Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 731 - 740 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Jos nelivetoautossa ei ole tasauspyörästön lukkoja, eipä se ole paljonkaan kaksvetosta parempi ei sillä likkaalla alustalla mihinkään pääse, kun yksi pyörä alkaa jauhaa tyhjää se on siinä.

    Visakallo Visakallo

    Harrastelija taisi tuolla edellä kiteyttää kaikkein parhaiten sen, että käyttötarvehan auton ominaisuudet parhaiten määrittää. Henkilökohtaiset mieltymykset ovat sitten jokaisen omia asioita. Minulle uuden auton haju on se, mitä on todella vaikea vastustaa. Autokuume ei  parane kuin autoa vaihtamalla.

    Tämä käyty keskustelu osoittaa oikein hyvin sen, miten läheinen ja tärkeä asia auto meille on!

    jees h-valta

    Harrastelija ei vain näköjään ajattele pensamoottoria muuna kuin korkeintaan varmaan pariltraisena tussuna. Kyllä kutonen yli kolmelitraisena vääntää aivan riittämiin ettei siitä juuri matkan vaikeuksia kerry. Ja noita kitkalukkoja sun muita härpäkkeitä noista kyllä löytyy. Kyllä minulla ainakin VW.n joka pyörä sutii jos kiinni ollaan. Senverran syvässäkin hangessa on tullut oltua. Kun pohja kantaa joka auton matkanteko loppuu siihen. VW:lla pääsi vielä niin että se pystyi nykäisemään kovan hangen päälle nousseen keulan alas ja vauhtia omilta jäljiltä ottamalla mentiin aina parikymmentä metriä. Kunnes perille päästyä totesi että voi hel….i iso Valtra puski tietä perästä auki, eli turhaa reuhuamista tuli tehtyä. Mutta saipa yhden traktorimiehen hämmästymään tienpäässä.

    Tolopainen Tolopainen

    Kannattaisi Jesse sinukin joskus käydä kokeilemassa miltä tuntuu ajaa oikeata autoa, jenkkiläistä, jossa on V 8 kone. On se Touranki  vielä aika säälittävä mopo, kun mennään oikeisiin autoihin.

    Se on köyhien ongelma, että pitää auraamattomia metsäteitä talvisin käydä puskemassa ja vielä metsissä rämpiä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Olen minäkin 90-luvulla omistanut lähes neljälitraisen V6-koneella varustetun Foordin. Ihan kiva, mutta totesin, että en oikeastaan sellaista tarvitse. Kulutuslukemat (= päästöt) kaupunki- ja talviajossa olivat kohtuuttomat. Nykyään hyvissä kaksilitraisissakin taitaa riittää vääntö useimpien vetotarpeisiin. Korkea maavara ja neliveto ovat kyllä monesti olleet tarpeen talvikelissä liikkuessa.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Ehkä tuollainen 5 vuotta vanha 100k ajettu xc60 olisi hyvä jos rahaa 25-30k € . Niille, jotka vähät välittävät turvallisesta autosta ja haluavat autoltaan vain sähköavusteitottumuutta, luotettavaa vanhentunutta perustekniikkaa ja loistavaa jämy arvoa niin uus Corolla vois olla hyvä.

    Mutta en kyllä pääse yli miksi henkilö, jolla onkuitenkin rahaa ja oikeasti välittäisi omasta turvallisuudestaan teillä ajaisi ikivanhalla Corollalla? Siis jos hirvet oikeasti pelottaisi liikenteessä niin varmasti olisi vaihtanut ajat sitten. Oikea johtopäätös on, että hirvet ei pelota tippaakaan.

    Visakallo Visakallo

    Vuoden 2018 alusta on Suomessa tarkoitus tulla voimaan uusi katsastuskäytäntö, jossa uusi auto katsastettaisiin vasta neljäntenä vuotena, ja siitä eteenpäin joka toinen vuosi 10-vuotiaaksi. Tämän jälkeen vuosittain. Suomen autokanta on yksi Euroopan vanhimmista,  keski-ikä on noussut jo lähelle 14 vuotta. Järjetöntähän se on, että maassa, jossa auton käyttöolosuhteet ovat haastavimmat, ajetaan maanosan vanhimmilla romuilla. Nykyautot on rakennettu täysin kierrätettäviksi, ja niiden järkevä käyttöikä on 10 vuotta. Olen täällä huomannut, että autoja sekä myös puunkorjuuta koskevat jutut ovat monesti jostakin historiaosastolta. Miksi niin? Eikö olisi järkevämpää katsoa elämässä eteenpäin?

    Gla Gla

    Uusi Corolla sai täydet viisi tähteä kolaritestistä,  joten ei se nyt kovin huono turvallisuudessa ole. Ja jos mennään ajassa vähän taaksepäin, kaikki Volvot oli huonompia kuin nykyinen Corolla.  Jos Corollalla pitäisi pelätä, missä vaiheessa AR on lakannut pelkäämästä?

    En kyllä sanoisi suunnilleen keski-ikäistä autoa ikivanhaksi. Auton paalaaminen 10 vuotiaana olisi kyllä tuhlausta, keskimäärinhän mittarissa on vasta 20 tkm. Kierrätys ja uuden valmistaminenkin vaatii paljon energiaa.

    oksapuu

    Niimpä…

    Kunhan tuo liikennekaari-uudistus valmistuu voi autoverolle käydä köpelösti…

    Pitää varmaan ajaa vielä vuosi tuolla vanhalla Hiluxilla ja katsoa mitä tuleman pitää…

    Visakallo Visakallo

    Kun autojen keski-ikä on meillä 14 vuotta, se merkitsee, että liikenteessä on myös jopa kolmekymppisiä autoja. Eivät ne kyllä ihan oikeasti enää liikenteeseen kuulu.

Esillä 10 vastausta, 731 - 740 (kaikkiaan 5,990)