Keskustelut Metsänomistus Metsien hiilinielu

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 7,744)
  • Metsien hiilinielu

    Merkitty: 

    Ollaanko yksityisen metsänomistajan metsien sitoma hiili nyt sosialisoimassa koko maan hyväksi? Miksi minä en saa metsänomistajana mitään hyötyä siitä, että metsäni sitovat hiiltä. Esim. alennuksia veroissa tai muuta vastaavaa. Jonkinlainen henkilökohtainen hiilirekisteri voisi olla metsänomistajalle etu.

  • tamperelainen tamperelainen

    On hyvä,että Persut tekevät tuollaista ”varjo ilmastopolitiikkaa”.Hyvä muistutus suomalaisille poliitikoille,jotka ovat tulleen aina kotiin neuvotteluista kalliiden tuliaisten kanssa

    Ville Niinistö teki eräänlaisen maanpetoksen Durbanin ilmastokokouksessa 2011.Suomen metsät sovittiin päästölähteiksi,että neuvottelut etenivät ja Ville pääsi nukkumaan??Poika on tuosta selvinnyt vähällä.Olisi pitänyt pistää Valtakunnan oikeuteen .olihan siellä Juhantalo paljon pienemmistä koplauksista

    Nykyinen hallitus onnistunut monessa,mutta esim Suomen jo kireäksi  vedetyt päästöt sai vielä lisää 40% päästötavoitteet,kun Puola sai silloisesta tasosta 10% tavoitteen.Meni Juhalla polvet veteläksi ja tajunta sumeni kun Angela antoi poskihalin ?Tulevan pääministerinkin kannattaa seurata tuota Macronin kujajuoksua

    Aina vedotaan,että meillä päästöt/henkilö suuremmat kuin esim Afrikassa.Nooh Afrikassa kun kun tulee 1 miljardi lisää ihmisiä,niin varmaan päästöt nuppia kohden pienenee ja Vihreitten matematiikalla ilmakehän tila paranee.Eikä siellä lämmityskään nokea ilmastoa

    P.S Petteri Orpolle suosittelen Vastaanottokeskuksen vahtimestrin hommia

    Visakallo Visakallo

    Alkoi kieltämättä tuntua, että onko Jussi Halla-aho todellakin ainoa puoluejohtaja, joka on säilyttänyt suhteellisuudentajunsa ja rehellisyytensä. Kaikkien muiden puolueiden johtajat ovat sortuneet kollektiiviseen itsepetokseen. Nyt kun lama iskee  täydellä voimalla, kukaan heistä ei enää vuoden päästä muista tämän päivän puheitaan. Voi olla, ettei edes nykynuotoinen EU ole silloin enää olemassa. Tulee niin elävästi mieleen ikuiseksi julistetun Neuvostoliiton loppuajat ja sen sairaat tai alkoholiongelmaiset johtajat, joita meni 80-luvulla mäkeen lyhyessä ajassa kolme peräkkäin.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Yhtyä täytyy edellisiin kommentoijiin.Itsellä on myös sellainen tunne takaraivossa,että laman sytyslanka palaa,jokohan tuleva vuosi alkutömähdys maanpinnalle putoamisessa .Huojumalla taitasi Eu johtajakin portaita astella,”issias vaivasi”

    Aimo Jortikka

    Kuinkahan paljon maksaa jos sähköautoilta poistetaan alv niinkuin Norjassa. Norjassahan puolet uusista autoista on sähköautoja sen johdosta. Valtava tuki Teslalle, ei ihme että Norjassa on eniten Tesloja maailmassa. Varmaan tulisi miljardien aukko valtion budjettiin tuolla ohjelmalla.

    jees h-valta

    Olen kyllä myös ilolla huomannut että yksi puolue sentään koittaa vielä tolkun politiikkaa ilmastoasiassa. Kyllähän tuo muiden puolueiden touhu nyt on järjetön ”jytkyn” ojennus persuille. Jos tuota politikkaa tehdään tolkulla ja johdonmukaisesti kannatus varmaan suorastaan räjähtää käsiin.

    Tolopainen Tolopainen

    Voihan persut mitä tekivät, viimeinenkin uskottavuus meni. Tietenkin Suomessa päästöjä on helppo leikata kun ovat suuremmat kuin Ruotsissa, no problem. Täällä ollaan kymmeniä vuosia kehityksestä jäljessä länsimaista. Tämä on entinen raskaan teollisuuden maa, joka palveli Neuvostoliiton tarpeita. Teollisuutta on vielä aivan liikaa. Nykyaikainen valtio keskittyy palveluelinkeinoihin.

    MaalaisSeppo

    Teollisuuden määrä Suomessa ja muissakin maissa riippuu kannattavuudesta. Ei kannattavia tehtaita lopeteta. Tavaraviennillä Suomi elää. Nimen omaan raskaan teollisuuden viennillä (investointituotteet, metsä- ja kemian teollisuus). Kevyempi teollisuus (kuluttajatuotteet) on jo pääosin siirretty halvan työvoiman maihin. Millähän konstilla Tolopainen lopettaisi Suomen raskaan teollisuuden?

    Sähkön hinta (siirtohinnan nopea nousu) voi vaikuttaa raskaan teollisuuden kannattavuuteen. Onneksi raskas teollisuus ei ole suurelta osin rippuvainen Caruna-tyyppisistä puliveivareista.

    Sähköautojen määrää pyrkivät poliitikot nostamaan nopeasti, mikä nostanee sähkön hintaa. Poliitikot ovat myös edistäneet sähkön siirtohinnan vauhdikasta kasvua. Jos siirtohinta kasvaa nykytahtia, sähkön hinta siirtoineen on 10 v päästä n. 2.5 kertainen nykytasoon verrattuna. Ajele siinä sitten kalliilla sähköautolla. Poliitikot eivät ole huomanneet, että ovat jo vuosia sitten torpanneet sähköautotavoitteen.

    Diesel autot ovat nyt edullisia. Vuodenvaihteessa tulee hyviä tarjouksia. Täytyypä tarkkailla.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Ei minun sitä tarvitse lopettaa, loppuu se muutenkin muutamassa kymmenessä vuodessa. Rautaruukilta voisi heti ajaa toisen masuunin alas ja Porvoon jalostamon tuotanto, kun mitoitetaan pelkästään Suomen kulutukseen, alas menee sekin nopeasti. Miksi täältä pitää viedä polttoaineita Amerikan länsirannikolle, lopputulos on vain suuri luonnonvarojen tuhlaus. Rautaruukin nettotulos on nollan kieppeillä ja Nesteen jalostamo tekee tuloksensa Suomen kiskurihintaisilla polttoaineilla, autoilijat täällä maksavat jenkkien polttoainekuluja.

    MJO

    Suomen kiskurihintaisilla polttoaineilla, autoilijat täällä maksavat jenkkien polttoainekuluja.

    Ei Neste saa polttoaine veroista euroakaan. Hinnat sanelee vain ja ainoastaan maailman markkinahinnat.

    Tervetuloa 2000-luvulle Tollopaise.

    MaalaisSeppo

    Tolopainen ei taida ymmärtää miten kansainvälinen työnjako toimii. Kotitarpeiksi ei kannata tuottaa juuri mitään muuta kuin palveluja. Jos esim öljyä yritettäisiin  jalostaa vain kotimaan tarpeisiin, loppuisi koko homma kannattamattomana. Samalla esim Porvoon petrokemian teollisuuden työpaikat (5000) poistisivat.

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 7,744)