Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,681 - 5,690 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Gla

Tolopainen: ”Jesse ei pääse uudella pököllä yhtä pienellä keskikulutuksella.”

Taas Jees sitä ja Jees tätä. Mihin tuo liittyi ja mistä tuo edelleen kumpuaa? Jos sanon vaihtaneeni vapaastihengittävän koneeni 1,2 litran turboon ja kerron keskikulutuksen pudonneen 7,5 litrasta pienempään kuin Visakallolla, alatko toistella ettei Gla ei sitä ja Gla ei tätä? Vai alatko toistella, että kyllä Jessenkin pikkuturbo on hyvä.

Hevosvoimista tai iskutilavuudesta en tiedä, mutta 54,1 km ja 3508 kcal. Pankaa paremmaksi.

MaalaisSeppo

Itse ajelin 1970-luvulla autolla(saab 99), jonka keskikulutus oli suurempi kuin em Gla:n. Jo 9 vuotta olen alelut alle 5 l/100 km keskikulutuksella.

Tolopainen

Olen huomannut että Visakallon luvuista kannattaa ottaa liukuva keskiarvo ja Jessen luvuilla on viihdearvo.

Visakallo

Auton todelliseen kulutukseen pääsee kunnolla käsiksi Suomen ilmastossa vasta vuoden ajon jälkeen. Jokaisella on lisäksi auton suhteen erilaiset käyttötapansa. Joku ajaa enemmän kesällä, toinen talvella, joku vetää paljonkin kärryä, toinen ei yhtään. Toinen ajaa talvet nastoilla, toinen kitkoilla. Joku seisoo suuren osan ajoajasta liikennevaloissa, toinen lasettelee tyhjiä teitä. Joku ajaa yksin ilman kuormaa, toinen taas köröttelee rahoittajien, eli vaimon ja anopin, sekä heidän matkatavaroidensa kanssa. Toinen käyttää ilmastointia täysillä, toinen taas laittaa sen päälle vasta kovalla helteellä. Toinen lähtee lämpimästä tallista tai lämmitetyllä moottorilla, toinen starttaa aina kylmiltään. Siten on vielä se ajotapakin.

mehtäukko

Jahas.

Kuinkas auton osto-osatossa raha on vaihtanut omistajaa? Jaa. No.

Pitkä on tie.

jees h-valta

Enpä sitten tiedä Tolopan viihdearvosta mutta se että auton tietokone kertoo viiksen painalluksella vaikka päivittäin niin voipa tuon käydä täältä palstoilta Toloppa tahi muut epäuskovat katsomassa. osoite on Harjavallankatu 14. Että siitä vain tutustumaan päivän tilanteeseen. Senverran aina aikaa on käydä näyttämässä. Muutamat kylmäpätkät ei kokonaiskulutusta muuta paljonkaan. Tulee kuitenkin aina pidempiä ajoja joten tasaantuu. Tällä haavaa Visakallon kulutus on sen 0,6-0,8 litraa kovempi joten merkityksensä silläkin on. Mutta ei kuitenkaan olennaista pitkässä juoksussa, myönnetään. Euron per sata kilsaa noin. Tämän hetken bensan kursseilla.

Jätkä

”Jos mittavalla määrällä ajokilometrejä koittaa osoittaa ajotaitoaan, minulle se kertoo täydellisestä pihalla olemisesta. ”

-Ei tuollaisia lukemia ajeta pelkästään pihalla pyörien, kyllä siinä täytyy vedellä myös maantietä pitkin.

Tolopainen

Jos auton matkamittarisaa on lähes 10% virhettä miten kulutuslukemat ovat täysin oikeita. Ja mittari näyttää aina liikaa.

jees h-valta

Kun ei näytä ja piste. On senverran tullut näitä nopeusnäyttöjä ajeltua. Forssa-Hämeenlinnavälillä mm. joka kerta kun sinne ajellaan.

Tolopainen

Niin olen minäkin ja aina näyttää mittari vähemmän kuin tutka tai GPS. Kun laki niin vaatii. Vie pökö liikkeeseen ja vaadi siihen lainmukainen nopeusmittari.

Esillä 10 vastausta, 5,681 - 5,690 (kaikkiaan 5,990)