Keskustelut Metsänhoito Mitä tapahtuu metsissäsi 2025?

Esillä 4 vastausta, 21 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Mitä tapahtuu metsissäsi 2025?

Mitä suunnitelmia tai lupauksia olet metsien osalta tehnyt tälle vuodelle 2025?

Keväällä yhteensä pari hehtaaria männyn kylvöä ja koivun istutusta. Vuoden aikana kymmenkunta hehtaaria Metka-raivauksia. Jonkun puukaupan voisi tehdä, riippuu kysynnästä ja hinnoista. Lupauksena pysyminen jaksollisessa metsänhoidossa. Olen ilmoittanut jälkikasvuille, että jos alan muistella nuoruutta ja haikailla jk:sta, niin takavarikoikaa tietokone ja kännykkä ja viekää paappa laitokseen!

Eli sellainen olisi eläkeläisen rauhallinen vuoden kierto metsissä vuonna 2025.

• Izuzuuppinen Izuzuuppinen

Valtaosan annetaan vaan kasvaa, tehdään hieman polttopuita ja ennakkoraivataan mäntypalsta loppuun siltä varalta, että jokin metsäyhtiö kiinnostuisi mitättömän kokoisesta kuviosta.

140ärrä

Olihan tässä vielä yksi märkä suokuvion nurkka, joka on alkanut tervaleppää puskemaan melkoista tahtia. Sen ensimmäinen raivaus alkanee olla tänä vuonna ajankohtaista. Tervaleppää saa alkaa kasvamaan, kun kerran tykkää siinä niin tehdä, mutta polttopuuksi tulevat menemään, Suomessahan tervalepälle ei tunnu olevan kuin ohuelti markkinaa. Eipä kyllä sen päätehakkuu tule olemaan minun ongelma muutenkaan.

Tämän talven hakkuussa osa puista joudutaan kuljettamaan suon yli. Moottorikelkalla olen tampannut tulevan ajouran hankea tiukempaan siinä toivossa, että turve jäätyisi ja kantaisi paremmin. Onko kokemusta, turhaa hommaa vai ei?

.

On kokemusta kelkalla polkemisesta ja ainut konsti suon jäädytykseen. Se pitää sitten jatkaa polkemista traktorilla kun sen verran kantaa et ei se kelkalla pelkästään riitä

mehtäukko

Kokemusta keskiraskaalla ketjulla. Ura tarvittaessa kaksikertaa leveänä. Polenta tai linkous heti lumisateen jälkeen.

Esillä 4 vastausta, 21 - 24 (kaikkiaan 24)