Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,911 - 5,920 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Ruokolahden leijonat siellä Harjavallassa on tietenkin valtamerkkejä. Täältä viedään sinne vanhat Pösöt taksiksi, kunhan ensin rukataan hieman matkamittareita.

    Toki vahva kauppias saa omia edustuksiaan paikkakunnalla paremmin myytyä, kuin vieraammat ja heikommat kauppiaat. Varsinkin, jos tarjoavat pihiliineille edullisia maksuehtoja, kun he tulevat pösökaupoille.

    jees h-valta

    Ei ole ollenkaan pahitteeksi edulliset maksuehdot. Kyllä auto on nykyään useilla lainavetoinen eikä sitä edes enää kummaksi mielletä kuin jossain ikivanhoollisseuroissa. Seuraavaksi taidan tilata avolavan samalla viisii, pihaan tuotuna ja nimet papruun ja autokauppias takaisin vaikka juna-asemalle. Palvelu on loistojuttu. Niin kuin vanhakin avolava lähti, kaverit oli alta puoli tuntia meillä ja siinä ajassa kerittiin jo tarkistaa että raha tuli minun tilille. Ja pystykahvi ja letukka LÄHTI! Eipä tarvii paljon itteään turhilla hyppäämisillä ja renkaiden potkijaisilla rasittaa. Työkaveri jo aikanaan opetti että miksi juosta kun rahalla saa muut juoksemaan. Peugeotin hänkin aikanaan tilasi Laakkoselta ja pihaanhan sekin tuotiin hänelle silloin.

    Visakallo

    Katsastustilastoa Suomesta, eli tässä ei ole aivan uudet autot kysymyksessä:

    http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml

    MJO

    Et kai Jesse kuvittele, että Q7 omistaja vaihtaa jonkun ranskalaisen pösön rakkineen? Eihän ne ole osanneet tehdä siitä edes nelivetoversiota. Mukamas SUV. Nissan Qashqainkin saa nelivetoisena, muttei pösöä.

    v#%u mikä karvalakkimalli.

    Puuki

    ” Katsastustilastoa Suomesta….”

    Mitä tuo tilasto kertoo ?  Ei juuri mitään eri automallien kestävyydestä.

    jees h-valta

    Puukin linjoilla tuossa katsastustilaston tulkinnassa. Tuostahan medioissa on spekuloitukkin aika turhana koska ihmiset todella ovat erilaisia ja huoltavat autojaan miten kuten kukin. Aika monesti auto voidaan hylätä pelkästään lamppujen palamisista vaikka auto kunnossa muuten olisikin. Mennään vain hakemaan vikalista vaikka tiedetään autossa vikoja olevan. Ei makseta muka turhan korjauksista. Toyotakansahan on hmm, aika konservatiivisen pikkusieluista hiukan iälläänkin olevaa jotka ovat vasta muutaman vuosikymmenen autoilleet. Siinä autoa pidetään ja puunataan kun se pitää olla kuin uusi kun mennään autokaupoille. Aika hyvin voisi tuossa muutaman vuosikymmenen kokemuksella muodostaa profiilin sen kansanosan autolijasta. On niitä aitiopaikalta tullut seurattua ja paljon. Ranskalaisautoilija on hiukan sellainen puolihuithampeli joka pitää autoa vain siirtymävälineenä ja arvostaa pieniä ranskalaiserikoisuuksia eikä juuri autoa huolla eikä taaplaa muutenkaan. Useat nuoria opiskelijoita tai nuoria työläisiä. (Enkä nyt puhu itsestäni). Myös kultturellit ajaa ranskiksilla. Tähän väliin sitten sopii juuri tätä elintasoimagonsa nostajaa sun muuta pientä yrittäjää joille se auto antaa egoa ja premium erityiskiksejä. (Taaskaan en puhu itsestäni). Maajussithan taas ovat oma kansanryhmänsä autolijoita joille avolava-Hilux ja Hiace edustavat taas sitä kaikenryynäyskalustoa ja henkilöpirssinä Avensis tai jos näyttää halutaan pappaväyrysmallin Mersu tai sitten ajellaan vain kaikki Hiluxilla. Tässä kattaus kansaa katselleelta jonka näkemys perustuu satoihin ja taas satoihin asiakaskontakteihin ja eletyn ympäristöelämän seurantaan aitiopaikoilta.

    jees h-valta

    Ja MJO, mene kysymään jos se sinua niin kovasti vaivaa. On varmasti järkiinsä tulevaa kansaa muitakin kuin minä jotka pyrkivät suurikulutuksisista ja tylsistä saksan premiumeista aivan järkeviin kevyempiin ja paremmin varusteltuihin autoihin. Olisi ehkä sinunkin aika eikä vain kadehtia muiden järjenkäyttöä.

    Jätkä

    Jeessi:Tähän väliin sitten sopii juuri tätä elintasoimagonsa nostajaa sun muuta pientä yrittäjää joille se auto antaa egoa ja premium erityiskiksejä. (Taaskaan en puhu itsestäni)

    Kenestäköhän Jeessi puhuu – jos ei itsestään?

    Onhan tietysti sekin mahdollisuus, että hän on kaiken tähänastisen valehdellut, eli kusettanut meitä oikein kaksinkäsin.

    MJO

    On varmasti järkiinsä tulevaa kansaa muitakin kuin minä jotka pyrkivät suurikulutuksisista ja tylsistä saksan premiumeista aivan järkeviin kevyempiin ja paremmin varusteltuihin autoihin. 

    Jessen pösöön ei saa nelivetoa. Jessellä ei ole polttoainetoimista moottorilämmitintä, kun on niin kiva rapata laseja. Jessellä ei ole edes vetokoukua, kun tikkuaskin kokoiseen takapaxiin mahtuu kaikki. Jessen pösö ei ole edes pieniruokainen. Tietysti nämä yo. asiat maksaa.

    Mitä jesse autossa on paremmin varusteltua normi karvalakkimallin corollaan, kiaan tai opeliin verrattuna? ei mitään ja siksi jessen auto kuuluu samaan karvalakkimalli kastiin. PS ne bluetoothit ja navit ovat olleet peruskauraa kaikissa autoissa jo kymmenen vuotta.

    Ellei sitten lisävarustukseksi lueta. Jarrua ja kaasua yhtäaikaa painaessa pösö menee vikatilaan. heh..

    Jesse rahalla saa ja hevosella pääsee.

     

    Puuki

    ” Suurikulutuksisista” autoista siirtyminen vähän kuluttaviin ei ole niin helppoa kuin mielellään autojen markkinoinnissa annetaan ymmärtää. Se selvisi varmaan useimmille viimeistään jos tuli luettua aiemmin tässäkin ketjussa esillä ollut liite kulutusvertailusta , joka oli kerätty isosta aineistosta käytännön kulutusmittauksia.

    Katsastustilastojen luotettavuuteen vaikuttaa autojen erilaisten huoltotyylien lisäksi vähintään yhtä paljon ajettujen kilometrien määrä. Toytoillahan oli ajettu paljon vähemmän kuin monilla muilla samanikäisillä eri merkkisillä autoilla. Esim. Mersuilla ja Volvoilla oli ajettu yli 100 000 km enemmän kuin Toyota Corollalla (vm -02).  Sama toistui jokaisen vertailussa olleen vuoden kohdalla. Kannattaa katsoa Trafin alkuperäinen sivu, jotta saa oikeamman kuvan katsastustilastosta.

     

Esillä 10 vastausta, 5,911 - 5,920 (kaikkiaan 5,990)