Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 761 - 770 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Planter Planter

    Luistonestoissa ja lukoissa  kannattaa noudattaa blondin logiikkaa. Kolme pyörää suti tyhjää, mutta yksi ei pyörinyt. Hän heitti sepeliä sen pyörän alle, joka ei pyörinyt, sillä vikahan oli siinä!

    Gla Gla

    Ei hyvä vaihtohyvitys auta, kun auto uutenakin on kallis. Väliraha ratkaisee.

     

    Visakallo Visakallo

    Mihin tuo väite perustuu? Eihän nykyiset katumaasturit maksa sen enempää kuin samankokoiset sedanitkaan. Omanikin on Toyota Corollaa edullisempi.

    Visakallo Visakallo

    Autoista maksettava vaihtohyvitys riipuu siitä, kuinka haluttu kyseinen automalli käytettynä on. Tähän ei välttämättä vaikuta autosta uutena maksettu hinta, vaan muut seikat.  Esim. tällä hetkellä yhtä paljon uutena maksaneessa, samanikäisessä ja samanverran ajetussa Toyotassa ja Volkkarissa voi vaihtohyvityksessä olla jopa kymppitonnin ero Toyotan hyväksi.

     

    Jätkä

    Puhutko Visakallo vakavalla naamalla henkilöautoista, vai maastureista?   Maastureissa Toyota on täysin omassa sarjassaan, henkilöautoissa ei erityistä poikkeavuutta ole esiintynyt, eikä ainakaan kymppitonnin luokkaan asti.

    Lähinnä on tullut näkyviin piirre, että Toyotassa alkaa hyvin nopeasti korroosio puskea pintaan kriittisistä paikoista, kuten esim saumojen ja lokasuojien reunoista, mutta sehän ei ole ihme, kun koria ei ole lainkaan ruostesuojattu. Kyllä tänä päivänä sellaisten henkilöautojen hinta on enemmän alakantissa kuin edes keskiarvossa.

    Visakallo Visakallo

    Eipä ole tainnut Jätkä aivan viime aikoina päivittää noiden autojen hintatietoja.  Meno on aika karua tiettyjen VW-mallien osalta tällä hetkellä. Suoralla kaupalla käytetyn ostajalle tietysti etukin.

    Jätkä

    Aivan samoissa hinnoissa näyttää olevan. Jos Volkkari on samoilla tiedoilla 10 000 euroa halvempi, niin se täytyy olla jo muutaman kerran katon kautta pyörähtänyt, eikä ole sen jälkeen mitään korjailtu.

    En kuitenkaan unohtaisi Toyotan ruosteherkkyyttä, niin maasturina kuin Corollanakaan.

    Visakallo Visakallo

    Jätkä taisi katsoa vain käytettyjen autojen pyyntihinnat.  Toteutuneet hyvitys- ja myyntihinnat ovat vähän, eikä ihan vähänkään eri asia.

    jees h-valta

    Sieltä nettiautosta ne automyyjätkin vaihtoarvoja katsovat. Kyllä kisa pitää huolen että autot arvotetaan aika tavalla ajetun kilometrmäärän ja vuosimallin mukaan. Nythän moni autoliike tarjoaa automaattista vaihtoarvon laskentaa jonka antaa tietokone. Eikä se arkitodellisuus siitä paljon heitä jos kunnolla vain nuorentaa. Hiukan on pelivaraa riippuen valmistajan myyjille tarjoamista myyntikatteista joista tietenkin ensin ottaa maahantuoja osansa ja loput sitten jälleenmyyvä autoliike. Vaihtoautothan ovat aina lievä riesa autoliikkeille jos niistä maksetaan liikaa ja pyynti edelleen nousee yli markkina-arvon. Huonompia ja vanhoja myydään joppareille krontteina pois nurkista.

    Visakallo Visakallo

    Arkitodellisuutta on tällä hetkellä myös se, että tietyn merkkisiä ja – mallisia autoja, (jätän nimet tällä kertaa mainitsematta) jotka eivät ole vielä kovin vanhojakaan, voi toki jättää uusia autoja myyvän liikkeen pihaan, mutta niistä ei hyvitetä juuri mitään. Jopparit ostavat ne sitten köntässä kilotavarana ja vievät ne pois kohti pohjoista. Uusien autojen kaupassa katteet ovat aika ohuet, ja rahoitus-sopimuksesta saattaa tulla enemmän tuloa kuin itse auton myynnistä.

Esillä 10 vastausta, 761 - 770 (kaikkiaan 5,990)