Keskustelut Tekniikka Mitenkäs sen metsänomistajan uuden – paremman auton…

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 95)
  • Mitenkäs sen metsänomistajan uuden – paremman auton…

    -Kanssa käy, kun Veho lopettaa PSA:n autojen maahantuonnin ihan tuosta vaan. Keskittyvät Mersukauppaan ja aikovat vallata ruotsin Mersumarkkinat. Taitaa Pösön huolto – ja muu jälkihoito jäädä muiden harteille?

  • Gla

    Kysyy hän, joka on juuri luopunut rupisesta ja naarmuisesta, liki rippikouluikäisestä autosta.

    Mutta minä ajan vielä jonkin aikaa. Se, että uudet ovat parempia kuin vanhat, on minusta hiukan huono peruste vaihtaa uuteen. Saisi jatkuvasti olla vaihtamassa ja kun vanha pitäisi myydä jollekin hyvällä hinnalla eli siitä pitäisi saaada kohtuullinen hyvitys, on ristiriitaista yrittää myydä tuote jollekin, kun omasta mielestä tuote kuuluisi paaliin. Sinäkin olit tyytyväinen 14 vuotiaasta autosta saamastasi kymppitonnin hyvityksestä, vaikka ihmettelet, kuka tuollaisella ajaisi.

    Sinänsä muuten järjetön valinta. Maksaa nyt tuon ikäisestä autosta, jossa palaa 4000 euron merkkivalo kojelaudassa, kymppitonni. Noilla kustannuksilla saa aika paljon enemmän autoa ostamalla tavallisen Corollan.

    Visakallo

    Eihän se vaihtoon tarjottava auto silloin vielä kovin vanha ja huono ole, jos vaihtaa vähän useammin autonsa uuteen. Nuo taas yli 10 vuotta vanhojen autojen hyvityshinnat ovat vain hyvityshintoja. Se hinta, millä sama auto myydään asiakkaalle, voi olla myös hyvityshintaa alempi. Tässä pätee Mannen vanha kauppa-ohje: ”Tehty kauppa on hyvä kauppa, tekemätön kauppa on huono kauppa!”

    Mielellään kyllä kuulisin, mikä sitten on Gla:n peruste uusia autonsa, jos uuden auton paremmuus on siihen huono peruste?

    Gla

    Hintapyyntö on 12 000 €, siinä lienee 10-15 % tinkivaraa.

    Vaihto on ajankohtainen silloin, kun nykyinen auto ei ole tarkoituksenmukainen. Jos vaihtaa pitää silloin, kun markkinoille tuodaan vanhaa parempi, ei aikaa metsätalouden harjoittamiseen jää autokaupassa juoksulta. Puhumattakaan, että saisi raavittua jostain kasaan autokauppaan kannettavan rahamäärän.

     

     

    Visakallo

    Peugeotin markkinaosuus oli Suomessa vuonna 2016 kaksi prosenttia, Citroënin 1,5 prosenttia.  2000-luvun alussa merkit olivat huomattavasti suurempia. Nyt Bassadone lähtee valtaamaan takaisin niiden menettämiä osuuksia. Koska uusien autojen markkinat eivät juurikaan Suomessa kasva, markkinaosuudet pitää valloittaa muilta merkeiltä. Uudet asiakkaat tulevat Volkswagenilta, Škodalta, Fordilta ja Opelilta. PSA:n merkkien lisäksi yhtiö tuo maahan seitsemää muuta automerkkiä, joista Renault on kasvanut voimakkaasti. Renault-Dacia on suurin yksikkö, Hyundai kakkonen. Suzuki Vitara myi myös hyvin.  Bassadone Automotive Nordicin toimialueena on Suomen lisäksi Viro, Latvia ja Liettua.

    Kauppalehti

     

     

     

     

     

    Gla
    jees h-valta

    Mitäs rupia ja naarmuja siinä sitten huomasit Gla kun varmasti kuvat olet katsellut Palinin vaihtoautoista? Kyllä se kuosiltaan hyvä on ja tekniikaltaankin paitsi se yksi vaiva ja toinen on se mikä kuvistakin näkyy, kahdet pulit rengassarjat. Muuten auto on mielestäni ikäisekseen erittäin kelpo vekkari että sinne vain kaupoille ja maastoa sileeks!  Kun vain pussi kestää hiukan tuhtimpaa kulutusta saa kyllä hyvää kyytiä. Sisustus ehjä ja siisti ja kaikki pikkunippelit toimii.

    Tolopainen

    Yrittävätkö myydä autoa häiriövaloisena, ei taida tulla kauppoja, jos katsoin oikeaa autoa, vain 180000 ajettu.

    Jätkä

    Palinilla on kyllä otettu mielestäni rehellisen oloiset kuvat. Naarmuja ja rupia ei ole peitelty, eikä kolhuja, jotka toki tarkka ostaja huomaa autoa tutkiessaan. Häiriövalossa he varmaan koittavat kepillä jäätä, että antavat alennusta pyynnistä sen takia, että vaatii korjaamokäynnin.

    Siinä ostaja haukkaa kakkaa, ellei hintaa pudoteta viittä tonnia. Jakopään korjaus olisi kai pikkuhomma, jos ei tarvitsis koko höskää purkaa, että saa nokkaketjun näkyviin. Vihje siitä on, että noinkin iso autoliike ei laita omia huoltohenkilöitään töihin.

    Tuollaisille autoille käy niin, että ne myydään ”Autokauppiaille” hyvävelikerhon puitteissa huutokaupalla tai tarjousten perusteella. Sitten nuo ”Jobbarit” kikkailevat auton kanssa jopa rekisteröiden sen useaan kertaan eri nimiin ja häiriövalo lakkaa palamasta jossain vaiheessa.

    Selkeästi autosta on tullut ”Takapihojen vaihtotähti”.

    Ei kiirettä.

    Omassa a4 audissa 2 litrasessa bensa värkissä 2001 on vero 299 ja rapiat.Päästöt jotain 190 luokkaa.Mitä mahtane olla jessen uudessa pösössä?.

    jees h-valta

    Ei kiirettä, vero reilun satasen halvempi vuodessa kuin sinulla. Muista arvoista niin tiiäkkään. Nyt ensimmäinen vuosi maksoi 15,00 euroa kun jäi VW.sta senverran tuhdisti maksettua sisään. Puolesta vuodesta maksettua.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 95)