Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,891 - 5,900 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Reilu vuosi siitä on. Ei siinä ajassa ole vanhalla miehellä mikään muuttunut.

    Samasta hybridi tuubasta silloinkin uhoilit. Tuuliviiri on tuuliviiri.

    Nykyisinhän BMW on jessen mielestä vanhan aikainen ja romu.

    Gla

    Asiaa varmaan auttoi se, kun laskin Jesselle, montako kymppiä enemmän yksi kaakonkulman reissu kutoskoneisella Volkkarilla maksaa. Ei siis ole ollenkaan aiheellista piikitellä siitä, että alkaa ajatella noitakin asioita.

    Jätkä

    Jeessin kanta autoilun ympäristöhaittoihin muistuttaa kyllä myöhäisheränneisyyttä – onhan ympäristövaikutuksista puhuttu jo kolmekymmentä vuotta ja niinä aikoina alkoi olla saatavana jo pienikulutuksisia autoja, mutta mitä teki Jeessi?

    Hän hankki kaikkein raskasruokaisimmat bensarosvot käyttöautoikseen, eikä edes yksi rosvo avolava-bensasyöppönä riittänyt, vaan vielä käyttöaitoksikin pisti isolla V- kuutosella varustetun LEUHKA-biilin, jonka hankintaan vaikutti muhkeuden lisäksi se, että hän sai sen HALVALLA.

    Jeessin asenteet ovat aina kuin tuuliviiristä katsottuja. Koskaan ei tiedä ennalta, mistä päin hetken päästä puhaltaa. Nytkin hehkuttaa muka bensapihiä autoiluaan, mutta näkee märkäunia isoista Amerikan-autoista, jotka muuttavat pelkässä käynnistyksessä pari litraa bensiiniä vaarallisiksi saastepäästöiksi.

    Gla

    Parempi myöhään kuin ei ollenkaan ja tikulla silmään sitä, joka vanhoja kaivelee. Eiköhän tuohon letukankin tarpeeseen löydy tarkoituksenmukaisempi ratkaisu, kun Touaregin kohdallakin tilanne korjaantui näin nopeasti.

    MJO

    Nykyisin 3 kovaa ja 3 ainoata. Hybridihaapa, Metsä Grouppi ja pösö (ehkä myös oleo-mäkki raivurit).

    Idiootit eivät luota pelkästään näihin.

    Gla

    Voisiko sanoa myös, että idiootit näkee asiat sellaisina kuin itse haluaa.

    A.Jalkanen

    Sillä on hienompikin nimitys: kognitiivinen dissonanssi. Epämieluisat, omien käsitysten vastaiset asiat joko unohdetaan tai selitetään parhain päin.

    jees h-valta

    Olen aina ostanut autot myös tarveharkinnalla ja VW Touareg ei suinkaan ollut alkavaan itäpuolen mökkeilyyn ollenkaan huono ostos. Kun sinne todella mahtui tavaraa kuten varmaan olette jo huomanneetkin kirjoittelustani. Esim. yhtenä kesänä kuskasin yhden tukkimani ojan 315mm:n rumpuputken pätkiä USEITA sinne. En enää muista pätkän pituutta (silloin muistin kyllä sentilleen) mikä sinne mahtui mutta yllättävän pitkän pätkän aina kerralla vein. Vaikka ei voinut käyttää kuin tavaratilaa takapenkit alaslaskettuna. Muu tavara tietenkin myös mukana. Lisäksi auto oli tehokas maantien nielijä kuten nykyinenkin. Ei se kulutus nyt ainut syy ollut vaihtaa vaan se moottorin vian varoitusvalo myös arvellutti vaikka senkin kanssa ajeltiin kyllä jo vuosia. Hyvä auto ja edelleen onnittelut edellisen sivun Touaregin ostajalle. Kyllä sillä rahalle vastinetta saa.

    Visakallo

    Onkos se Jessen Volkkari kiertänyt sieltä liikkeen takapihalta eteenpäin? Oliko sen auton ongelmana, että se oli kassattu Virossa useammasta autosta ja ajotietokonetta ei sen takia saanut oikein reilaan, vai muistanko väärin?

    Visakallo

    Talvirenkaiden valintakriteereitä selvittäneen kyselytutkimuksen mukaan tärkeimmäksi asiaksi nousi renkaan jääpito. Kyselyn mukaan kitkojen käyttö näyttää kasvaneen aikaisemmista vuosista. Esimerkiksi Uudellamaalla kolmannes ilmoitti ajavansa kitkarenkailla, kertoo Trafi tiedotteessaan.

    Kyselyssä vastaajia pyydettiin valitsemaan kahden ominaisuuksiltaan erilaisen talvirenkaan välillä. Jääpito oli tärkein talvirenkaan valintakriteeri. Kun pyydettiin valitsemaan hyvän jääpidon ja hyvän märkäpidon välillä, 79 prosenttia vastaajista valitsi paremman jääpidon.

    Nastarengaskäyttäjät priorisoivat jääpitoa kitkarengaskäyttäjiä useammin ja olivat ehdottomampia tämän yhden ominaisuuden suhteen. Kitkoja käyttävien vastaukset jakaantuivat enemmän, mutta heistäkin suurin osa laittoi jääpidon märkäpidon edelle.

    Ympäristönäkökulmia ja hintaa verratessa 58 prosenttia valitsi edullisemman renkaan, vaikka se olisi ympäristölle huonompi. Kitkarenkaiden käyttäjät pitivät ympäristövaikutuksia jonkin verran tärkeämpinä verrattuna nastarenkaita käyttäviin.

     

     

Esillä 10 vastausta, 5,891 - 5,900 (kaikkiaan 5,990)