Keskustelut Metsänomistus Metsästys

• Tämä aihe sisältää 1,267 vastausta, 70 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten A.Jalkanen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 1,267)
  • Metsästys

Merkitty: 

Itse aion jatkos sekä itseni tyttöni ja viime aikaisten amerikan tapahtumien vuoksikin kieltää aseiden kantamisen omistamillani mailla,ruokaa kyllä saa kaupasta ja tukea sossusta,mutta mun mailta sitä ei haeta enää.

• Metsuri motokuski

Voihan tuo suorittavan maksama liittymismaksu olla ihan järkeenkäypä. Sehän riippuu siitä onko seura rakentanut metsästysmajat ja lahtivajat. Niihin usein seuran jäsenet ovat niitä rahoittaneet ja jopa taannehtiva rakennus lainat.  Siispä uudet jäsenet joutuvat tuomaan oman osansa kun tulevat täysvaltaisesti käyttämään niitä. Tämä vain esimerkki.

suorittava porras

Näinhän se menee . Minkä paremmat puitteet ,sitä korkeampi kynnys päästä sisään. Rahakkaiden maksavien jäsenten avulla on helppo pitää laadukasta palvelua yllä. Korkeat maksut puolestaan pitävät jäsenmäärän ”sopivana” ja samalla turvataan riittävä saalisvarmuus tilanteessa kun tilanteessa . Seurauksiin on paha puuttua ,kun joukon ytimen muodostavat usein henkilöt ,jotka omistavat pääosan metsästysmaista.

miksuliini65

eteläsuomessa on maahdonta päästämetsästys seuraan jos ei ole maita viedä mukanaanTai tukeva rahapussi takataskussa  itse pääsiin kuin olin ampumaradalla tuomarihomissa Ja 3v.talkoissa riistapeltoa tekemässä paljon muuta.

arto

Yhessä seurassa nuorena olin liittymis maksu oli 1800 ekua. Maksoin sen ja metsästelin yhden vuoden. Tai oikeasti yksi metsäreissu tuli kiintiö täyteen. Sitten erosin sain maksun takas. Meillä kuljetaan metsällä ihan muuten vaan ja milloin huvittaa. Tänään töissä harmitti kun teeret kukerti ja kivärit paukkui.

Metsuri motokuski

Tuo miksuliinin esimerkki on aika yleinen etelä ja keski-suomenkin seuroissa.  Maanomistajat edellyttävät jäseniksi että tuo joko omia tai sukulaisten maita metsästyskäyttöön. Tuokin jo osoittaa että pääosa metsästäjistä on metsänomistajia.

Nostokoukku

Metsänomistajuus korostuu vielä hirviporukoissa. Joku teeren kuvastaja tai pyyn pillittäjä saattaa olla jonkun muonamiehen poika, mutta hirvimiehet ovat lähes poikkeuksetta metsänomistajia.

miksuliini65

Juuri näin hirviporkukat metsän omistajia tai pasulompuunki Tai isonokka muuteen Monet käyttää mettävaltion lupia saat helposti

Metsuri motokuski

Onhan tälläkin foorumilla aika usein saanut vakuuttaa että paljon haukutut metsästäjät ovat juuri niitä metsänomistajia joista melkein kaiki kirjoittajat ovat.

Gla

Ei kai titteli metsänomistaja tarkoita yhtään mitään. Joku on perinyt metsät, toinen ostanut 5 ha päästäkseen hirviporukkaan. Kahvipöydässä huomaa, miten ohutta tietämys metsänhoidosta monilla on.

Sitten kun voi kutsua itseään metsätalouden harjoittajaksi, puuntuottajaksi tms. ja kasvattaa koivu- ja mäntytaimikoita, sitten on jotain pohjaa kytkeä metsästys ja metsänomistus toisiinsa. Taitaa jäädä vähemmistöön tämä porukka.

Metsuri motokuski

5 ha metsäomaisuudella tuskin kukaan nimittää itseään metsänomistajaksi. Joissain seuroissa ei vielä 5 ha:lla pääse mihinkään jäseneksi.

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 1,267)