Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Trafi höllentää jo ensimmäisen vuoden kokemusten perusteella renkaiden paineantureiden järjestelmävaatimuksia Suomessa.
    Järjestelmät tulivat pakollisiksi viime vuoden marraskuussa EU:n asetuksen vuoksi.

    Suomessa talvirenkaiden käyttö on pakollista ja renkaanvaihtojen yhteydessä autoilijat tarkastavat renkaiden paineet ja kunnon säännöllisesti”, perustelee erityisasiantuntija Timo Kärkkäinen tulevaa muutosta.

    Käytännössä paineanturit ovat jatkossakin automaattisesti kaikkien uusien autojen ensimmäisissä renkaissa, jotka yleensä ovat kesärenkaita.

    Lokakuusta alkaen paineantureita ei ole kuitenkaan enää pakko käyttää tai hankkia niitä seuraaviin rengassarjoihin. Anturit saa ottaa halutessaan pois ja kytkeä myös valvontajärjestelmän pois päältä tai poistaa sen ilman muutoskatsastusta.

    Lokakuun alusta alkaen autoilijat voivat valita entistä vapaammin myös renkaiden koon.
    Aiemmin kokoa on säädelty halkaisijan ja millimetrien suhteella. Jatkossa vaihtoehdoksi tulee uusi suhteellinen raja.

    Visakallo

    T&E julkaiseman tiedotteen mukaan uudet autot, kuten A-, C- ja E-sarjan Mercedes-Benzit, 5-sarjan BMW:t sekä Peugeot 308 kuluttavat todellisuudessa jopa 50 prosenttia enemmän polttoainetta kuin virallisissa testeissä.
    Erot tosielämän ja autonvalmistajien ilmoittamien virallisten testitulosten välillä ovat kasvaneet niin suuriksi, ettei eroja voida panna ”normaalien testimanipulointien” piikkiin.

    Vääristellyistä laboratoriotesteistä koituu tyypilliselle autoilijalle 450 euron vuosikulut ylimääräisinä polttoainekustannuksina, jotka poikkeavat autonvalmistajien markkinointimateriaalien lukemista,
    Testissä parhaiten pärjäsi Renault Twingo, joka kulutti bensaa vain noin 10 prosenttia enemmän kuin virallisissa testeissä.

    MaalaisSeppo

    Koskahan verottaja herää näihin päästösotkuihin? Autovero + käyttömaksuhan perustuu tyyppikatsastuksen päästöihin. WW-korsennin päästöt ovat poskellaan. Arvioisin, että verottaja voisi lähettää maahantuojille noin 25 miljoonan laskun. Tästä ei vielä ole puhuttu julkisuudessa mitään. Luulisi Valtionvarainministeriönkin jo heräävän.

    Itse ajelen Skodalla, jossa on 1.9 dieselkone. Eli ei tule ongelmia. Keskikulutus 4.5 l, eli ei heittäne pahasti ilmoitetusta.

    Jätkä pätkät

    VTT:n viimehetkillä tehtyjen mittausten mukaan Volkkarin eräs malli oli hyvin lähellä päästörajaa. (ylitti hieman)
    KAIKKI muut dieselit ylittävät reippaasti asetetun päästörajan.
    Toisekseen Amerikan maassa on päästörajat paljon tiukemmat kuin euroopassa.
    Yksikään mitattu diesel ei alittaisi USA:n päästörajaa.

    jees h-valta

    MaalaisSepolle tuonne edelliselle että se Skodan nokivasara on aivan saman VW-konsernin tuote. Eihän nuo mitään kuluta mutta joka dieseli savuttaa ja jos ei ole pakokaasujen takaisin kierrätystä on aika varmaa että päästelee riittävästi. Ja vanhemmiten liikaakin.

    MaalaisSeppo

    Skodan 1.9 d-kone on tosiaan Volkkarin koneita, mutta ei kuulu tähän maniloituun moottorisarjaan. Päästöjen liiallisuus tarkistetaan katsatuksessa ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia.

    Mitä tulee tapetilla olevaan volkkarin dieselmanipulointiin ja verotuskuvioihin, niin vero määräytyy hiilidioksidipäästöjen mukaan. Tyyppikatsastuksessa on myös rajat typenoksideille. Kun ne näissä ”lastutetuissa” koneissa laitetaan kohdilleen, niin kulutus ja hiilidioksidipäästöt lisääntyy. Eli ko. autoista on peritty liian pieni vero. Katsotaan tuleeko ko. jutusta maahatuojille lisäveroja. Autojen omistajille tuskin jälkikäteen, mutta käyttömaksu ehkä voi nousta.

    A.Jalkanen

    EPA (Emission Preventing Association) = Environment Protection Agency?

    Visakallo

    Mitenkäs palstan Volkkari-konsernin asiakkaat olette saaneet maahantuojalta ja jälleenmyyjiltä yhteydenottoja, lahjakortteja ja hyviä vaihtotarjouksia?
    Muutama uusi Volkkari on ainakin meillepäin ilmestynyt.
    Nyt on varmasti Volkkari-ostajien markkinat.

    arto

    Huhut kertoo 3 huollot ilmaseksi ja taulutelkku. vaihto volkkari ei tahdo kelvata kelvata kellekään.

    MIISU4F

    Alunperinkin arvasin, että jos dieselautoillle on tehty jotain fuulaa, niin pakkohan nyt bensiiniautoihinkin.
    Tulihan sieltä sitten listaa, että kyllä, onpa niihinkin tehty pikku *parannuksia*.
    Itse lähes innolla odotin myös, että olisipa oma suht tuore kolsa listalla, että saisi kivat huollot ja sellaista mukavaa. Ei sen nyt niin nökönuukaa, jos kulutukseen vähän vaikuttaisi, bensapihi auton kun on, ei se varmaan hirmuja tekisi lisää. Mutta ettei päästöluokka ja verotus muuttuisi kovin.
    Mutta ei, ei taida minun mallissa olla vääristelevää tietokoneohjelmaa 🙁 Harmi. Ties mitä kivaa olisi oikeasti saanut hyvitykseksi!
    Aina sitä toivoa on =D

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 5,990)