Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,801 - 5,810 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • wanhajätkä

    Nyt ois soppelit kelit ajella sähköautolla ja juppirenkailla. Pakkasta 32. Ihan ihkua.

    Painoin juuri webaston päälle hiluksista. Käyn hakemassa sixpackin kaupalta ja lämhäytän saunan nyt jo päivällä. Ihan soppeli keli siihen.

    A.Jalkanen

    Espoossa on -2 pakkasta ja lunta tulee vaakasuoraan. Soppeli keli sisähommiin siis täälläkin. Päivitys: piti käydä tekemässä lumityöt, auton ympärillä 15-40 cm lunta, ja illalla sama uudelleen. 🙁

    Visakallo

    Tolopainen: ”Kovin vaatimatomalla kopperolla Visakallokin ajelee verottajan piikkiin. Kiitos vain rahojemme säästöstä.”

    Eipä ole oikein koskaan olut tarvetta hankkia autolla jatketta millekään ulokkeelle, eikä minkään menopelin kanssa muutenkaan elvistellä. Uusi auto on vain miellyttävämpi ajaa, ja hyväkuntoiset renkaat ovat kuluneita turvallisemmat. Tolopaisen ei tarvitse olla huolissaan verorahojensakaan perään.  Todennäköisesti rahaliikenne on minulta Tolopaiselle päin, eikä toisinpäin.

    jees h-valta

    Eihän se mikään vaatimaton ole, verottajahan saa myös polttoaineessa hirmuisen tulomäärän. ja Visakallon sapuskoi kuitenkin nykyautoksi suht roheesti.

    Visakallo

    Autosta kannattaa mitata vuosikulutus. Vain siten pääsee todelliseen polttoainekulutukseen käsiksi. Auton lisäksi ajotapa vaikuttaa  paljon. Myös se, ajetaanko autolla talouden kaikki ajot vaiko ei. Itse käytän autoa kesäaikaan raivatessa ilmastoituna taukotupana. Tällainen vanha romu jaksaa sillä tavalla taas paremmin tankillisen sahata. Kärryäkin tulee vedettyä vuodessa muutama tuhat kilometriä.

    Jätkä

    ”-Eihän se mikään vaatimaton ole, verottajahan saa myös polttoaineessa hirmuisen tulomäärän. ja Visakallon sapuskoi kuitenkin nykyautoksi suht roheesti.”

    Jeessin ilmoittamat Pösön kulutuslukemat lienevät kuitenkin vain ajotietokoneen ilmoittamia ja kokemukseni mukaan todellinen mitattu kulutus on isompi kuin ajotietokoneen ilmoittama.

    vaikka ne pitäisi paikkansa, niin pidän Ranskanpastillin kulutusta aika ”roheena,”, kun se Jeessin aikaisemmin ilmoittamana on ollut 6,5 litraa/ satasella. Siihen kun lisätään ajotietokoneen tekemä virhe, vaikkapa puoli litraa, niin ollaan jo seitsemän litran kulutuksessa.

    Kun emännällä oli 1,8 litrainen Golf, sen kulutus oli saman seitsemän litraa, ja auto oli hieman varhaisempaa vuosimallia kuin Jeessin Pökö. Sen lisäksi se oli tilavampi ja voimakkaammalla moottorilla varustettu – loistava auto.

    Minusta, jos elvistelee pienellä kulutuksella, olisi autossa syytä olla pieni kulutus.

    Nyt uudessa Tuulilasissa esiteltiin kaksikin Kian mallia, joista uutuusmalli teki Jeessin Pökötistä kerralla vanhanaikaisen – ja edullisella hinnalla.

    jees h-valta

    Olen kait sentään 6,2 litran kulutuksesta maininnut. Miksi tuollaistakin sitten pitää valehdella, tiedä en. Mutta se että joku vanha Golf kuluttaa sitä tahi tätä ei kiinnosta koska ne ovat lähinnä eri sarjassa painivia kotteroita. iso moottori pienessä kopassa on varmasti edullinen mutta ei se seitsemän litraa pieni kulutus ole. Kuten ei Visakallonkaan lähes seitsemän. Kiat eivät kiinnosta miltään osa-alueeltaan joten siitä ei kannata vääntää. Hinta varmasti todella on edullinen ja sitä saa mitä tilaa. Halppista.

    Visakallo

    Minulla jos kellä on halppisauto. Tasan 26.000 euroa, sisältäen kahdet pyörät aluvanteilla, irroitettavan vetokoukun, moottori- ja sisälämmittimen, sekä tietysti kaiken sen mitä nykyautossa yleensäkin on. Muutaman vuoden kuluttua se on Jesen Pökötin kanssa samanhintainen, vaikka maksoi ostaessa kymppitonnin vähemmän.

    jees h-valta

    Saattaa olla hyvinkin ettei kummankaan autolla ole muutaman vuoden päästä juurikaan mainittavaa arvoa. Automaailma muuttuu senverran ripeästi että on jopa todennäköistä että pelkällä polttomoottorilla varustettu ei ole juuri minkään arvoinen. Mutta kuten eilen illan uutisissa autokauppiaaltakin tuli on varmempaa että automaattivaihteinen ainakin pitää hiukan paremmin arvonsa kuin manuaali. Jonka myyntikin on puolittunut muutamassa viime vuodessa.

    Tolopainen

    Automaattilaatikko on auton kallein osa ja taatusti laskee vanhemman auton hintaa. En huolisi vaikka saisi ilmaiseksi.  Hintalaatusuhteeltaan parhaat autot tehdään Aasiassa, se nyt on aivan kiistämätön fakta. Kymmenen vuotta tullut ajettua ilman ainuttakaan ylimääräistä korjaamokäyntiä. Se ei onnistu millään eurooppalaisella autolla ja varusteita löytyy kaikki mitä pököstäkin ja hiukan enemmänkin eli lohko-ja sisätilan lämitin, joita ilman en viitsisi talviautoilua harrastaa. Ohjauspyörän lämmitin on myös mukava pakkasilla. Ei taida pököttimessä olla sellaista.

     

Esillä 10 vastausta, 5,801 - 5,810 (kaikkiaan 5,990)