Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 771 - 780 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Apli

    Mä tykkään aidosta nelivedosta ja se löytyy sekä Subarusta että Audista ei muista… Muut on enemmän tai vähemmän vajaavetoisia. Edellinen oli Subaru ihan ok nykyinen Audi ja tykkään kovasti.

    oksapuu

    Heh…

    Erään pienen maan armeijalla on palveluskäytössä G-Mersuja ja Hiluxeja, ovat siis vajaavetoisia?

    Aplilla on kyllä tiukka linja 🙂

    jees h-valta

    Mitäs aidompaa Audin nelivedossa on? Tietääkseni sieltä sähkönamikasta valitaan ja sama taitaa olla namikkakin kuin VW.n nelikossa. Audeissa pienemmät ainakin nykyään ajattelevia nelikoita kuten uusi Q-2 esim. Nämä taitaa olla aika hyvin onnistuttu mainostajan toimesta hoitamaan aidoiksi nelikoiksi. Mutta kuten sanoin aiemmin, niin nykytekniikka uusilla ohjaustietotekniikoilla aletaan osata huonot ajo-ominaisuudet paremmin kuin ikivanhalla mekaanikalla mallia japsikotterot. Vaikkei yliviisas Toyota-autoinsinöörimme Gla sitä kyllä kestänytkään.

     

    Hiluxmetsuri

    Tasauspyörästön lukko takana tekee nelivetoisesta minimissään 3-vetoisen. Tämä useimmiten riittää. Sit kun ei riitä niin oven avaamalla pääsee talsimaan  lähes puolisääreen ulottuvassa mudassa tai lumessa. Toki riippuu hiukan renkaista ja kuljettajastakin…

    Jarruttamalla toimivat nelivedot ei ole kyllä oikein mistään kotoisin.

    Visakallo Visakallo

    Volkswagenin johtajat joutuvat maksamaan takaisin yhtiön yksityiskoneilla tekemiään lentoja. Kyseessä on yhtiön hallitukselle ja korkeimmille johtajille myönnetty etu, jossa he ovat voineet käyttää yhtiön yksityisiä lentokoneita myös yksityisiin tarkoituksiin kuten perhelomiin.

    Edun kustannukset ovat kuitenkin käyneet niin kestämättömiksi, että päästökohun keskellä painiva autojätti on päättänyt laskuttaa lentoja takaisin. Joissain tapauksissa johtajille on lähetetty jopa miljoonan euron lasku.

    Volkswagen ilmoitti marraskuussa käynnistävänsä säästöohjelman. Yhtiön tavoite vuosittaisiksi säästöiksi on 3,7 miljardia euroa.

    Johtajat saavat silti yhä ilmaiset kotimatkat yksityiskoneilla kotikaupunkeihinsa viikonlopuiksi. HS–AFP

    Ei sentään laitettu johtajia ajamaan kotimatkojaan oman yhtiön valmistamilla autoilla. – Se olisi ollut jo liikaa!  🙂

    Puuki

    ”Jarruttamalla toimivat nelivedot ei ole kyllä oikein mistään kotoisin.”

    Voi olla että ei toimi autoissa, mutta Wanha 35:nen Massikka toimii hyvin tiukassa paikassa kun painaa sutivan pyörän jarrua sopivasti.

    Metsika

    ”Voi olla että ei toimi autoissa, mutta Wanha 35:nen Massikka toimii hyvin tiukassa paikassa kun painaa sutivan pyörän jarrua sopivasti.”

    Onko tämä nyt se aktiivinen luistonesto tai älykäs ajonhallinta?

    Puuki

    <div class=”comment__text”>

    ”Onko tämä nyt se aktiivinen luistonesto tai älykäs ajonhallinta?”

    Älykäs tai tyhmä – pääasia että toimii.

    </div>

    Gla Gla

    Visakallo: ”Eihän nykyiset katumaasturit maksa sen enempää kuin samankokoiset sedanitkaan. Omanikin on Toyota Corollaa edullisempi.”

    Riippuu taas kerran, mihin vertaa. Kovin herkästi myydyimmän kokoluokan (Rav4, CRV jne.) nelivetoisen katumaasturin hinta nousee 35 000 euroon tai jopa yli, mutta tilaa on saman verran tai vähemmän kuin Corollan tai Golfin farkussa. Mutta jos vaihtoarvo säilyy, mikäs siinä. Pääomaa on autossa vaan enemmän kiinni kuin halvemmalla autolla ajavalla. Ja kuten minulla joka ajan autoni loppuun, elinkaaren aikana palaa kalliimmassa autossa rahaa enemmän, koska katumaasturi ei yhtään pitkäikäisempi ole kuin tavallisetkaan henkilöautot.

     

    Jätkä

    Käyttökustannukset laidasta laitaan ovat katumaastureissa korkeammat kuin tavallisessa, uutena samanhintaisessa Corollassa .

    Henkilökohtaisesti en kokenut mitään sellaista tarvetta nelivedolle, että olisin luopunut kaksivetoisen ajo-ominaisuuksista ja mukavasta kyydistä nelivedon parempaan vetokykyyn ja maastokelpoisuuteen.

    Parikymmentä vuotta kuljimme maakunnassa joka arkipäivä ehkä keskim 150 km / päivä ja yli puolet siitä peräkärry perässä.

Esillä 10 vastausta, 771 - 780 (kaikkiaan 5,990)