Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,731 - 5,740 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen

    Kun päästö on 147g/km. Keskikulutus on tuolla nelivetoautolla yli 7l/100km. Lisäksi neliveto on aika turha tavanomaisessa käytössä. Kun maavara loppuu ei nelivetokaan auta syvässä hangessa.

    Rane2

    Mitenkähän syvään hankeen Tolopainen on änkeämässä?Jo legendaarinen takavetoinen Transitkin menee oikealla kuskilla,  anoppi  tavaratilassa ,jopa 0,3 metrin lumihangessa kuin tyhjää vaan.

    MJO

    Kyllä jagge senverran hyvä pirssi on. Ja kun sen saa melkein pösön hinnallakin on aika kova markkinahaaste. 

    Älä jess mopolla mahdottomia. Jaguaarin hinnalla saa kaksi sinun pösöä, mutta onhan siinä autoakin tuplasti.

    jees h-valta

    Eilen katselin tismalleen saman pösön 3008:n hintaa 2017 vm. ja pyyntö samoilla varusteilla oli 36370 euroa joten ei se mielestäni aivan kaukana jaggen muistaakseni noin 38000:n paikkeilla olevasta ole. Olihan siellä näköjään samasta mallista samoilla var. jopa 36900:in hintana. Mutta MJO nyt ajeleekin ylikalliilla premiumilla ja harmittaahan se kun arvo on romahtamaan päin. Pösö näyttää olevan jopa paremmassa arvossaan viimevuotisena painoksena kuin itse maksoin.

    Visakallo

    Pösössä on kymppitonni ylihintaa.

    jees h-valta

    Tiedä sitten kuinka paljon jaggessa lainkaan onkaan. Persumallithan ovat hinnaltaan mitä ovat mutta varusteet nostavat ja nekin noteerataan autoa myytäessä. Vaikka joku voi näköjään muutakin luulla.

    wanhajätkä

    Kyllähän ensimmäinen omistaja maksaa 90 prosenttisesti lisävarusteet. Turhat härpäkkeet. Noteerataanhan ne muttei se juurikaan hintaan vaikuta kätetyssä.

    Tarina autokaupasta. Isäntä meni vanhaa Datsunia vauhtamaan kopsakampaan. Automyyjät useimmissa liikkeissä keljuilivat. Eihän tuosta sinun roppanasta voi hyvittää ku pari tonnia. No kierros jatkui ja sitten löytyiki myyjä.; Tuo sinun autohan on ikäsekseen vielä ihan kopsakassa kunnossa. Kyllähän tuosta ainakin tuhatviissattaa saa. Kaupat tuli. Kertoili sitte että sattu ensimmäinen  myyjä joka ei nolannu minua….sama se sille hyvityshinnalle…

    Kyllä panen Jaggen samaan koriin Rovereiden kans. Nouvei nuille briteille. Kavereilla niitä on ollu eikä ole mitään huolettomia kiesejä.

    Gla

    En jaksa innostua Jaguarista, vaikka tavaratila korimalliin nähden näyttää yllättävän isolta. Valmistajien ilmoittamista litroista ei kuitenkaan paljon voi päätellä, kun tilan mittauksessa on erilaisia tapoja.

    Yhdestä Jaguarista olen kauppaa tehnyt ja vaikka sen liikkeestä kohtalaisella hinnalla saikin, siitä riemu vasta alkaakin. Osviittaa voi saada siitä, kun perusmallin pölykapselit talvirenkaisiin olisi maksanut enemmän kuin tarvikkeena laadukkaat alumiinivanteet. Ihan kiva auto ajaa ja V6 kävi hienosti, mutta en minä omia rahojani sellaiseen olisi valmis laittamaan. Mitään lisäarvoa Jaguar ei elämääni toisi. Päinvastoin, sellaista huomiota korkeintaan se herättäisi, jota en kaipaa. Ja varsinkaan tämän viestiketjun aiheeseen liityen millään tavalla tuollainen ei metsätaloutta tehostaisi eli 30 000 €uron Golfiin verrattuna pitäisi aikamoinen määrä työtä tehdä, jotta auton hintaero olisi maksettu.

    6 m3, kirjasto on ihan hyvä vaihtoehto sinulle. Itse olen ollut kestotilaaja vuodesta -85. Rengasvalinnasta ei tarvitse tehdä vaikeata, kunhan vain ottaa tarjolla olevan hyödyn irti, eikä venkoile vastaan. Nytkin on tiedossa ainakin kitkarenkaan ominaisuudet vesikelissä ja kesäkäytössä muutenkin, joten sitä varten ei jokaista uutta testiä tarvitse lukea. On hiusten halkomista katsoa, onko Michelin tänä vuonna parempi kuin Continental. Rengastyyppien väliset erot on silti syytä tiedostaa. Siihen tutkijalautakuntakin ottaa kantaa.

    TM ei tietääkseni ole testannut vessapaperia, mutta Kuningaskuluttajassa tuollainen testi joskus oli. Tarkkaan en sen tuloksia muista, mutta halvin, ohuinta paperia sisältävä rulla ei siinäkään ollut edullisin.

     

    Tolopainen

    Harmittaa kun ei voi ostaa uutta hybridi-Meseä . Ei saa tänä vuonna kaikki on myyty.

    A.Jalkanen

    Sanooko TM siis, että täällä etelässä – kun niitä vesikelejä talvella riittää – pitäisikin olla nastarenkaat? Aika mahdottomalta tuntuu, kun ne rouhivat paljaan päällysteen haitalliseksi katupölyksi ja jokavuotinen uusiminen maksaa maltaita. Ehkä on parempi, jos ajamme kitkoillamme edelleen, mutta maltilla.

Esillä 10 vastausta, 5,731 - 5,740 (kaikkiaan 5,990)