Keskustelut Metsänhoito Monimuotoisuus jatkaa köyhtymistään

Esillä 10 vastausta, 6,991 - 7,000 (kaikkiaan 8,853)
  • Monimuotoisuus jatkaa köyhtymistään

    Merkitty: 

    Valtava määrä lajeja on uhanalaisia. Ihmekös tuo kun , metsien hakkuita jatketaan samalla kaavalla kuin aina ennenkin.

    Apulanta ja räkäpetäjä porukka ei tajua , että laji kato iskee omaan nilkkaan! Itketään liiallisesta hirvi määrästä. Samaan hengen vetoon huudetaan , että kaikki sudet on tapettava.

    Yksipuolinen puupelto , kuusen viljely altistaa puuston lukuisille kasvi taudeille ja hyöteisille , mm. kirjanpainajalle.

    Apulanta ja räkäpetäjä porukka : koskaan et muuttua saa!

  • Husq165R

    <p>Koulutus turmelee, monta hyvää työmiestä on pilannut. Yliopistot on erityisen pahoja.</p>

    Visakallo

    <p>Onko Husqulla asiasta omakohtaisia kokemuksia?</p>

    Petkeles

    <p>Suorittava nyt vähättelee aivopesun voimaa. Nähty on, että ”paljonkin” elämänkokemusta omaavat yksilöt voivat vähän hurahtaa. Eläkkeellä on aikaa paneutua sala liittoihin ja kysellä mistä asiat johtuvat. </p>

    Nostokoukku

    <p>Rane. Ei ole kysymys minun mittareista. Neliökilometrin aukko jos syntyy kulon tai myrskyn seurauksena eikä siitä viedä  mitään pois tai tuoda mitään tilalle on tietenkin metsää. Kun se saa kehittyä ihmisen puuttumatta kehitykseen, siitä kehittyy hyvinkin arvokasta metsää.</p><p>Puunkasvatusalueita tarvitaan, sitä en kiellä. Mutta kai meillä on velvollisuus säilyttää myös viimeiset sirut metsää. Raottakaa nyt edes vähän vanhoista rahapusseista tehtyjä umpilippujanne. Ne ovat valahtaneet täysin silmille.</p>

    Husq165R

    <p><p>Petkele on asiasta jäljillä. Eikös nuo hurahtaneimmat ole kaikki eläkehuruja. Päänsä sekoittaneita. Ei kai nyt kukaan selvitä päin kijoita tuhansia viestejä kuukaudessa.</p><p>Ammattikorkeakoulutkin on pahoja./p></p>

    Goofy

    <p><p>Valitettavasti Rane oppiminen tarvitsee työtä. Jos sinulla ei ole siihen halukkuutta, niin minä en ole siihen sinua motivoimassa. </p></p><p>Toisaalta mitä sinun Nostokoukun esille nostamiin oikeisiin tietoihin tulee, niin niihin pätee myös sama edellä mainittu oppi.</p><p>Oppimiseen tarvitaan myös hieman kapasiteettia, ja mikäli se on rajoittavana tekijänä, kuten metsänkasvussakin jokin aina on, niin siihen en minä voi enää mitään.</p><p>Mitä sitten joidenkin omiin havantoihin monimuotoisuudesta tulee, niin olen kehoittanut kaikkien metsänsä monimuotoiseksi tuntevat tallentamaan uhanalaishavaintonsa laji.fi sivustolle. Havaintoihin uhanalaisuus perustuu, ei mielikuviin.</p><p>Aloittakaa vaikka helpoista lajeista, kuten raidankeuhkojäkälästä, joka ei vielä ole kuin vaarantuneessa luokassa. Se vaatii metsää ja siitäkään ei ole havaintoja joka kunnasta. Minä olen löytänyt kahdesta paikasta omassa pitäjässäni, jotka molemmat on hävinneet hakkuiden vuoksi.</p>

    suorittava porras

    <p>Ne muutamat eläkeläisten postaukset eivät tee kenellekään vahinkoa ,mutta kieroontuneen elämänkatsomuksen omaavan itsevaltaisen dosentin esitykset sekoittavat helposti koko yhteiskunnan. Eikä ole kysymys vain yhdestä mädästä omenasta.</p><p> Hyvin oli ominaisuuksiltaan mielipiteitä jakava dosentti onnistunut junailemaan itsensä  nimikkeiden perusteella arvovaltaisen joukon puheenjohtajaksi neuvomaan valtiovaltaa päätöstenteossa. Samaaan tarkoitukseen värvätään julkisuuden henkilöitä hyödyllisiksi idiooteiksi nyökyttelemään  sen joukon päätöksille.</p><p> Monen mieltä on jäänyt vaivaamaan maastamme lähtevä ristiriitainen viestintä EU:n suuntaan . Lähtevätkö nämä ristiriitaa aiheuttavat viestit luontopaneelin suunnalta ja kuunnellaanko sitä rajojemme ulkopuolella jopa paremmin ,kun maamme virallista johtoa ? Maallemme epäedullisiksi koituneet päätökset ovat aivan luontopaneelin ansiota ja vaikutukset maksatetaan kansalla. Edustava esimerkki onnistuneesta myyräntyöstä.</p><p> Mitä vielä tuohon naapurimaassamme tapahtuvaan meilläkin paheksuttuun tapaan  maailmankuvan muuttamiseksi tulee ,siellä kirjoitetaan historia uusiksi ja eriävät kannat kielletään jyrkästi. Sama meininki on meneillään täälläkin luontoasioiden suhteen. Voikin miettiä ,minkä tahon etua kaikki tämä palvelee.</p><p> </p>

    A.Jalkanen

    <p><p>Jos arvioi luontokadon tapahtumista pelkästään lajien uhanalaistilastoa katsomalla ei näe ihan koko kuvaa. Luontokato ilmenee ainakin kolmella tavalla: elinympäristöjen muuttumisena, lajiston muuttumisena ja lajien sisäisen genetiikan muuttumisena. Samaan aikaan kuin luontokatoa tapahtuu tietenkin myös päinvastaista eli luonnon monipuolistumista. Näiden yhteenlaskettu saldo voi olla elpyvä tai taantuva.</p></p><p>PS Minulle on jäänyt se kuva että nykyinen komissio on sorvaillut esityksensä koko lailla itsenäisesti ideologiansa pohjalta eikä ole kuunnellut yksittäisiä jäsenmaita valmistelussa. Siksi ne ovat olleet järjestään sopimattomia käytäntöön sovellettaviksi.</p>

    KeMeRat

    <p> ”Eikä ole kysymys vain yhdestä mädästä omenasta”</p><p>Tämä on kyllä totta. Vaikuttaa, että suojeluaatetta on myös Suomen ulkopuolella. Melkein jonkinlainen Zeitgeist on siitä tullut.</p>

    Goofy

    <p>Suorittava portaalle: Virassa olevien henkilöiden viesti EU:n suuntaan ei voi olla muuta kuin tietoon perustuvaa. Poliitiko sen sijaan voivat viedä sinne mitä haluavat, jopa haukkua julkisesti tieteen viestin. Tosin härsekimmät virkamiehet heittelevät hatusta sellaisia lukuja ja uhkakuvia, että sillä on vaikutusta lainsäädäntöön, niinpä luontokato jatkaa kasvamistaan.</p><p>Olen sanonut, että vain salattavalla on pelättävää. Siksi MTK vastustaa monia EU:n suunnalta tulevaa luontoon liittyvää regulaatiota. </p>

Esillä 10 vastausta, 6,991 - 7,000 (kaikkiaan 8,853)