Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 791 - 800 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    AR väisti jälleen kysymykseni keksimällä itse mielipiteen minun välinpitämättömästä suhtautumisestani turvallisuuteen.

    Autossani on ajonhallintajärjestelmä. Oliko AR:llä silloin, kun nykyisen kotteroni uutena ostin?

    Tolopainen Tolopainen

    Kaikki turboautot pitäisi jäähdytellä ennen samuttamista pitkän matka-ajon jälkeen itse ainakin näin teen. Eli jos mahdollista viimeinen puolikilometriä tyhjäkäynnille ja antaa rullata ja lämmityslaitteen puhallin täysille. Tai sitten ajelen jonkin matkaa pienillä kierroksilla, lopuksi annan auton käydä tyhjäkäyntiä, kun puran tavaroita autosta. Ei ole mitään kansiongelmia ollut.

    Visakallo Visakallo

    Volkswagen  on perustanut uuden erillisen yrityksen, johon kootaan autonvalmistajan tulevaisuuden liikkuvuuspalvelut.

    Moia-nimisen yhtiön ensimmäisenä tavoitteena on perustaa sähköisiin ajoneuvoihin perustuva kuljetuspalvelu. Aikaa myöten, mahdollisesti jo vuodesta 2021 alkaen, nämä liikennevälineet on tarkoitus automatisoida.

    Toiminnan alkaessa ensi vuonna Moia käyttää Volkswagenin nykyistä kalustoa, kuten VW Transporter -tila-autoja, mutta myöhemmin Volkswagen tekee Moialle omat ajoneuvot.

    Yksi pilottikaupungeista on mahdollisesti Berliini, sillä samassa kaupungissa sijaitsee myös uuden yhtiön pääkonttori.

     

     

    Gla Gla

    Tolopaisen mainitsemasta asiasta käytännössä vain harvoin tulee ongelmaa, koska matka-ajo ei pääty suoraan maantienopeuksista perille, vaan pääteiltä siirrytään pois hitaammille kaduille ennen moottorin sammuttamista.

    Jätkä

    Joissakin turbomoottorisissa autoissa on jälkijäähdytys järjestetty siten, että moottorin voi sammuttaa ja virta-avaimen ottaa pois, mutta kone käy jälkikäyntiä kunnes lämpötila kannessa on tasoittunut.

    Auto voi siis jäädä naputtelemaan tyhjäkäyntiä, vaikka ovet onkin lukittu ja kuski hiippailee sisään.

    Pajeron ongelmat luulin olleen jo hoidettu, koska niitä näkyy liikkuvan aika tuoreinakin teillämme.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Jaa-a, mikähän auto se sit on. 98-02 Corollassa ei tämän mukaan ole ajonvakautusjärjestelmää eikä eikä automaattista jarrujästelmää. Turvallisuudesta kiinnostuneita tämä kehottaa välttämään kyseistä ajoneuvoa: https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.folksam.fi/sites/default/files/media/Dokumentit/Testitulokset/kuinka_turvallinen_on_autosi_2013_tulokset.pdf&ved=0ahUKEwiB4vGWld_QAhWKOSwKHZOJAEgQFggnMAU&usg=AFQjCNEki3BcY-XCGNWESHLKI9BEEx81Yg&sig2=mIrci7xpED7oXIipHmwQQA

    jees h-valta

    Vahvasti A.R:n linjoilla. On se vain kumma että niitä Corolloja tulee perävalot edellä vastaan jatkuvasti monensorttisilla teillä. Paitsi nuo tuoreemmat joissa ei pala edes perävalot. Kumman hiljaa niillä vain joutuu ajamaan esim. talvikelissä vaikka olisi mitä vakaajaa ajonhallinnassa. Minulla on aika loppuun tapetut talvirenkaat eikä lipsu ja voin ajaa kesänopeuksilla kuten olen vuosia tehnyt. Minulle talvikeli ei tee hidastetta. Viimeinen ulosajo tapahtui takavetoisella 316-BMW:llä kun vastaan tuli keskellä tietä köpöttävä maatalon emäntä, kuinkas ollakkaan Toyota Corollalla. En tiedä näkikö edes mitään kun kaikki ikkunat oli paksussa jäässä. Oli juuri lähtenyt liikkeelle. Saman talon isäntä sitten nyppäsi nelikko-massikalla ojanpohjalta ylös ja kirosi ettei kai vaan meitin muija tullut vastaan. En tunnustanut. Sanoin vaan etten kerinnyt huomioida kun tuli kiire pois alta. Ei maksanut ylösvetokaan kyllä mitään.

    wanhajätkä

    Minä en saa päänsärkyä vaikka joku tykkää ajella volkkarilla ja toinen korollalla….minä en tykkää oikeen mistään niin että kehusin

    Rane2

    ”Minulla on loppuun tapetut talvirenkaat…”

    ”Tulee perävalot edellä vastaan jatkuvasti monensorttisilla teillä…”

    ”Voin ajaa kesänopeuksilla…”

    Jessen johtopäätös siis on että ne Corollat on vaaraksi liikenteessä?

    arto arto

    Mulla hyvät kitkat nastoilla.(misukat) auto kulkee juuri ja juuri 200km tunnissa. Harmi  vaan kun talvirajoitukset rajoittaa 80km/tunti. Autossa vaan lukkiutumat jarrut. 30v ajeltu ilman kolareita. Olen varmamaan keskiveto parempi kuski. Näitten muitten juttujen perusteilla.

Esillä 10 vastausta, 791 - 800 (kaikkiaan 5,990)