Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Rane

    Uskotaan,uskotaan.Rane on luullut ettei Sitikkakuskit sairastu liikenneraivoon vaan näkyy tuo tarttuvan…

    abietis

    Heh, raivoa ei, vaan sarkasmia, vai olisiko edellinen lauseeni satiiria.

    Kas kun en olisi täällä vastailemassa jos jäisin sille tielle.

    Mutta vakavammin puhuen olen viidesti joutunut hakemaan apua. tai korjaamaan autoa tien päällä.

    Ensimmäinen kerta oli kun Fordin kaasuttimen kansi irtosi moottoritiellä.

    Toinen kun erään toisen Fordini takäpyörä putosi merkkihuollossa irroitetun laakerin takia.

    Kolmas kerta oli kun muutama vuosi sitten otin museoidun vuosia seisoneen 404 keväällä ajoon. Kaasutin meni tukkoon.

    Neljäs kerta kun perikunnan autosta lakkasi polttoaone kulkemasta. Pumpun rele oli rikki. Sillä kertaa tarvittiin kyllä hinausliinaa.

    Ja tänään se kehumani PSAn tuote jo jättikin hetkeksi tielle.
    Kun renkaat laahasivat maata ja toisesta takarenkaasta katosi ilma alapuolelta.

    Onneksi 18 vuotta sitten asennettu ranskalais ilma oli vararenkaassa tallella !

    Niin että tielle en jäänyt vieläkään !

    jees h-valta

    Kertokaas ny sitten kun näistä vararenkaistakin juttua että kun VW:n perässä on semmonen ihmeellinen latuskakumminen vararengas että voiko sillä tosiaan hätätilassa ajaa ja laitetaanko sinne ilmaa vai sellasenaanko. Tosi kumman tuntuinen värkki. Noilla pitkillä mökkireissuilla vaan tuli mieleen.

    abietis

    Oliskohan se volkkarin apupyörä semmonen paukkupullolla täytettävä keksintö.

    Olen muuten sillä hankinnallani nyt muutaman viikon liikkunut paikasta toiseen.

    Se simpsettiauto on sedan ja niin hyvä että päätin ostaa toisen farmarimallisen.
    Vaimo ajaa sedanilla ja itse farkulla.

    Tiet ovat muuttuneet tasaisemmiksi.
    Kuulosuojaimetkin saavat olla repussa kunnes alan sahahommiin.
    Stereoista soivan Bachin preludin ja fuugan amplitudista voi nauttia hiljaisimmissakin kohdissa.

    Napista lasken perän alas ja jo on sitten helppo lastata tosi isoon tavaratilaan kaikki tarvittava.

    Metsäteillä nostan auton maavaran toiseksi ylimmälle korkeudelle ja melko huonoa pitää tien olla että matka sen vuoksi katkeaa.

    Olen tehnyt oikeat valinnat!

    Puuntakunen reppana vain auto-ostokseni takia sotkeutui liinoihinsa, joko lie niistä selvinnyt?

    Visakallo

    Työpaikan vannoutuneet Volkkari-miehet olivat tänään kahvitauolla tavallista hiljaisenpia, kun VW jäi Amerikassa kiinni diesel-autojensa päästömittaushuijauksesta, ja miljardien dollarien sakko uhkaa nyt autovalmistajaa.
    VW:n osakekin putosi Saksan pörssissä melkein 20%.

    jees h-valta

    On ne ihmiset aika pöhköjä jos kuvittelevat että vanhanaikainen, melkein tappurin moottori voisi puksuttaa pelkkää vesihöyryä.
    En juuri ole kuvitellut dieseliä hetkeen vaan kutosbensakone vie virkusti ja vuotuinen käyttömaksukin kohtuullinen. Piiperot sitten valtion tukemina ostaa moponmoottorin kaltaisia dieselturboja jotka ovat kuin ennenvanhaan että jos satatuhatta pääsee on jo hyvä saavutus. Ja jos vielä onnistuu vaihtamaan ennen koneen kilahtamista vielä pareen. Ja taas on luonto kiittäny. Vai olisko sittenkin se autonvalmistaja joka kiitti kauniisti tyhmää kuluttajaa.

    Rane

    Käsittääkseni se Prelude on Hondan eikä Bachin?

    abietis

    Preludi on muotokieleltään melko vapaa kappale, usein alkusoitto tai lämmittelysoitto. Joitakin preludeita esitetään itsenäisinä.

    Raikkaampaa menoa esim Rossinin Wilhelm Tellin tai Sevillan parturin alkusoitto.

    Straussin Tonava kaunoinen kiertyy mieleeni myös.

    Automatkoilla radion kuuntelu on muuttunut useimpien asemien kohdalla suorastaan vastenmieliseksi.

    Iniseviä naissolisteja ja väliin näsäviisasta läpänheittoa.

    Siksi varaankin matkoille sopivaa melodista musiikkia, klassikoita ja hiukan vanhempaa kotimaista, tanssittavaakin.

    Klassisen musiikin voimakas dynamiikka vaatii hiljaisen auton ollakseen nautittavaa.

    Metsuri motokuski

    Saattaapi olla että tämä vielä laajentuu muihinkin automerkkeihin kuin volkkariin. Kyseisiä boxeja käytetään muisaakin automerkeissä ja nyt tapahtunut käry voi tehdä ketjureaktion.

    Noissa asetetuissa päästömäärissä on varmaan se ongelma että moottoriteknologia ei ehdi mukautua päästöjen perässä. Tarkoittaa sitä että moottori ei toimi kunnolla annetuilla päästörajoila. Nyt esim Volkkarin dieselin perusmoottori lienee jo 90 luvulta ja kun moottoria suunniteltiin niin kukaan tuskin osasi kuvitella nykyisenkaltaisista päästörajoista.

    Itselläni oli c-mallin bensa mersu vm -95 ruiskukoneella ja sitä ei saanut menemään nykyiseen päästörajaan kuin huudatamalla muutama minuutti ennen testeriä ja sitten pikainen päästömittauksen teko. Käytännössä moottori ei ajossa koskaan saavuta sitä päästörajaa joka sille on asetettu.

    Hiluxmetsuri

    Onhan tämä päästökikkailu ollut jo jonkin aikaa ikäänkuin kuminauhan venyttämistä. Vanhanaikainen vaatimattomalla hyötysuhteella fossiilisten polttoaineiden palamiseen perustuva liikumminen on onneksi saanut vaihtoehtoja.

    Ajossa päästötön sähkö korvaa jo hyvinkin n. 90 km työmatkoilla täysin polttomoottorit kunhan latausta on tarjolla kummassakin päässä ja pistokehybrideilläkin sähköajoa on 40 -70 km verran. Jotkut sähkömallit mennä jolkuttelevat jo yli 350 km yhdellä latauksella eli enemmän kuin istumalihas kestää tauotta. Taukopaikoilla on pikalatausta tarjolla Suomessa 35 paikkakunnalla, maailmalla latauspaikkoja on kymmenin tuhansin.

    Sähköä ajeluihin saadaan monesta lähteestä eikä tuontiöljyä tarvita. Metsäteollisuus on merkittävä sähköntuottaja ja vaikka iso osa sähköstä meneekin omaan kulutukseen, sopii kotimainen puu hyvin yhteen sähköisen liikkumisen kanssa.

    Volkkarin puolustukseksi on sanottava, että ovat kovaa vauhtia sähköistymässä niinkuin muutkin autovalmistajat. Markkinoilla muutos on ollut nopea ja automallejakin on jo muutama kymmenen erilaista vaikka ihan kaikista ei meillä päästäkään nauttimaan.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 5,990)