Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 781 - 790 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Aika jännä miten GLA vähät välittää omasta turvallisuudesta liikenteessä. Kehittyneillä ajovakauden hallinnoilla ja avustimella auton hallinta ei lähde lapasesta läheskään yhtä herkästi. Nykyaikaista avusteista autoa on vaikea saada hallinasta viemällä sitä ääritilanteisiin. Jossain 2000 vuoden Corollassa ei ole minkäänlaista avustinta, abs-jarrut kait ainoa.

    Nykyaikainen, ei halvimmasta ja paskimmasta päästä oleva, katumaasturi kyllä pieksee ajattavuudella ja mukavuudella kaikki alemman keskiluokan kotterot.

    Visakallo Visakallo

    Eipä ole sitten Jätkällä näköjään kokemusta nykyisistä katumaastureistakaan, kun tuollaisia tuolla edellä kirjoittelee.

    Vanhat koneet-lehti taitaisi siten olla Jätkälle osuvampi kirjoittelufoorumi.

    Planter Planter

    Eiköhän metsänomistajan uusi parempi auto kuuluisi olla valmistettu puusta. Toyota, jonka helmat ei ruostu.

    http://www.theverge.com/2016/4/6/11380818/toyota-setsuna-wood-concept-car-family-heirloom

    Rane2

    Kun kuuklettaa ”Splinter supercar” löytyy myös vauhdikkaampi vaihtoehto.

    Yli 90% puusta tehty superauto jonka vanteetkin on tehty puusta.

    Jätkä

    <div class=”comment__text”>

    ”Eipä ole sitten Jätkällä näköjään kokemusta nykyisistä katumaastureistakaan, kun tuollaisia tuolla edellä kirjoittelee.

    Vanhat koneet-lehti taitaisi siten olla Jätkälle osuvampi kirjoittelufoorumi.”

    Kun virkaveljet vedättelivät maastureillaan samoja ajoja – aina milloin ne olivat ajokunnossa jakolaatikoittensa kanssa, taikka pahimmillaan korin korkeuden palauttamistalkoissa, kun ne olivat painuneet littuun kattokerhoon liittyessään, me ajelimme etuvetoisella versiolla huoletonta ajoa ja yleensä tietä pitkin.

    Tärkeintä on noiden maastureiden kanssa, että missään tapauksessa ei pidä alla olla maastokuviollisia renkaita, vaan talvella hyvät talvirenkaat ja kesällä hyvät kesärenkaat.

    </div>

    oksapuu

    Heh…

    Kyllä silloin kasarilla HJ Tojo ja Pajero oli kova sana…

    Renkaista senverran että 31″ A/T kesällä ja nastarenkaat vähintään 16″ vanteella talvella. Pelittää ihan kivasti 🙂

    6 m3 6 m3

    Nelkyt senttiä tämän talvista kuuraa auraamattomalla tiellä. Hyvin meni Nokian Hakkapeliitoilla, ylämäessä piti kylläkin jo laittaa hidasperä päälle. Ja alla tietysti  vintagea oleva Hilux.?

    Jätkä

    Noilla räkänokilla naama värjääntyy punaiseksi, kun vihjaiseekin, että on kokeillut ja kokenut jo nekin versiot, joita he eivät vielä tienneet olevankaan.

    Kasarit kaivetaan heti esiin, vaikka ei ole tietoa edes siitä, mikä se kasari on.

    He kulkevat vielä ulkona kosteilla keleillä ns. konttaushousut jalassa.

    6 m3 6 m3

    Kasarihan on selkä Inarijärvellä. Kattilaa sanotaan myös kasariksi.

    Niin, onhan toi mun Hiluxikin taattua kasaria.?

    Joo. Ja tekihän Vesa-Matti Loirikin lp:t nimeltä Kasari, Ivalo ja Inari, kappaleet kultaiselta kaheksakyt luvulta, kasaria siis,,,

    oksapuu

    Soo soo jätkä…

    Kasarilla tuli ajettua jokunen diesel Pajero ja kaksi V6 3000 bensaversiota…

    Pajeron ongelmat oli kansi ja vaihdelaatikko, kansi halkesi jos ei ajon jälkeen jäähdyttänyt tyhjäkäynnillä, vaihdelaatikon laakerit porsi 130-150tkm kohdalla. HJ Tojo oli tietysti parempi 🙂

    Noita sai silloin kasarilla halvalla kun armeijalle piti saada lunastettavaksi veroedulla ” johtoautoja” 🙂

Esillä 10 vastausta, 781 - 790 (kaikkiaan 5,990)