Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,961 - 5,970 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Mitä!?!?!?

    A.Jalkanen

    Se starttinappi (keyless) on ilmeisesti se ominaisuus, joka tekee autosta helpon varastettavan. Veikkaan että autonvalmistajat korjaavat tuon vian pikapuoliin.

    Jätkä

    Ei alan miehille tuota edes virtalukko mitään ongelmia.

    Autot, joissa on avaimeton toiminta, on helppo pölliä, kunhan varastaa signaalin. Hieman pitenpään kestää, jos pitää hakkeroida oikeat signaalit. Mitä hienompi auto, sitä nätimmin se lähtee mukaan.

    Vähän sama on noiden lähimaksukorttien kanssa. nekin voidaan ”lukea” taskun läpi.

    Visakallo

    Hyundai Ioniq electric on voittanut Saksan autojärjestön ADACin autojen ympäristöystävällisyyttä mittaavan Ecotestin.

    Ioniqin lisäksi viiden tähden tulokseen ylsivät Volkswagen e-Golf, Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid, Opel Ampera-e ja Renault Zoe.

    Järjestö testasi vuoden aikana yhteensä 105 eri voimalinjoja edustavaa autoa. Arviossa huomioitiin hiilidioksidi- ja muut päästöt. Koko lista löytyy ADACin nettisivulta, tässä linkki.

    Ioniq electric saavutti testissä korkeimman pistemäärän, 105 pistettä. Se sai täydet 50 pistettä vähäpäästöisestä ajamisesta ja 55/60 pistettä hiilidioksidipäästöistä.

    ADAC käytti testin vertailuarvona Saksan energiantuotannon keskimääräistä CO2-arvoa, mikä on 579 grammaa kilowattituntia kohti, joten jossakin toisessa maassa tehtynä autojen keskinäinen järjestys listalla saattaisi olla toisenlainen.

    Valittu näkökulma mahdollistaa kuitenkin vaihtoehtoisten voimalinjojen vertaamisen perinteisiin polttomoottoreihin. Neljän tähden autojen joukossa onkin myös polttomoottoriautoja.
    Ioniqin energiankulutus oli testissä keskimäärin 14,7 kilowattituntia sataa kilometriä kohti. Silloin hiilidioksidin päästöarvo oli 85 grammaa kilometrille.
    Hyundain maahantuojan tiedotteen mukaan tulokset on vahvistettu todellisissa ajo-olosuhteissa.

    Listauksen loppupäässä sijoilla 101–105 ovat Citroën Spacetourer M BlueHDI 150 Start&Stop, Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo 4×4 Powershift, Subaru Forester 2.0D Lineartronic, Renault Koleos dCi 175 4WD X-tronic ja hännänhuippuna Isuzu D-Max 1.9 Diesel Double Cab 4WD Automatic.  Kauppalehti

     

    jees h-valta

    Tuollaisia paskaajiahan nuo dieselit on. Ei siihen tutkimuksia tarvita kun sen tietää. Jo perässäajaminen sen kertoo. Vaikka Blue ollisikin eli saadaan pahimmat typen oksidit pois mutta silti jää tätä peruspaskaa. Huono polttoaine.

    MJO

    Ei siihen tutkimuksia tarvita kun sen tietää. 

    Tuossa lauseessa kulminoituukin jessen ajatusmaailma.

    Vertaile jesse samanikäisen ja ajetun esim. mersun ja pösön hinnan alenemaa. Sitten ota laskin käteen ja suorita prosenttilaskuja hankinta hinnasta. Voi tulos vähän yllättää.

    jees h-valta

    Kyllähän se yllättää kuinka isosta rahasta ihmiset ovat valmiita luopumaan auton takia.

    MJO

    Se on jesse suhteellinen käsite. Toisen vähän on köyhälle paljon.

    Se sinunkin ostama 30te autoon on jollekin valtava määrä rahaa ja täysin järjetön teko. Toiselle taas autoon 300te on pelkkää taskurahaa.

    Taloudellisesti ajateltuna olisi järkevintä ajaa alle tonnin autolla tai jopa taksilla.

    Gla

    ”Taloudellisesti ajateltuna olisi järkevintä ajaa alle tonnin autolla…”

    Oman autoni jälleenmyyntiarvo lähestyy noita lukemia Ainoa vähänkään pitemmän tähtäimen järkevä ratkaisu on alkaa suunnitella vaihtoa. Ylläpitokuluissa on alkamassa huikea nousu viimeistään seuraavan katsastuksen lähestyessä, eikä ylläpito ole tällöin enää taloudellisesti kannattavaa. Jatkuva vaihto tonnin autosta toiseenkaan tuskin on kannattavaa.

     

    Jätkä

    Suomessa ei ole uusissa autoissa myynnissä muita, kuin kalliita autoja.

    Kun auton saisi lähes missä tahansa maassa halvemmalla – tai paljon halvemmalla, kuin suomessa on mahdollista, se on kallis.

    Jeessi leuhkii kolmenkympin hintaisella autollaan, mutta senkin maksamisessa on jo käytetty ”velkavipua”, eikä tilannetta yhtään helpota se, että joltakin ökyrikkaalta tippuu lattialle sen verran, kun hän maksaa Vaimon, tai palvelusväen käyttöön ostamaansa autoa.

    Jeessin varustelista, josta olemme saaneet lukea toistuvaa ylistystä, on omiaan pudottamaan hankinnan kannattavuutta. Jos ajatellaan, että auto vaihtuu uhkausten mukaan heti, kun se on saatu maksettua, niin vaihdokkina Saman tasoiseen Pösöön Jeessi maksanee välirahaa kymppitonnin verran.

    Hintavia kilometrejä ajettu, kun bensaakin sentään on savuksi muutettuna kerrotun 6,5 litran kulutuksella ollut sen verran, että ei kannattaisi kerskua.

Esillä 10 vastausta, 5,961 - 5,970 (kaikkiaan 5,990)