Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,721 - 5,730 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • rööri roope

    Noista talvrenkaista ja kuskeista talvella liikenteessä.Jos ei talvikeleillä pärjää kitkoilla kannattaa miettiä pärjääkö nastarenkaillakaan.

    Jätkä

    Hyvät kitkat ovat joka tapauksessa paremmat kuin huonot nastarenkaat. olen ajanut todella hyvän pidon tarjoavilla kitkoilla. Olen myös ajanut hyvin vähän käytetyillä nastarenkailla, joiden kohtaloksi koitui ensimmäisen kotimatkan jälkeen rengasliikkeen hylkykasa uusien kitkojen alta pois. Ei ollut pitoa edessä, eikä takana. Emäntä ostaa AINA nastarenkaat.

    Kun nytkin on aika paljon useammin ollut lumupeitteistä tietä täälläpäin, ei nastoista ole vähäisintäkään hyötyä.

    Joissakin tutkimuksissa on tultu tulokseen, että nastojen aiheuttamat ”päästöt” ovat suuremmat kuin muut liikenteen aiheuttamat päästöt yhteensä. Toki asfalttipöly on erilaista, kuin pakopustesta tullut typpioksidi, mutta ihmisille ja eläimille vaarallisempaa.

    Gla

    6 m3: ”Kitkarengas asiassa voit palata asiaan kun olet ajellut moisilla kesät talvet muutaman vuoden. Saat renkaitten käyttäytymisestä omakohtaisia kokemuksia. Ei tarvitse tyytyä TM:n julkaisuihin.”

    En todellakaan aio hankkia tuollaista kokemusta, kun typerämpää tapaa tuollaisen rengastietouden lisäämiseen ei taida olla.  Se tiedetään Vianorillakin. Yhden kesän olen ajanut talvirenkailla, josta nypin nastat pois. Vaikka vertailukelpoisissa olosuhteissa en niitä kesärenkaisiin päässytkään vertaamaan, enkä suorittanut vakioiduissa olosuhteissa radalla jarrutus- ja väistökokeita, joiden tulokset mitataan mitalla, kellolla ja tutkalla kuten testeissä tehdään, ero oli silti otsanahallakin havaittavissa. Siksi se oli viimeinen kerta, sen verran omakohtaista kokemusta, jota myös TM:n testit linjakkaasti tukevat, sain.

    Lehden irtonumero maksaa noin kympin ja se on omiin sek.. tarkoitan kokeiluihin verrattuna todella halpa hinta kyseisestä tiedosta. Toki jos jo ennen testin lukemista on sitä mieltä, että omista ajoista saa luotettavampaa tietoa renkaan ominaisuuksista, silloin lehden ostoon käyteyt rahat menee hukkaan. Tällöin kuitenkin kannattaa tehdä tutustumismatka oman pääkopan sisälle ja selvittää, millä mekanismeilla sinne uutta tietoa mahtuu ja onko välissä suodatin, joka estää oman käsityksen vastaisen tiedon pääsyn sisään eli onko rakastunut omiin mielipiteisiin pikkuisen turhan syvästi.

     

    6 m3

    Sen TM: n voit käydä lukemassa kirjastossakin. Säästät sen kympin.

    Kyllä rengas valinnoistakin saa vaikean kun on luettava testit viimeisen kymmenen vuoden ajalta.?

    Onkohan TM julkaissut kestotestiä WC paperista??

    jees h-valta

    Rööri ja kumppanit, aika moni ammattiautoilijakin kyllä tunnustaa että kun lähdetään jäisille vesikelin sivuteille niin nastat ovat ainoa vaihtoehto edes yrittää pysyä tiellä. Tästä kyllä tänäkin talvena ainakin täälläpäin on saatu makua aivan riittämiin. Kuivassa talvikelin pakkassäässä tosiaaa pitoa löytyy kyllä lähes millä rengasvalinnalla vaan kunhan hiukan kuviota on. Kitkat ovat aika turha nimike renkaille joiden alapuolelta se loppuu todella yllättäen ja tuhoisasti. Siitä taas ei enää ole silloin kertojia sieltä ratin takaa.

    Visakallo

    Suomen metsäteillä alkaa nähdä ilvesten lisäksi myös Jaguareja:

    http://www.iltalehti.fi/autotestit/201801292200703317_at.shtml

    jees h-valta

    Tosiaan, niitä toivoisi näkevän. Kyllä jagge senverran hyvä pirssi on. Ja kun sen saa melkein pösön hinnallakin on aika kova markkinahaaste. Siitä Gla ison tavaratilan metsäutoa alle.

    A.Jalkanen

    E-Pace saattaisi olla harkinnan arvoinen seuraavaksi autoksi. Ilmeisesti mallissa on samat vähäruokaiset Ingenium-moottorit kuin esimerkiksi Land Rover (Range Rover) Evoquessa. Maasto-ominaisuudetkin riittävät.

    jees h-valta

    Tuo nk. karvalakkimalli vain on käsivalintainen ja diesel joista nyt ei suuremmin hurraahuutoja. Ja päästötkin tuhdin puoleiset. Aika outoa mutta tuohan onkin selvästi jo jokaisella alennusmyynnissä tuo dieselmoottorinen. Eihän kukaan täysjärkinen enää uutena moista osta.

    A.Jalkanen

    Yhdistetty kulutus 150hv diesel-nelivetomallissa 5.6 litraa sadalla ei ole huono. Päästöt saa alas biodieselilläkin, ei pelkästään sähköllä ja biobensalla. Jossain jutussa muuten sanottiin että sähkömalli I-Pace olisi tulossa myöhemmin tänä vuonna.

    https://www.autotalli.com/uusi-auto/115455/Jaguar/E-PACE/D150%20AWD%20auto?pos=0&page=1&searchType=newCar

Esillä 10 vastausta, 5,721 - 5,730 (kaikkiaan 5,990)