Keskustelut Metsänhoito Mitä tapahtuu metsissäsi 2025?

Esillä 9 vastausta, 61 - 69 (kaikkiaan 69)
  • Mitä tapahtuu metsissäsi 2025?

Mitä suunnitelmia tai lupauksia olet metsien osalta tehnyt tälle vuodelle 2025?

Keväällä yhteensä pari hehtaaria männyn kylvöä ja koivun istutusta. Vuoden aikana kymmenkunta hehtaaria Metka-raivauksia. Jonkun puukaupan voisi tehdä, riippuu kysynnästä ja hinnoista. Lupauksena pysyminen jaksollisessa metsänhoidossa. Olen ilmoittanut jälkikasvuille, että jos alan muistella nuoruutta ja haikailla jk:sta, niin takavarikoikaa tietokone ja kännykkä ja viekää paappa laitokseen!

Eli sellainen olisi eläkeläisen rauhallinen vuoden kierto metsissä vuonna 2025.

• Tolopainen Tolopainen

Myönnä pois, että olet tullut petetyksi, et omista mitään vain velvollisuuden maksella laskuja.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Jaa olet sortunut tuohon kalliiseen viikko-osakejärjestelmään. Siihen on helppo mennä, mutta ei koskaan pääse eroon.

Tiedän ihmisiä, jotka ovat ostaneet näitä paljon 1€:n hintaan, kun ne ei tahdo kelvata kenellekkään. Golf-osakkeista pääsee eroon maksamalla ostajalle.

Tolopainen Tolopainen

Ei noista viikko-osakkeista kannata mitään maksaa. Etelään tai Rukalle pääse muutenkin aina lomalle silloin kuin huvittaa. Ei tarvi maksaa mitään kiinteitä kuluja eikä viikkosiivouksia.

Visakallo Visakallo

Puhutaankohan me nyt ollenkaan samoista asioista? Jos olisin tuntenut kaikkien näiden, kohta 20 vuoden aikana petetyksi, niin miksi minä olisin tässä vuosien varrella hommannut lisää viikkoja kuten niin moni muukin, ja jatkossa vieläkin lisää.  Näissäkin, kuten kaikissa muissakin kaupoissa on tärkeintä se, että tietää mitä ostaa, ja myös se ajoitus, -eikö vain?

Ei noista viikko-osakkeista kannata mitään maksaa. Etelään tai Rukalle pääse muutenkin aina lomalle silloin kuin huvittaa. Ei tarvi maksaa mitään kiinteitä kuluja eikä viikkosiivouksia.

Kyllähän näissä haiskahtaa pahasti huijaus ja kusetus.

Visakallo Visakallo

Toki sellaisiakin on, kuten kaikessa muussakin kaupankäynnissä. Onhan joku saattanut tulla pettyneeksi jopa puu- tai autokaupassakin!

Parhaita kusetuksia mitä olen nähnyt, niin maksat osakkeesta täyden hinnan ja saat itse käyttää sitä 90 päivää vuodessa. 275 päivää on pakko vuokrata ja saat itse ylijäämän, jos sitä sattuu kertymään. Vastikkeet ja hoitokulut näissä on noin 500€ /kk.

Visakallo Visakallo

No Kalle, ei sitten todellakaan olla puhuttu lainkaan samasta asiasta.

PasiLisko

Metsässäni tapahtui, että naapuri oli tällännyt energiapuukasan 20m meidän puolelle.

En turhasta nipottele, mutta onkohan kuinka yleistä että näin käy? Olisin varmana antanut luvan jos olisi kysytty. Paikallinen isompi talo omistaa naapurimetsän ja itse olen vähän kauempaa.

Vähän outoa, kun mielestäni heidän puolellaan olisi ollut paremmin tilaa, että olisiko ollut joku vahinko.

Kuukausi sitten oli kasa lähtenyt, mutta oja on täynnä risuja, no tuskin siitä meille tiekunta napisee, mutta kuitenkin.

Esillä 9 vastausta, 61 - 69 (kaikkiaan 69)