Keskustelut Tekniikka Mitenkäs sen metsänomistajan uuden – paremman auton…

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 95)
  • Mitenkäs sen metsänomistajan uuden – paremman auton…

    -Kanssa käy, kun Veho lopettaa PSA:n autojen maahantuonnin ihan tuosta vaan. Keskittyvät Mersukauppaan ja aikovat vallata ruotsin Mersumarkkinat. Taitaa Pösön huolto – ja muu jälkihoito jäädä muiden harteille?

  • Visakallo

    Tuon ikäiset ja tuon hintaluokan autot myydään könttänä kilotavarana jobbareille pois täyttämästä liikkeen nurkkia.

    Tolopainen

    No Jätkäpä sitten kertoo, että mistä tuo erittäin vakava rajoitus on tullut, sehän tietenkin mainitaan.

    Jätkä

    Joo – Jobbarit ostavat esim kymmenen autoa kerrallaan, jotka lähtevät tosi halvalla, mutta myyjäliike tuuppaa aina mukaan muutaman sellaisen, jotka on pakko ottaa mukaan.

    Yleensä isonkaan liikkeen satojen autojen joukossa ei ole muutaman tonnin lapulla olevia autoja, vaikka ne ottavatkin niitä vaihdossa sisään. Ne työnnetään aina heti Jobbarille.

    Rinta-Juipilla on oma nettihuutokauppasivunsa, jossa noita autoja myydään huutojen perusteella yleensä ilman pohjahintoja. Samassa listassa on mukana kaikki Rinta-Juipin liikkeet.

    Visakallo

    Liittyykö tuo vakava rajoitus vain palavaan varoitusvaloon, vaiko ko. auton epäselvään omistus- ja  tuontihistoriaan? Osa meillä olevista autoista on kansainvälisessä seurannassa, jossa jäljitetään mm. aikoinaan varastettuja ja osista kasattuja autoja. Se on pitkäkänteistä ja aikaavievää työtä. Rakennuspuolelta olemme vastaavasti kuulleet uutisia pääkaupunkiseudun mm. 700 henkilön pimeästä työvoimasta ym. muista epäselvyyksistä. Tämänkin vyyhdin selvittäminen on vaatinut vuosien työn, kuulustelut, kiinniotot ja kotietsinnät.

    Jätkä

    Meillä suomalaisilla on Ylijumala Trafi, joka tekee päätöksiä omilla perusteillaan, eikä se tarvitse muuta kuin lykätä laskua ja käyttökieltoa asiakkailleen.

    Monesti on mahdollista, että poliisi omien tietokanaviensa perusteella takavarikoi ajoneuvon Trafin listan perusteella, eikä siinä paljon typeryydetkään auta.

    Kun Trfin ajoneuvotiedoissa on, että ajoneuvolla on ”Vakava varoitus”, sen kannattaisi ottaa vakavasti.

    Tolopainen

    Vakava rajoitus on liikennekäytöstä poisto, eikö mene kaaliin?

    jees h-valta

    Uskon kyllä Tolopan versioon syystä ettei autossa silloin ilmennyt mitään käyttöön liittyviä hankaluuksia. Toinen mahdollisuus olisi mahdollinen salakuljettajien auton silloinen takavarikko ja siitä Trafiin jääneet merkinnät. Uskoisin että huumepussien kuljetukseen saattaisi olla käytetty koska mitään suuria venytyksiä salalokeroissa ei ollut. Itse en edes ensin huomannut niitä, niin huomaamattomia ja siistejä viillot olivat. Kun poika oli sitä mieltä että sieltä kuuluisi löytyä pieni ilmakompressori haeskelimme sitä ja siinä hän huomasi salalokerot. Kyllä se kompressori sitten sinne tuli kun poika osti sen minulle. Mutta alkuperäinen jos sellainen oli ollut oli reissuihin jäänyt. Autossahan kyllä oli jonkinlainen kummajainen vararengaskin joka oli ihme littana. Nopeusrajoitus se alla 60km/h. Enkä tänä päivänä tiedä miten se toimi. Painetaanko siihen ilmaa jos tarvetta olisi. Vaiko kovanako ajeltaisiin. Joka tapauksessa auto oli aivan ok ja toki myytiin silloin edullisesti koska oli jonkin aikaa ollut liikkeessä. Mutta akku vaihdettiin ja sen jälkeen auto ”heräsi henkiin” aivan uuden tapaan. Huoltoa tehtiin myös ja jopa pohjasiivilä öljypohjasta putsattiin. Auto piti alkuun kummaa varoitusta silloin tällöin jonka vuoksi mentiin vielä laaja huolto läpi. Mutta varoitus ilmeni kyllä myöhemmin hiukan herkästä käsijarrun varoitussummerista johtuvaksi. Jäi pitkän seisonnan vuoksi eineen kantamaan. Silloin muuten bensan hintakin oli poikkeuksellisen edullinen että ei liiemmin kulutuskaan huolettanut. Taisi pysyä lähes pari vuotta suht jotain 1,15-1,30 paikkeilla.

    jees h-valta

    Ja visakallon versio ei pitäne paikkaansa koska autolla ajeltiin todella pitkään ettei mikään varoitusvalo palanut. Se taisi syttyä eka kerran noin vuoden sisään meitin ostosta. Pahimmilleen juuri katsastuksen alla. Silloinhan vasta edes tiesin ettei sen palaesssa auto mene läpi katsastuksessa. Silloinhan katsastusmies suoraan neuvoi miten menetellä että auto menee läpi. Että käyt nollaamassa vikamuistin niin valo sammuu ja ajat tänne. Niin myös tein. Seuraavakin katsastus samoin eli silloin tiesi ajoittaa huollon sopivasti katsastuksen alle. Ei tarvinnut erikseen maksaa siitäkään. Kolmannelle minun katsastukselle sitten vaihdettiin ilmastoinnin termostaatti jonka toiminnan huonouden tietokone myös ilmoitti. Sen jälkeenhän tuo varoitusvalokin pysyi pitempään pimeänä mutta syttyi kuitenkin jälleen siitä nokkavaivasta. Eli lievä se on.

    Tolopainen

    Motonetin tavaratalojen yhteydessä on autojen testausasemia, joissa voi turhat vikakoodit nollauttaa tai nollata itse maksaa muutaman euron.

    Jätkä

    ”-Vakava rajoitus on liikennekäytöstä poisto, eikö mene kaaliin?”

    -Ei ole. Liikennekäytöstä poisto on ”Käyttökielto”.  Eikö mene kaaliin? Näköjään ei!

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 95)