Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • oksapuu

    Mielenkiintoinen tilanne

    Pajeroa saa halvalla automaatilla pakettiautoversiona.
    Mitsu / Fiat avolavasta tulee uusi versio.

    Nissanilla tulee uusi Navarra avolava versio. Ford ranger avolava on
    päivitetty

    Hilux uudistuu nyt vuodenvaihteen jälkeen.

    Pakko tässä nyt on auto vaihtaa…

    Jätkä pätkät

    On uutisoitu myös Ranskiksissa olevan jonkin asteisia huijausohjelmia, jotka ovat nyt tutkinnassa.
    Ihmettelinkin, että onko muut autonvalmistajat olleet niin tyhmiä, etteivät ole hoksanneet kyseistä menetelmää. Ohjainlaitteet moottorin ruokkimiseen ovat kuitenkin samanlaiset lähes kaikilla.
    Nyt olisi tuoreen VAG:n hinta varmasti tingattavissa alemmaksi ja valmistaja korjaa ilmaiseksi.
    Ah eikö se ole onnea?

    Ammatti Raivooja

    Lastutus boxin saa ebaystä halvimmillaan 150 euroon. Liikkeessä 500-700e mitkä on vähän parempia.

    Jätkä pätkät

    Lastuttamalla voi tehokkaasti pilata auton päästöt jopa niin, että ei mitään mahdollisuutta mennä katsastuksesta läpi.
    Uudemmat traktorit ja kuorma-autot taitavat olla lähes kaikki ”viritettyjä”, eli päästöt on perseestä.

    oksapuu

    Jos nyt tarvitsisin uuden halvan metsätyökaluauton nelivedolla niin
    todennäköisesti ostaisin Dacia Dusterin pakettiautopaketilla…

    On hinta kohdallaan 🙂

    Ammatti Raivooja

    Autoissa taitaa olla vaan tosi harvinaista jos ohjelmallisesti tuunataan.

    Visakallo

    Volkkari esitteli kuvien avulla, kuinka moottorin imupuolelle vaihdetaan imuilmaa säätelevä laitteisto, yms.
    Eli ihan pelkällä päivityksellä ei hommasta kaikissa moottoreissa ja – maissa selvitä.
    Tiukinta linjaa vedetään Amerikassa..
    Jotain piristystä ja uudelleen säätöä tarvittaisiin myös ainakin meidän kahvitaukoporukan vannoutuneimmille Volkkarimiehille.
    Yllätyin, kuinka suuri vaikutus asialla on ollut, sillä autojahan ne kuitenkin vain ovat.
    Onhan muidenkin merkkien omistajat joutuneet vuosien mittaan kokemaan yhtä sun toista ja selvitty siitäkin on.

    Ammatti Raivooja

    Itte oon poistanut imusarjan läpät omasta biilistä, ei volkkari. Pakokaasuja kun kierrätetään ni se kerää niihin läppiin mustaa mönjää ja neku on sellasta ohutta peltiä hammastikussa niin niitä on murtunut ja menny koneen sekaan tässä mallissa. Edellinen omistaja oli poistanu egr venttiilin mut sitä ei ois tarvinnu poistaa ku poistaa ne läpät. Ja siis tällänen moottorinitsetuhojärjestelmä on pitänyt tehdä diiseliin päästöjen alentamiseksi, kaikkee hulluu.

    Jätkä pätkät

    Peltiäkö ne läpyskät mesen imusarjassa on? Olen vain nähnyt irrallaan olevan imusarjan, jossa läpät on sikinsokin ja asentaja (ei Vehon) – manaili, kuinka kallis remontti on taas tehtävänä ja ”ihan turhan takia”.
    Ohjelmiston muokkaus on kai simppeli homma sille, ken sen osaa.
    Katselin telkkarista, kun vaihtoivat vanhempaan amerikanrassiin ”uudesta” vastaavasta koneen ja liittivät vanhaan vaihdelaatikkoon. Sanoivat, että moottoriohjausyksikköä pitää ”huijata” vaihdelaatikon suhteen.
    (automaattilaatikot molemmissa).
    Ainakin teoriassa olisi mahdollista esim Valtraan suorittaa ohjelmistopäivitys kännykän avulla, jolloin vaikkapa tehoja voisi ostaa lisää tarvittaessa.

    rekkamies

    Kuorma-auto puolella tehojen nosto ohjelmointia muuttamalla on hyvinkin yleistä. Varmaankaan päästöt kaikilta osin eivät ole alkuperäisellä tasolla, menevät kumminkin katsastuksen päästö mittauksista heittämällä läpi. Mielenkiintoista on, ettei polttoaineen kulutus juurikaan nouse huomattavassakaan tehojen nostossa.

    Omassa taloudessa kaksi WV konsernin dieseliä vm. 2011 ja 2014. Uudemmalle ei kai tarvitse tehdä mitään, vanhemmasta tuli kirje, että ottavat jossain vaiheessa yhteyttä mahdollista korjausta varten.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 5,990)