Keskustelut Tekniikka MILLÄ 2.TAHTIÖLJYÄKÄYTÄTTE

Esillä 8 vastausta, 11 - 18 (kaikkiaan 18)
  • MILLÄ 2.TAHTIÖLJYÄKÄYTÄTTE

    Itse käyttellen mobil 1.raicing .Shellavandance
    Täyssynteettiinen kuin katsoo ilmanputsariin
    puhdas .Verattuna halpoinmieraalikiisuin.
    Huippu Jätkä ARTO vetää taas omat
    HVA.seosöljyt peliin.Mutta sahavalmistajien
    öljyt huonopia kuin .Moottoripyöräöljyt.
    Kaippa huippulokanmoottoripyörä
    Öljyt passaa sahoin niillä ajetaan
    Kilpaa isossa maalimassa.

  • saha1

    ns normaali 2t öly , 5-10 L erissä , ja polttoaine on 98 ja joskus 95
    Seos on ollut viimeiset 15 vuotta sahoissa noin 3%

    ns valmista 2% kanisterissa olevaan täysin etanolitonta bensaa olen kokeillut pari kanisteria mutta ei tuonut ollenkaan hyötyä minulle. Päinvastoin haittapuolia oli monia verrattuna normaaliin bensaan.

    Koiramies

    Kerrotko vähän tarkemmin noista valmisbensan haittapuolista

    Jätkä

    Valmisbensan ehkä ainoa haitta on sen hinta, saisi olla halvempaa.
    Moottoriöljy muuttuu harmaaksi, kun siihen sekoittuu vettä.
    Ennen oli suppiloita, joiden sihti oli niin tiukka, että kaksitahtibensan vesi jäi helmiksi sihdin päälle.
    Myös tankissa oleva huopasuodatin pysäytti veden.

    Jukka64

    Teboilin täyssynteettisestä 2% seosta.

    pihkatappi

    Ei pidä laittaa sellaista öljyä, missä lukee että se käy mm. moottorisahoihin. Todennäköisesti karstoittaa moottorin ja viimein leikkaa kiinni.

    Metsämestari

    Castrol Power 1 Racing 2-T sitä käyttänyt ja tulen jatkossakin käyttämään..Sahat on aina kunnossa eikä karstaa ole . 2% seoksella ja 98E bensa . Öljyt tilaan Saksasta 4l asiassa.

    Jätkä

    Kaksitahtiöljyjä on testailtu iät ja ajat. Jossain vaiheessa suositeltiin käyttämään hyvää moottoriöljyäkin, mutta kun sahailin sellaisella jonkin aikaa, niin pakoputi ja pakoaukko karstoittui tukkoon.
    Sitten tuli tuhkautumattomat perämoottoriöljyt, jotka pitivät moottorin puhtaana.
    Sitten siirryttiin sahavalmistajien öljyihin ja niissä on aika tarkoin pysytty. Ehkä tärkein asia tuhkautumattomuuden lisäksi on se, että öljyn on syytä olla ilmajäähdytteiselle koneelle tarkoitettua ja ilmeisesti ”synteettistä”, koska erään öljytestin mukaan Ilmajäähdytetylle tai nestejäähdytetylle valmistettujen öljyjen leimahduspisteen lämpötiloissa oli 50 asteen ero ilmajäähdytetylle koneelle tarkoitetun öljyn eduksi.
    Kaksitahtiöljy tekee vedestä helmiä, jolloin vesi ei mene suodattimesta läpi. kaksitahtinen kone räkii kaasuttmesta takaisin joka kerta kun mäntä lähtee alakuolokohdasta, siksi ilmanputsari on aina hieman märkä.
    Sahamerkillä varustettu öljy on erittäin sopivaa moottori- ja raivaussahoihin. Seos Max 2,5 % ja bensa 98 okt.

    karikaarnanpurija

    Itse olen käyttäny stillin hp ultraa 2-2,2% ja 98 bensaa. Siitä pittää vaan huolen ettei yli paria kuukautta vanhoi liemii sahoihi kaatele enään. Hyvästi puhtaana on pysynt vanhempi yli 7v ammattikoneena ollut stillin 070 ja nyttemmi yleiskäytössä ollut ms 261. Ja huskun mökkisahan laakeritki on kestännä vielä vaikka jotkut on puhunnakki pahhaa ettei neulahäkit muka kestäisi 15000 kierroksen koneissa. Jotenka sillä männää mikä on toimint tähäki asti oikein hyvin miun sahois, ja näillä noin 200-300 motin vuotuusissa pärryytyksissä.

Esillä 8 vastausta, 11 - 18 (kaikkiaan 18)