Keskustelut Metsänomistus Metsästys

• Tämä aihe sisältää 1,267 vastausta, 70 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten A.Jalkanen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 1,267)
  • Metsästys

Merkitty: 

Itse aion jatkos sekä itseni tyttöni ja viime aikaisten amerikan tapahtumien vuoksikin kieltää aseiden kantamisen omistamillani mailla,ruokaa kyllä saa kaupasta ja tukea sossusta,mutta mun mailta sitä ei haeta enää.

• reservuaari-indeksi

Kaikki jutut sulla menee överiksi, miksei sitten pensan kulutuskin.

Leena

Visakallo

Olisiko kuitenkin niin, että Leenan pieneen päähän ei tahdo elävä elämä oikein mahtua?

Metsuri motokuski

Kun liiottelee niin ei kannattaa liiotella sellaisesta aiheesta joilla muillakin on kokemusta. Tälläkin foorumilla on aika monta ukkoa ja miksei myös eukkoa joka on työkseen sahaa vinguttanut. Epäjohdonmukaisuus paljastuu hyvin äkkiä. Loppu meneekin sitten selittelyn puolelle.

Visakallo

Kaipaisin kyllä nyt vastaselityksen siihen, että mitä ihmeellistä on siinä, että terve eläkeläinen raivaa n. 200 päivää vuodessa, ja polttaa sahassa n. 2,5 litraa bensaa päivässä?

Metsuri motokuski

Niin. Kuukaudessa noin 20 työpäivää. Tekee 10 kk:tta. Joka vuosi. Tämä olkoon vastaselitys.

Visakallo

Eli mitä ihmeellistä siinä on? Kyllähän niitä työpäiviä lypsykarjatilallisena ollessa tuli vuodessa hyvin paljon enemmän, ja ne olivat pitkiä päiviä.

Makarov

Minä en ole kyllä ikinä bensoja laskenut vuoden ajalta. Sekin olisi kyllä mahdollista aika helposti kun kerran kuussa maksan polttoaine maksun  niin vanhoista mappeista löytyisi. Kovahan tuo Visan lukema on jos ajattelee että itse raivaan melkein vuodessa sen 8kk joskus ehkä parhaimmillaan 9kk. Jos n.3 litran päivä annoksena 8kk olisi aikalailla 500 litraa. Summa summarum…En pitäisi Visan määrää mahdottomana, voi ihan hyvin olla mahdollista.

Gla

Voitaisiiko jo vaihtaa bensa lyijyyn tai nykyaikana mieluummin kupariin.

Makarov

Nimittäin tunnen yhden 70v ukon joka on tänä kesänäkin käynyt maillani raivaamassa ja varmasti kuluttaa tällekin vuodelle  ainakin sen 500L bensaa.

A.Jalkanen

Komppaan Glata, nämä bensajutut voi ylläpito poistaa.

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 1,267)