt ovat 4%. Tuo on lentoyhtiöiden oma ilmoitus, joka on osoitettu vääräksi. Päästöt ovat vähintään 10%, erään ammattilaisen mukaan jopa sitäkin huomattavasti enemmän, jos mukaan lasketaan muutkin haitalliset päästöt kuin hiili. Vuodesta 2015 vuoteen 2019 Euroopan lentoliikenne kasvoi 105%. Arvion mukaan vuoteen 2050 maailman lentoliikenne kolminkertaistuu. Silloin sen päästöt vastaavat 40% kokonaispäästöistä. Tästä ollaan vain päättäjien, myös Vihreiden, keskuudessa hiljaa kuin pissi sukassa. Kaksi kolmasosaa Suomesta on sellaista aluetta, että jos meinaat töissä käydä, niin auto on välttämätön. Sensijaan lentämiseen on erittäin harvalla pakko. Pelkkää huviajelua.

    Perko

    <p>Lentoliikenteen  eduksi voisi laskea tiestön kulutuksen vähäisyyden.   Voi vilkaista   tuosta flightradar  kuvasta niin kärriteitä tarvittaisiin paikkoihin joihin niitä ei voi  kuvitellakaan. Kaluston  käyttö on tehokasta  ja nopeuskin aina sitä parasta tehtävään.   Päästöissä on  näkyväosa enimmäkseen vesihöyryä ja palaneesta on jopa puolet  sallittuja jätteitä hyödynnetty polttoaineessa.   Lentäminen on mukavaa, sekin vielä!   Vertailuksi  r-sahan 500 – 1500 l/v  bensat , nuo turhat päästöt jotka olisi voinut  välttää  toisenlaisella  metsänkäsittelyllä.</p>

    Nostokoukku

    Jopa Perko vitsin murjaisit. Saattoi tulla vuoden paras heti ensimmäisenä päivänä.

    Metsuri motokuski

    Nostokoukku: pikaisella kuuklauksella oli traficomin sivuilla 2-3% . Heidän oma ilmoitus noin 2,1 % mutta väliliset päästöt mukaan otetaan niin ollaan 4% suuruusluokassa. Sitä en sitten tiedä mikä on oikein .

    Scientist

    Suomalaisen päästöistä lentäminen varmaan yli 10%, helposti yli 50%. Yksi Thaimaan edestakainen lento vastaa suurinpiirtein keskimääräistä autolla ajoa. Sitten on erikseen ns celebrity lifestyle jolloin päästöt/henkilö voivat olla valtavat. Raivaussahan päästöt suomalaisten päästöistä lienevät keskimäärin alle promillen.

    Rukopiikki

    Pitäisi olla henkilökohtainen hiilikiintiö. Jos en lennä, niin saisin ajaa verottomalla bensalla kiintiön mukaisen määrän. Ei ole oikein että toinen saa sotkea ilmastoa verottomasti ja toinen ei. Erona vain se että toinen menee maassa ja toinen ilmassa. Jos lentäminen koko ajan lisääntyy niin sehän vesittää ne edut mitä autoilijaa piiskaamalla saavutetaan.

    Perko

    Henkilökohtaisia  niin siinä r-saha ja sen kuletukset johtaa.  Thaimaahan mennessä on useampi persoona ja  valtio jo ottamassa päästöjä ja eihän sinne ihan päästöittä vois mennä muutekaan.  Auton  95 bensaan on tarvis sitä tienlaittoa ( suolaa) ja liikennevalvontaa verona,  lennossa ei  niitä ole.

    Nostokoukku

    Ilmakehä ei tunne valtioiden rajoja. On käsittämätöntä, että tällaista ei välttämätöntä huvittelua tuetaan verovaroin. Työssäkäyntiä sen sijaan rangaistaan verottamalla.

Esillä 10 vastausta, 7,361 - 7,370 (kaikkiaan 8,864)